Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
n_arelle schreef:Ik weet dat je niks over de schoenen wilt horen maar met laarzen heb je veel minder vrijheid bij je enkels en kun je echt niet je voeten zo ongelooflijk naar buiten draaien. Dus alleen al daarom zou ik laarzen aantrekken.
En waarom wil je zonder beugels springen? Of bedoel je tips voor als je je beugels een keer vlak voor de sprong verliest?

Adil18 schreef:_helga_ schreef:verder ziet het er erg leuk uit!
Kijk jij naar andere foto's dan ik...?

Monster_tos schreef:Maaike_VR schreef:Ziet er netjes uit zeg!
Sommige sprongen zijn idd beetje apart! Maar hij springt verder goed zeg!
Succes samen
Springt verder goed ???? En paard wat over een hoge sprong heen komt springt niet per definitie goed, zoals hier boven ook al is gezegt..

Citaat:Geen commentaar op schoenen, net zoals cap eigen keuze
Golan schreef:Ik vind trouwens dat Expres-zo in het vorige topic een stuk beter springt, maar daar heeft ie een ander zadel op, misschien drukt ie daarom nou z'n rug zo weg??
Ligt dit zadel niet goed?
)? Vraag eens een instructrice of ze je wilt helpen, kom je een stuk verder mee dan zo maar wat aan te kl*ten Silence schreef:Ik vind het ook geen prettige plaatjes om naar te kijken.
Een ruiter met een beroerde beenhouding en een paard met een beroerde springhouding.
Lekker beginnen met lagere sprongetjes om voor allebei de basis goed te krijgen.
Enne:Citaat:Geen commentaar op schoenen, net zoals cap eigen keuze
Dat mag wel wat minder, die grote letters slaan nergens op.
Ik weet niet of je de boktregels kent, blijkbaar niet, maar je mag geen commentaar weigeren
MLoeser schreef:In het vorige topic is je ook al van harte aangeraden een goede instructrice te zoeken, waarom doe je er dan niets mee? Het is een manegepaard zie ik, maar op een beetje manege geven ze hopelijk nog steeds les (of zit ik nu met hele nostalgische beelden in mijn hoofd)? Vraag eens een instructrice of ze je wilt helpen, kom je een stuk verder mee dan zo maar wat aan te kl*ten
Margoot schreef:Golan schreef:Ik vind trouwens dat Expres-zo in het vorige topic een stuk beter springt, maar daar heeft ie een ander zadel op, misschien drukt ie daarom nou z'n rug zo weg??
Meen je dat?Ligt dit zadel niet goed?
Wat ik er wel even bij wil vertellen, dit paard rijdt ik nu ongeveer 2/3 maanden. Hiervoor is ze naar een springstal geweest, waar er alleen maar de sprong over werdt gejaagd. Zweep, spoortje, hopatee erover heen of ánders.. Ik heb echt enorm mn best moeten doen om haar een fatsoenlijk tempo te laten lopen. Ze loopt nog niet bíjna zoals ze zou moeten lopen, er moet nog heel veel gewerkt worden. Hier ga ik inderdaad ook écht mn best voro doen want Expres-zo doet ook haar bes tvoor mij.
lucifertje schreef:Dan is het beter om eerst zitles te nemen zonder te springen. Goed op je balans oefenen.
Je kan ook beter als je per se met springen zonder beugels wilt springen laag beginnen en in-uitjes oefenen.
Denk aub aan de paard zijn rug.
Golan schreef:Margoot schreef:Meen je dat?Ligt dit zadel niet goed?
Wat ik er wel even bij wil vertellen, dit paard rijdt ik nu ongeveer 2/3 maanden. Hiervoor is ze naar een springstal geweest, waar er alleen maar de sprong over werdt gejaagd. Zweep, spoortje, hopatee erover heen of ánders.. Ik heb echt enorm mn best moeten doen om haar een fatsoenlijk tempo te laten lopen. Ze loopt nog niet bíjna zoals ze zou moeten lopen, er moet nog heel veel gewerkt worden. Hier ga ik inderdaad ook écht mn best voro doen want Expres-zo doet ook haar bes tvoor mij.
Ik weet niet of die vraag sarcastisch is of niet, ik wilde je alleen maar helpen door te zeggen dat ik echt duidelijk verschil zie hoe je paard springt met dit zadel en met dat andere zadel... en ik kan sowieso niet zeggen of dat zadel goed of slecht ligt want ik ben geen zadelmaker, en zelfs zadelmakers kunnen dat niet zien vanaf een foto.
Ik gooi er morgen denk ik meteen ander zadel op, haar oude eigenste.