Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Draaikolk schreef:Hoi,
Ow wat herkenbaar....vroeger als klein meisje had ik ook last van enorme angst voor de galop....
Ik heb het ook zo lang mogelijk uitgesteld, tot dat ik op een paardje zat waarbij ik me op mijn gemakt voelde..
Eens moest het toch een keer gebeuren...
En geloof me, achteraf denk je, waar ben ik zo bang voor geweest?
Want de galop zit veel prettiger dan de draf, en is dus helemaal niet eng, je zit veel stabieler vind ik zelf.
Eens moet het er van komen, en echt als je het gedaan hebt weet ik zeker dat je bij je zelf denkt, waar was ik nou zo bang voor...
Succes ermee..
laura_100 schreef:hestejente schreef:Wanneer heb je weer les TS?
deze week is het geen met de sneeuw ( woon in Belgie)
en met de kerstvakantie ook niet , dus over 3 weken
) 
) En dan heb jij lekker de tijd om aan het gevoel te wennen. Als je het dan nog steeds spannend vind... Gewoon liedjes gaan zingen! Klinkt heel raar, maar het helpt je ontspannen en dan is het ook iets minder eng. laura_100 schreef:hey
ik ben een jonge amazone,en kan intussen al goed draven en figuren rijden.
maar nu moet ik galoperen...
en daar ben ik wel wat bang van.
heeft iemand tips om mijn angst te overwinnen?
als je denkt van : wat een seut, reageer dan niet!
groetjes
Kristel_82 schreef:Zoals de sommigen al gezegt hebben, het is helemaal niet gek als je het een beetje eng vind in het begin. Het is in het begin ook eventjes wennen. Voelt toch anders dan draf. Ik vind galop lekkerder zitten dan draf!
Vraag aan je instructrice om het braafste paardje, dat voelt al lekker veilig. En vraag of je de eerste keer aan de longe mag. Je instructrice bepaald dan hoe het tempo en waar je paard naar toe gaat (in een cirkel om haar heen) En dan heb jij lekker de tijd om aan het gevoel te wennen. Als je het dan nog steeds spannend vind... Gewoon liedjes gaan zingen! Klinkt heel raar, maar het helpt je ontspannen en dan is het ook iets minder eng.
En verder paardrijden is leuk en moet ook leuk blijven! Waarom willen je ouders zo graag dat je galopeerd?
Succes in ieder geval! Ik ben benieuwd hoe het straks in je les gaat!