Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ikdoemaarwat schreef:mooie foto's en mooi paard
je rijd hem idd erg netjes weg, ook beter dan menig Z ruiter
al blijf ik wel van mening dat als je niet Z startgerechtigd bent je hem niet met stang en trens mag rijden
niemand zegt er wat over omdat je aangegeven hebt in de opening dat je die discussie niet wilt
sorry, maar dan is het niet verstandig om de foto's te plaatsen, aangezien je misschien al beseft dat het fout is
ik vind de trens foto's er namelijk ook erg fijn uit zien, mijn tip dan ook is om door te gaan rijden op de trens, en het sterke en het respectloze bij het paard op te zoeken bij jezelf met een goede instructrice en zo kom je er ook![]()
Ik ben zelf van mening dat het niet verkeerd is wat ik doe. Als het kan, zoals nu, dan rijdt ik hem natuurlijk gewoon op trens, voor mij makkelijker en voor hem ook! Maar in lastige perioden (zie, ik kan beter met S&T rijden op een normale manier dan met een trensje en mijn hele gewicht in de strijd moeten gooien terwijl meneer nogsteeds doorwalst -gehoorzaamheid is dan dus ver te zoeken-) dan gebruik ik het wel en dan les ik er ook gewoon mee. Dus wordt iig goed begeleid en zo leer ik ook nog eens wat extra's zonder mijn paard direct in de weg te zitten. Ik bedoel, het geeft ook wel weer een uitdaging. Ik rij geen wedstrijden, maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet verder mag trainen?! Ik wil hem gewoon alles leren wat er op ons pad komt, en wie weet rijden we nog ooit eens in een wedstrijdring... 'droom droom' haha.. 
Marian0557 schreef:Wat een super tof beestje zeg, alleen vind ik het jammer dat je de S&T hebt ingedaan.
Je hebt er verder geen waarde aan omdat je het niet voor de hoge dressuur gebruikt.
vind het nu alleen een beetje stoer doen......
Maar wat een tof beestje zeg, ga zo door. Ook met S&T want ik zie totaal geen hinder!

, namelijk je zegt dat je met s&t voor het 'plaatje' rijdt.. ik vind persoonlijk dat het een mooier plaatje is met gewoon bit...
?LadyJane schreef:Marian0557 schreef:Wat een super tof beestje zeg, alleen vind ik het jammer dat je de S&T hebt ingedaan.
Je hebt er verder geen waarde aan omdat je het niet voor de hoge dressuur gebruikt.
vind het nu alleen een beetje stoer doen......
Maar wat een tof beestje zeg, ga zo door. Ook met S&T want ik zie totaal geen hinder!
Tja voor deze plaatjes is het stoer doen jah, heb je gelijk in! Pas toen ik met hem in de sloot lag na een hoop heisa ben ik begonnen aan een S&T, ik denk gewoon aan mijn veiligheid, en aan die van mijn paard, en natuurlijk aan de mede-weggebruiker. Hij luistert gewoon beter, een slofje heeft geen zin hoor! Geloof me, dit is echt wel goed onderbouwd en overlegd met mensen die 'het beter weten dan ikzelf'....
Ow ik mocht willen dat hij soms iets minder karakter zou hebben... en ietsje minder zwaar zou zijn, vooral als ie de verkeerde kant op wil
Je hebt echt een goede houding.. daar is menig ruiter jaloers op, ik ook dus..
. (Heb je andere topics ook gezien).
)...