durven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:33

Nou ik vind de galop eigenlijk het fijnst.

Vraag je instructeur ook of je misschien op een paard mag met een vlakke galop, dit is voor jezelf wat makkelijker.

Daarbij paardrijden doe je voor je eigen plezier, durf je het niet moet je het dus ook nog niet doen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:02

Draaikolk schreef:
Hoi,

Ow wat herkenbaar....vroeger als klein meisje had ik ook last van enorme angst voor de galop....
Ik heb het ook zo lang mogelijk uitgesteld, tot dat ik op een paardje zat waarbij ik me op mijn gemakt voelde..
Eens moest het toch een keer gebeuren...
En geloof me, achteraf denk je, waar ben ik zo bang voor geweest?
Want de galop zit veel prettiger dan de draf, en is dus helemaal niet eng, je zit veel stabieler vind ik zelf.

Eens moet het er van komen, en echt als je het gedaan hebt weet ik zeker dat je bij je zelf denkt, waar was ik nou zo bang voor...

Succes ermee..

Jaah hoe herkenbaar! Dat heb ik ook gehad! Je moet het echt gewoon eens doen. Als je dan gegaloppeerd hebt, voel je je achteraf zo goed! Echt een overwinning op jezelf! Echt, zet je angst opzij en doe het gewoon! Klinkt makkelijk en dat is het ook!

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:12

nou zou me zeker niet laten dwingen want dan zit je niet lekker.
als ik aan het les geven ben hoeven ze van mij ook echt niet in galop maar ga het wel een paar keer vragen want idd wat alle bovengaande berichtjes zeggen het is makkelijker dan draven.
als mijn lessertjes dan nog twijfelen gaan ze aan de longeerlijn en leg ik het nog eens even goed uit wat ze wel en beter niet kunnen doen maak daarbij ook de afspraak dat zij mogen bepalen wanneer er weer gestopt wordt met galoperen en doe dit dan ook zo snel als kan.
mijn mening is dan dat alle kinderen het eigenlijk alleen maar leuk vinden en nog wel een stukje willen .
zou het gewoon eens even met mijn rij instructeur gaan overleggen misschien heeft die wel een goed plan want die kent de paardjes en pony's natuurlijk het best .

sterkte ermee en denk eraan paardrijden moet je doen voor je plezier en niet voor je verdriet nanny

laura_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 15:16

hestejente schreef:
Wanneer heb je weer les TS?

deze week is het geen met de sneeuw ( woon in Belgie)
en met de kerstvakantie ook niet , dus over 3 weken |(

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:27

laura_100 schreef:
hestejente schreef:
Wanneer heb je weer les TS?

deze week is het geen met de sneeuw ( woon in Belgie)
en met de kerstvakantie ook niet , dus over 3 weken |(

Over 3 weken pas!
Dan heb je genoeg tijd om je angst te overwinnen.
Ga eventueel ergens kijken waar ze lessen geven in de vakantie.
En zoals al velen hebben gezegd: GEWOON DOEN!

Ik vind de stap en de galop het fijnst zoals de meeste.
Stap gaat beetje langzaam maar wel een fijne gang.
En de galop gaat iets sneller dan de draf, maar is ook een zeer fijne gang!

Dus goed aan denken bij het aangaloperen dan je niet voorover gaat zitten en probeerd je hakken laag te houden en op je kont gaan zitten.
Dan kom je er vanzelf achter hoe fijn die galop is.

Eenmaal gedaan wil je niet anders meer!

Heel veel succes ermee en hoop over 3 weken nog te horen of je het gedaan hebt en hoe je het vond!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:30

De galop is zoooo gaaf!
Gewoon voor gaan!

Het zit inderdaad ontspannender dan de draf, echt waar :)

_L0ura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:25

helemaal in het begin dat ik reed was ik er ook zooooooooooooooo bang voor. de eerste lessen deed ik dan ook niet mee, maar toen ging ik op kamp en daar gingen we voltige doen (als afwisseling) ik vond dit wel leuk dat je beentjes gewoon los op het paard zaten i.p.v. in de stijgbeugels en dat ik met mijn handen de teugels niet moest vasthouden maar dat ik 2 handvaten kon vasthouden. zo heb ik de eerste keer gegalopeert en echt dat was zoooooooooooooooooo leuk daarna durfde ik het ook in de les en het is echt veel makkelijker dan draf, overwin je angst! je komt er wel ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:26

begin anders eerst aan de longeer lijn en als dat goed gaat en goed aan voelt
kan je hetlos proberen!

