Expres-zo (v. Holland) nogmaals bij HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:51

Ik vind trouwens dat Expres-zo in het vorige topic een stuk beter springt, maar daar heeft ie een ander zadel op, misschien drukt ie daarom nou z'n rug zo weg??

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:51

Ik weet dat je niks over de schoenen wilt horen maar met laarzen heb je veel minder vrijheid bij je enkels en kun je echt niet je voeten zo ongelooflijk naar buiten draaien. Dus alleen al daarom zou ik laarzen aantrekken.

En waarom wil je zonder beugels springen? Of bedoel je tips voor als je je beugels een keer vlak voor de sprong verliest?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:52

_helga_ schreef:
verder ziet het er erg leuk uit! :D

Kijk jij naar andere foto's dan ik...? :')

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 19:56

n_arelle schreef:
Ik weet dat je niks over de schoenen wilt horen maar met laarzen heb je veel minder vrijheid bij je enkels en kun je echt niet je voeten zo ongelooflijk naar buiten draaien. Dus alleen al daarom zou ik laarzen aantrekken.

En waarom wil je zonder beugels springen? Of bedoel je tips voor als je je beugels een keer vlak voor de sprong verliest?

:j :j
In oefenparcours meegemaakt, ben erafgedonderd :=

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:57

Als je graag wilt springen met je paard en jezelf en je paard wilt verbeteren. Zoek dan iemand die je daar goed mee kan helpen. Zoals je nu de foto's ziet kan je neem ik aan zelf ook wel zien dat ze totaal niet goed springt, veel te vlak en heb het idee dat het hoogste punt achter de sprong ligt. Ze komt er met moeite overheen, kies dan liever voor lagere hindernissen met een grondbalk of in uitjes om haar sterker te krijgen en beter te laten springen. En dressuurzadel om zo vaak te springen lijkt me ook niet bevorderlijk, er zijn niet voor niets spring/vzhzadels...
Tevens wanneer je met goede laarzen of rijschoenen gaat rijden zul je meer grip op je beugels hebben waardoor je zelf beter in verlichte zit kan gaan zitten. Probeer verlichte zit tijdens het galoperen te oefenen ipv alleen met springen. Daar leer je veel meer en sneller je balans te houden dan wanneer je alleen tijdens je springles ermee bezig bent.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:57

knieen in het zadel en mee gaan met de beweging.. meer kun je niet doen!

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:58

Adil18 schreef:
_helga_ schreef:
verder ziet het er erg leuk uit! :D

Kijk jij naar andere foto's dan ik...? :')

volgens mij wel.. :')

ik vind het er persoonlijk ook helemaal niet fijn uit zien..
de paardjes zien er helemaal niet blij uit,
liever laag springen met een goeie techniek dan hoog springen met een minder goeie techniek..

Maaike_VR

Monster_tos schreef:
Maaike_VR schreef:
Ziet er netjes uit zeg!
Sommige sprongen zijn idd beetje apart! Maar hij springt verder goed zeg! :j

Succes samen :D

Springt verder goed ???? En paard wat over een hoge sprong heen komt springt niet per definitie goed, zoals hier boven ook al is gezegt..

Pff... mensen zeik niet zo.

Silence

Ik vind het ook geen prettige plaatjes om naar te kijken.
Een ruiter met een beroerde beenhouding en een paard met een beroerde springhouding.
Lekker beginnen met lagere sprongetjes om voor allebei de basis goed te krijgen.

Enne:

Citaat:
Geen commentaar op schoenen, net zoals cap eigen keuze

Dat mag wel wat minder, die grote letters slaan nergens op.
Ik weet niet of je de boktregels kent, blijkbaar niet, maar je mag geen commentaar weigeren ;)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 19:59

Golan schreef:
Ik vind trouwens dat Expres-zo in het vorige topic een stuk beter springt, maar daar heeft ie een ander zadel op, misschien drukt ie daarom nou z'n rug zo weg??

Meen je dat? :oo Ligt dit zadel niet goed?
Afbeelding

Wat ik er wel even bij wil vertellen, dit paard rijdt ik nu ongeveer 2/3 maanden. Hiervoor is ze naar een springstal geweest, waar er alleen maar de sprong over werdt gejaagd. Zweep, spoortje, hopatee erover heen of ánders.. Ik heb echt enorm mn best moeten doen om haar een fatsoenlijk tempo te laten lopen. Ze loopt nog niet bíjna zoals ze zou moeten lopen, er moet nog heel veel gewerkt worden. Hier ga ik inderdaad ook écht mn best voro doen want Expres-zo doet ook haar bes tvoor mij.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:00

[/quote]

Springt verder goed ???? En paard wat over een hoge sprong heen komt springt niet per definitie goed, zoals hier boven ook al is gezegt..[/quote]
Pff... mensen zeik niet zo.[/quote]

Sorry hoor! Maar dit is een HAW topic. Kan wel zeggen dat het leuke foto's zijn omdat dat leuk is om te horen, maar daar word het paard niet blij van!! En op ten duur de ruiter ook niet!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:01

In het vorige topic is je ook al van harte aangeraden een goede instructrice te zoeken, waarom doe je er dan niets mee? Het is een manegepaard zie ik, maar op een beetje manege geven ze hopelijk nog steeds les (of zit ik nu met hele nostalgische beelden in mijn hoofd :+ )? Vraag eens een instructrice of ze je wilt helpen, kom je een stuk verder mee dan zo maar wat aan te kl*ten
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 21-12-09 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:01

Silence schreef:
Ik vind het ook geen prettige plaatjes om naar te kijken.
Een ruiter met een beroerde beenhouding en een paard met een beroerde springhouding.
Lekker beginnen met lagere sprongetjes om voor allebei de basis goed te krijgen.

