Arabesk schreef:sharir schreef:Ik wist het op en top bokt. Slof zit niet te strak. Ik heb elke week les. Uitleg waarom ik hem rond en diep rij staat in de openingspost. Ik wordt daarbij ook rijtechnish begeleid door een osteopaat.
Lekkere osteopaat....Zou die osteopaat zelf ook met de kin op de borst gaan gymnastieken of hardlopen?
Citaat:Ach ik moet maar verder gaan rijden als een natural freak met een barebackpad en een touwhalstertje en een fjord of haflinger kopen met hun vlakke gangen.
SLOTJE
niemand zegt toch dat je dat moet doen, maar iets beter luisteren naar je paard zou wel kunnen en dan hoef je echt niet met je geitenwollensokken te gaan vingerverven als een limonadeblijkijkerenworteleter.
Echt niet te geloven dat jij kan zien via foto's dat ik GEEN band met me paard heb. Dat ik niet luister naar me paard. Elk ander had dit paard naar mora gestuurd en een nieuwe gekocht.
Heb er 1 jaar naast gelopen grondwerk genoeg gehad voor de rest van ons leven. Daardoor heb ik z'n band met dit paard. We kunnen lezen en schrijven met elkaar. Hij hoeft maar een blik te geven en ik weet waar ik aan toe ben.
Nogmaals ik rijd hem niet altijd met slof.
Mijn instructeur en osteopaat hebben mij aangeraden om met slof te rijden.
Hij heeft 3 kwart jaar sterren gekeken (rug wegdrukken) en daardoor heeft ie last van zijn rug gekregen. Vanwege zijn ataxie kon hij in het begin zijn achterhand er niet onderzetten en dan kunnen ze ook geen aanleuning hebben.
Het je uit het zadel trekken, bokken en smerig omdraaien. Heb ik kado gekregen door zijn vorige eigenaar.
Ik rijd hem altijd in en uit met zijn neus over de grond. En tussendoor zijn we wat dieper aan het rijden zodat hij zijn rug echt bol moet maken. Hierdoor spant hij zijn buikspieren aan. En wordt hij dus weer sterker in zijn spieren.
We zijn er gewoon nog lang niet. Dit is het beste wat werkt bij hem. Hij heeft gewoon een andere aanpak nodig met rijden, om hem goed te houden.
Zou die osteopaat zelf ook met de kin op de borst gaan gymnastieken of hardlopen?

.