(ik leerde het vroeger zo: ik was aan het rijden met een vrindin en ik durfde toen ook niet te galloperen
maar toen sprong die pony van haar in galop en toen sprong die pony waar ik op zat ook in galop en zo
vond ik het niet meer eng :P )
Laatst bijgewerkt door Silence_ op 19-12-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_L0ura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:27

o ja en ik ken een mevrouw die les geeft aan kleine kindjes en weet je wat zij zegt als je wil galoperen om in het zadel te blijven zitten? denk dat er een papiertje tussen jouw en het zadel zit dat er niet mag uitvallen en als het dan nog niet helpt, dan steekt ze er ook echt een papiertje :D

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:23

Galop is niet zo erg. Je gaat gewoon wat sneller.
Het is zelfs makkelijker dan galop, de eerste lessen in je galop zullen wat raar zijn.
maar eens je het te pakken hebt, gaat het wel ;)

Ik was vooral zenuwachtig toen ik het leerde, maar eens in galop ging het wel.

Je moet je gewoon over je angsten zetten, en dan lukt het wel ;)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:25

het is zelfs makkelijker dan galop = het is zelfs makkelijker dan draf

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:08

Zoals de sommigen al gezegt hebben, het is helemaal niet gek als je het een beetje eng vind in het begin. Het is in het begin ook eventjes wennen. Voelt toch anders dan draf. Ik vind galop lekkerder zitten dan draf!
Vraag aan je instructrice om het braafste paardje, dat voelt al lekker veilig. En vraag of je de eerste keer aan de longe mag. Je instructrice bepaald dan hoe het tempo en waar je paard naar toe gaat (in een cirkel om haar heen :+ ) En dan heb jij lekker de tijd om aan het gevoel te wennen. Als je het dan nog steeds spannend vind... Gewoon liedjes gaan zingen! Klinkt heel raar, maar het helpt je ontspannen en dan is het ook iets minder eng.
En verder paardrijden is leuk en moet ook leuk blijven! Waarom willen je ouders zo graag dat je galopeerd?

Succes in ieder geval! Ik ben benieuwd hoe het straks in je les gaat!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:21

Ik vondt het in het begin ook dood eng. Maar wat ze tegen mij zeiden: Ze zullen je niet laten galopperen als je dat niet kan.
;)

manegelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:25

laura_100 schreef:
hey

ik ben een jonge amazone,en kan intussen al goed draven en figuren rijden.
maar nu moet ik galoperen...
en daar ben ik wel wat bang van.
heeft iemand tips om mijn angst te overwinnen?
als je denkt van : wat een seut, reageer dan niet!

groetjes

Je zult misschien wel denken van 'wat praten hun' ofzo. maar het is echt.
Ze laten je niet galloperen als je het niet kunt.
Draf is het moeilijkst, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
In galop voel je je heerlijk vrij.
Je moet niet bang zijn.
Als je beginner bent ( zoals jouw )
Moet je toch op een rustiger paardje.
Die is meestal gewent aan bange ruitertjes.
Geloof ons maar..
Gewoon doen.
Kuiten eraan en wegwezen zegt myn instrecteur altijd.
Het is ook zo..
Iedereen is zo begonnen.

Gr thys

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:54

Vraag eerst of je anders aan de longeerlijn mag galoperen.
Ik vond de galop altijd het leuks, nu nog steeds hoor maar in de galop erger ik me nu wel meer aan mijn houding :+
Ze laten je op de manege echt niet zomaar galoperen als je niet goed kan rijden dus zie het als een compliment.

