Springen met Stang&Trens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:18

Karolien_ schreef:
Bij het springen mogen stang en trens (en elk ander bit dat je maar wilt) vanaf het Z. Pelham, mits gebroken, mag al vanaf het B.

Tegelijk :=

_Bitje_

Re: Springen met Stang&Trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:20

dus.. de pelham ook al in de B?
oke..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:22

Wel aparte regeling, zeker omdat het voorheen pas vanaf het Z mocht.

Verbaast me echt,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:23

Wat een logica.
Naar mijn weten heeft een gebroken pelham een nog scherpere inwerking dan S&T :+

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:23

ja mij ook aangezien het een scherp bit is.
maar pessoa bitten zijn ook redelijk streng en daar rijden genoeg ruiters mee waar bij ik denk moet dit nou?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:24

xx_Irisje schreef:

Verbaast me echt,

Inderdaad, het lukt iedereen al jaren met normale bitten in de basissport. Het lijkt me niet dat deze regel de rijderij gaat verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:24

Vraag ik me ook af wat je op hogere niveau's wilt doen als je je paard niet op een trensje kan rondrijden :+ ?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:30

Op hogere niveau's vallen die ruiters die te vroeg en ondeksundig naar dat soort binnen grijpen vanzelf af.
En blijven de beter gereden paarden met dat type ruiter wat kan sturen, afstand kan rijden etc, over.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:33

CaPrIoLe`79 schreef:
xx_Irisje schreef:

Verbaast me echt,

Inderdaad, het lukt iedereen al jaren met normale bitten in de basissport. Het lijkt me niet dat deze regel de rijderij gaat verbeteren.

het lijkt me het juist misschien wel verslechteren..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:43

Bizzybijtje schreef:
Ilse_123 schreef:
ik zat net ook op eurosport even te kijken, en verbaasde me er inderdaad over dat ik steeds meer springruiters zie springen met stang en trens. Ik weet even niet meer hoe of wat, ik heb alleen even het rondje van albert zoer en ene penelope op een schimmel gezien (de rest moest zo nodig weer mathilda zien, gelukkig neemt ie het wel op). Ik weet verder niet zoveel van bitten en alles, maar het valt me wel op..Niet dat het me boeid, die mensen zullen het wel weten..

Er zijn helemaal niet veel ruiters met s&t hoor!

nee okee. maar ik zag er toenet heel toevallig een:P, ik heb 2 combinatie's gezien waarvan een met stang en trens.. viel me toch op.. ik vind een stang en trens meer een dressuur bit.. :P

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:47

Heu zijn jullie zeker dat jullie echt een s&t zien en geen pelham? Ik zie voornamelijk pelham, s&t niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:50

Als je even terugleest... ;)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:50

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:52

Ik heb het topic doorgelezen, er is 1x aangehaald dat het vooral franse ruiters zijn. Maar ja 1 iemand die dat zegt, zonder afbeeldingen of namen ofzo, dan is mijn vraag toch niet abnormaal?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:53

En ja dan blijft het nog steeds dat s&t toch niet zo zeer vaak als springbit wordt gebruikt :)
Ik denk dus dat er heel vaak verkeerdelijk wordt gedacht dat iemand met s&t springt terwijl het echt wel een pelham is :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:55

Er wordt al eerder gezegd dat het in de meeste gevallen geen s&t is wat men ziet maar een pelham, vandaar de opmerking..

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:58

en Albert vandaag dan ?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:59

kamsel schreef:
Er wordt al eerder gezegd dat het in de meeste gevallen geen s&t is wat men ziet maar een pelham, vandaar de opmerking..

Ha op die manier, ja ik vroeg het mij af omdat er hier ineens heel veel werd ingegaan op de s&t :) Het was mij even niet duidelijk :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:01

S&T is een tijdje mode geweest in de springsport, toen reden er ineens heel veel ruiters mee. Is net als met de mikmar, als er iemand met een bepaald bit in de spotlights rijdt wil ineens iedereen dat proberen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:01

Izzy19 schreef:
Ik heb het topic doorgelezen, er is 1x aangehaald dat het vooral franse ruiters zijn. Maar ja 1 iemand die dat zegt, zonder afbeeldingen of namen ofzo, dan is mijn vraag toch niet abnormaal?

haaa :D , die ene die ik zag klonk behoorlijk frans, en omdat ik afschuwelijk slecht in frans ben... weet ik er ook niet veel over, en daarbij moest ik zappen, dus verder weet ik niet veel, maar de vrouw kwam na albert zoer(waarschijnlijk niet gelijk erna, maar wel via eurosport), haar voornaam was Penelope en ze reed op ene schimmel. En ja. Met een S&T..
& dat vooral fransen opvallen door s&t gebruik.. tja, ieder land heeft zijn gebruiken

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:02

Heu ik heb nog geen filmpje of duidelijke foto gezien van Albert vandaag om te kunnen zeggen met wat hij reed :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:11

Izzy19 schreef:
Heu ik heb nog geen filmpje of duidelijke foto gezien van Albert vandaag om te kunnen zeggen met wat hij reed :)

Dan moet je ook een goed close-up hebben, want hij heeft ook zo`n bitje dat een soort mix is van een S&T en een pelham, maar dat zie je bijna niet.
De beste ruiter ter wereld trouwens:
http://www.bokt.nl/wiki/Bestand:MarcusE ... ermany.jpg
(persoonlijk zou ik of zonder sperriem of de sperriem alleen om de trens rijden...)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:19

Allemachtig, zo'n Mikmar is al helemaal een gevaarte van jewelste!!!
Dan valt zo'n stang en trens nog mee, hoewel ik het in de springsport inderdaad nogal vreemd vind...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:09

CaPrIoLe`79 schreef:
Izzy19 schreef:

Dan moet je ook een goed close-up hebben, want hij heeft ook zo`n bitje dat een soort mix is van een S&T en een pelham, maar dat zie je bijna niet.
De beste ruiter ter wereld trouwens:
http://www.bokt.nl/wiki/Bestand:MarcusE ... ermany.jpg
(persoonlijk zou ik of zonder sperriem of de sperriem alleen om de trens rijden...)

Sperriem om alleen de trens zou helemaal een zooitje worden, dat past niet eens namelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:22

Sperriempje om zodat je zo hard kan trekken als je wil zonder dat je paard zijn mond open doet :roll:
Bah..