Enne:

Citaat:
Geen commentaar op schoenen, net zoals cap eigen keuze

Dat mag wel wat minder, die grote letters slaan nergens op.
Ik weet niet of je de boktregels kent, blijkbaar niet, maar je mag geen commentaar weigeren ;)

Ik heb er meer dan genoeg over gehoord, ik weet niet of jij de boktregels kent hoor, maar ik weet dat er dan 93258392 keer over gezanikt wordt, net zoals nu. Herhaling, herhaling herhaling..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:01

Dan is het beter om eerst zitles te nemen zonder te springen. Goed op je balans oefenen.
Je kan ook beter als je per se met springen zonder beugels wilt springen laag beginnen en in-uitjes oefenen.
Denk aub aan de paard zijn rug.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:02

MLoeser schreef:
In het vorige topic is je ook al van harte aangeraden een goede instructrice te zoeken, waarom doe je er dan niets mee? Het is een manegepaard zie ik, maar op een beetje manege geven ze hopelijk nog steeds les (of zit ik nu met hele nostalgische beelden in mijn hoofd :+ )? Vraag eens een instructrice of ze je wilt helpen, kom je een stuk verder mee dan zo maar wat aan te kl*ten

Ik had toen gewoon les hoor :=

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:02

Nou een dressuurzadel is niet ideaal om mee te springen, zeker niet deze hoogte..

maaikemuis

Als dressuurmuts met 0,0 springervaring moet ik zeggen dat ik eigenlijk best een beetje van het ruggebruik van jouw paard schrik. Ze springt op het merendeel van de foto's met een holle rug en aan de techniek moet nog een hoop gedaan worden. In alle eerlijkheid vind ik de houding van het paard en jouw houding in het vorige topic beter.

Oefen minder op het hoge en concentreer je op de techniek in het lagere werk en probeer ook tijdens het springen dresuurmatig te blijven rijden. En trek laarzen aan! Dit zal je beenligging ten goede komen (en daarnaast vraag ik me af of deze manege wel FNRS is goedgekeurd, anders zou je zo niet eens mogen rijden).

Golan

Margoot schreef:
Golan schreef:

Afbeelding

Wat ik er wel even bij wil vertellen, dit paard rijdt ik nu ongeveer 2/3 maanden. Hiervoor is ze naar een springstal geweest, waar er alleen maar de sprong over werdt gejaagd. Zweep, spoortje, hopatee erover heen of ánders.. Ik heb echt enorm mn best moeten doen om haar een fatsoenlijk tempo te laten lopen. Ze loopt nog niet bíjna zoals ze zou moeten lopen, er moet nog heel veel gewerkt worden. Hier ga ik inderdaad ook écht mn best voro doen want Expres-zo doet ook haar bes tvoor mij.

Ik weet niet of die vraag sarcastisch is of niet, ik wilde je alleen maar helpen door te zeggen dat ik echt duidelijk verschil zie hoe je paard springt met dit zadel en met dat andere zadel... en ik kan sowieso niet zeggen of dat zadel goed of slecht ligt want ik ben geen zadelmaker, en zelfs zadelmakers kunnen dat niet zien vanaf een foto.

Maaike_VR

lucifertje schreef:
Dan is het beter om eerst zitles te nemen zonder te springen. Goed op je balans oefenen.
Je kan ook beter als je per se met springen zonder beugels wilt springen laag beginnen en in-uitjes oefenen.
Denk aub aan de paard zijn rug.

nounou,
ik vind dat ze netjes zit, ze zit in iedergeval beter+netten dan ik zit ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:03

Jee sorry hoor.
Als je niet tegen commentaar kunt, open dan geen topic.....

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:03

Golan schreef:
Margoot schreef:
Afbeelding

Ik weet niet of die vraag sarcastisch is of niet, ik wilde je alleen maar helpen door te zeggen dat ik echt duidelijk verschil zie hoe je paard springt met dit zadel en met dat andere zadel... en ik kan sowieso niet zeggen of dat zadel goed of slecht ligt want ik ben geen zadelmaker, en zelfs zadelmakers kunnen dat niet zien vanaf een foto.

Niks sarcastisch aan ;) Ik gooi er morgen denk ik meteen ander zadel op, haar oude eigenste.

Maaike_VR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:03

Monster_tos schreef:
Nou een dressuurzadel is niet ideaal om mee te springen, zeker niet deze hoogte..

ik spring soms ook met dressuur zadel ;)
Springt goed, zolang het zadel maar goed blijft zitten, en de ruiter ook goed zit!!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:04

Het zadel lijkt op eerste blik aardig te liggen, dekje vertekend... Maar als ze zo is behandeld als jij aangeeft:
-Waarom rijd jij dan toch nog met sporen, zweep en martingaal?
-Waarom loop je dan maar wat aan te klooien als je duidelijk geen verstand van zaken hebt?

Monster_tos

[nounou,
ik vind dat ze netjes zit, ze zit in iedergeval beter+netten dan ik zit ;)[/quote]

En dat zal dan ook de reden zijn dat jij vind dat het springen er ook goed uitziet..

Adil

Maaike_VR schreef:
nounou,
ik vind dat ze netjes zit, ze zit in iedergeval beter+netten dan ik zit ;)

Dus?

Laten we het nuttig en vooral on-topic houden a.u.b. :j