DON__RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:00

Altijd alles gewoon doen 1keer proberen anders weet je niet hoe het is/voelt
suc6 meid (:)

Rangeela

Re: durven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:03

waarom moet je dat?
Als je vind dat je er nog niet aan toe bent zou ik eerst aan je vertrouwen werken als ik jou was. Angstig op een paard is nooit goed.
Ik zou het pas doen als jij het gevoel hebt dat je klaar bent voor die volgende stap, draf is ook superleuk toch?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:08

Rangeela heeft gelijk;
ik ben een tijdje ook bang geweest omdat ik er lelijk vanaf geknald was. Iedereen zei dat ik het maar gewoon moest doen, maar uiteindelijk op mijn eigen tempo ben ik weer gaan rijden. Angstig op een paard zitten helpt ook niet.

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:36

gewoon proberen. vraag desnoods of je op een rustige pony mag, of dat je eerst prive les neemt. dan lukt het zeker!

wie_ben_ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:59

gewoon doen
anders een keer in draf een paar passen galop en dan weer draf
Veel succes

Anneevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:01

Je moet het gewoon doen, je zult zien dat het hardstikke meevalt want de galop zit bijna altijd zoveel beter als draf! :)

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:33

ik zie hier telkens opmerkingen van gewoon doen maar dat vind ik ook niet goed, als jij angstig bent werk het alleen maar tegen je als je dan de galop doet. Je bent bang om te galopperen, dat betekent dat je gewoon nog onzeker bent. Doe daar eerst wat aan, en dat kan ook in draf.
Maar na een tijdje moet je ook wel een beetje doorzetten tkomt vast goed :)

laura_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:47

Kristel_82 schreef:
Zoals de sommigen al gezegt hebben, het is helemaal niet gek als je het een beetje eng vind in het begin. Het is in het begin ook eventjes wennen. Voelt toch anders dan draf. Ik vind galop lekkerder zitten dan draf!
Vraag aan je instructrice om het braafste paardje, dat voelt al lekker veilig. En vraag of je de eerste keer aan de longe mag. Je instructrice bepaald dan hoe het tempo en waar je paard naar toe gaat (in een cirkel om haar heen :+ ) En dan heb jij lekker de tijd om aan het gevoel te wennen. Als je het dan nog steeds spannend vind... Gewoon liedjes gaan zingen! Klinkt heel raar, maar het helpt je ontspannen en dan is het ook iets minder eng.
En verder paardrijden is leuk en moet ook leuk blijven! Waarom willen je ouders zo graag dat je galopeerd?

Succes in ieder geval! Ik ben benieuwd hoe het straks in je les gaat!

in mijn manege heb je eerst privélessen tot je alle gangen goed kan.
en die lessen zijn tamelijk duur.
dus als ik niet vooruit ga vinden mijn ouders dat niet de moeite om te betalen |(

kristinaaa97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:19

hoi,
wat jij nu hebt heb ik ook gehad!!
ik was namelijk een keer gevallen en durfde niet meer (nu gelukkig wel)

maar vraag is aan je instructrice of je op een pony mag die je heel goed vertrouwd of oefen het doorzitten extra goed, dan gaan ze soms ook in galop. als dat niet helpt/mag kun je altijd nog vragen of je een paar keer op priveles mag als je nu niet in priveles zit. je kan ook vragen of iemand een pony met soepele gangen of een rustige galop, dat helpt ook wel! ;)

misschien mag je van je instructrice tijdens het stappen (en als het lukt ook draven) wat gymnastiekoefeningen doen, molentje en zonder beugels rijden, en zonder zadel enzo, dat is goed voor de band met je pony en voor je balans dus kan niet misgaan!! ;)

als je bang bent om te vallen kun je van tevoren valles krijgen en natuurlijk de singel nog ff extra controleren maar dat laatste is altijd wel handig VOOR de les begint..

ik hoop dat je hier wat aan hebt want als je het eenmaal kan vind je de galop waarschijnlijk de leukste gang!! (want het is ook echt gaaf als je in volle rengalop gaat door het bos maarja..)

Liefs Kristina

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:23

Leerlingetje van mij ook die vond het ook eng. Dacht van het gaat zo hard en ze had het idee dat ze dan ging glijden. We hebben eerst een tijdje in stap en draf oefeningetjes gedaan met evenwicht tot ze op een dag zei van mag ik ook weer galopperen?? Aan de longe gedaan en een rondje links en rechtsom gegaloppeerd. Nu is het meteen aan het begin van de les al mag ik straks wel galopperen?!?!