sterker worden in de achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:26

Ten eerste veel overgangen rijden.

Ook is het heel goed om af en toe eens wat lage kruisjes te springen, en dan wel een paar achter elkaar.

mriaam

Re: sterker worden in de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:21

veel overgangen rijden, veel schijnovergangen werkt ook heel goed, worden ze ook lekker wakker van.

Funky_Town

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:54

Overgangen rijden, constant verruimen en weer terug en idd achterwaards werkt vaak erg goed. En dat heeft dan ook wat tijd nodig :D Komt vast wel goed. ;)

Anneevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:07

veeel overgangen, en het paard vaak met het hoofd laag laten lopen zodat ze er wel met de achterbenen bij moet blijven! ;)

succes nog

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:17

ja veel overgangen en tempowisselingen keertje draf midden draf stap weet ik veel heel veel tempowisselingen dus

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:24

Zijn al genoeg tips gegeven, kun je voorlopig wel even mee vooruit denk ik? :D
Mijn jonge merrie is ook slap van achteren, rij nu idd veel overgangen, schijnovergangen en veel achterwaarts vragen. Paar pasjes achterwaarts om vervolgens in draf te vertrekken. Op deze manier starten ze altijd op de achterhand. Maar bedenk wel je paardje is 4 jaar, ga niet als een bezetene trainen, ze moeten tenslotte ook nog kans krijgen om te volgroeien.

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:42

Heel erg bedankt voor de tips. We zijn er lekker samen mee bezig en het gaat best goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:00

Zoals al hier al zoveel gezegd is: "overgangen rijden". Maar als je terug schakelt hou je paard wel actief. Hij mag niet terug "vallen".

Dus als jij van draf terug naar stap gaat moet je een actieve stap hebben, lekker voorwaarts.

Wat ik vaak doe is met pessoa teugel longeren, hiermee activeer je de achterhand ook. En zo op zijn tijd een klein sprongetje. In-uitjes rijden.

Jaimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:43

Overgangen maken ! Suc66 +:)+