en wat heb je een leuk paardje !! ben helemaal jaloers hihi
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ben bevooroordeeld 

natje82 schreef:oke, er moet nog veel verbeterd worden,
maar ik ben op zich erg blij met dit plaatje.
wat je nl vaak ziet is ruiters die een paard nog niet bijelkaar gereden krijgen en dan maar in een houding proberen te zagen.
dan liever dit, lekker met je instructrice verder oefenen en je zult merken dat je steeds iets meer het gevoel krijgt om een paard nageeflijk te rijden. Aangezien dit paard dat natuurlijk allemaal al kan zal hij je heel goed helpen in het ontwikkelen van je gevoel.
paard ziet er tevreden uit (zit lekker in zijn vel)
succes!

foxy80 schreef:Ik weet heel goed dat remmen niet alleen met teugels gebeurt, maar die afgeven, dat vind ik rete-eng. Ik heb er geen probleem mee om met een losse teugel in mijn handen te zitten, het gaat puur om het idee. Vasthouden aan een bokriempje of nekring gaat dan ook niet helpen. Ten tweede staat er bij de klassieke zitles ook een instructeur in het midden met een enge zweep. Die zweep bepaalt grotendeels het tempo en niet ik. Ergo ikke bang. Probeer maar eens zitles te geven aan iemand die het liefst verkrampt rond de nek van paardlief wil hangen...
) . De instructrice vond het volkomen normaal dat ik me niet genoeg vertrouwd voelde met het paard om de beugels uit te schoppen en rond te draven.
dus heb eerst wat mogen rondrijden om haar gewend te maken aan de kegeltjes zonder dat ik er gelijk tussendoor moest. Dus alles rustig en op eigen tempo. Uiteindelijk ging ook mijn merrie door de kegels alsof ze nooit iets anders deed. Forceren is dus ook echt nergens voor nodig.

foxy80 schreef:Als ik ruw zou zijn met mijn handen, dan kan ik je commentaar volgen, maar in dit geval niet. Mijn aansnoerneusriem zit trouwens ook vrij los, dus het lijkt mij niet direct dat paardlief van dit bit een nadelige werking ondervindt.
Ik zit niet correct nee, maar ik zoek gelukkig ook geen evenwicht op mijn teugels.

?