Lipi's niet strekken? + balletjes :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 22:00

Matti90 schreef:
Ik wil ook niet vervelend zijn, maar je hebt de teugels in handen met een soort van vuisten?........

Knap dat je dat ziet, want in de lessen krijg ik altijd commentaar dat ik mijn hand moet sluiten Verward

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:01

regine schreef:

lees: drijven en ophoudingen en veel figuren

Als jij je paard echt goed afgericht hebt geeft hij na op je eerste vraag en niet pas na een uurtje achtjes draaien!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:02

regine"]
[quote="Matti90 schreef:
Ik wil ook niet vervelend zijn, maar je hebt de teugels in handen met een soort van vuisten?........

Knap dat je dat ziet, want in de lessen krijg ik altijd commentaar dat ik mijn hand moet sluiten Verward
[/quote]

Ik denk dat ze bedoeld dat je je handen vastzet.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:03

Samsam"]
[quote="Cody schreef:
Ik ken het paard ook, en is idd wel ver in de africhting,

wat versta jij dan onder africhting? Kunstjes?
[/quote]
Nee hoor Lachen
Het paard is opgeleid door een zeer kundig iemand, (kan je de naam via PB wel geven) die zich erg interesseert voor klassieke rijkunst en hogeschool dressuur. Dus het paard heeft wel degelijk een goede opleiding gehad, en zijn het geen 'kunstjes'. Heb nog wel ergens foto's van dit paard in Piaffe aan de lange lijnen bijvoorbeeld, en nogmaals, niets ten nadele van Regine, maar dat komt op deze foto's niet zo uit de verf.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 22:07

Deze foto bedoel je denk ik.

Afbeelding

(is vast ook geen piaffe?)

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:08

Nee ik bedoelde eigenlijk een veel oudere foto die we zelf nog ergens thuis in de fotoboeken hebben *LOL*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:08

Dit is wel piaf ja, maar dit is iets totaal anders dan onder het zadel. Dan zit er een ruiter op die de hulpen moet geven...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:09

Ik geef weinig commentaar bij ITP, maar bij deze foto's en dan vooral de onderschriften gaan mijn haren echt recht overeind staan.

Je houdt je handen op je dijbenen dus hoe kan een paard in ....naam ontspannen? Je moet met je handen van je af rijden.
Ga alsjeblieft eerst aan de basis werken voordat je oefeningen als een 'appuyement?? (ik zie totaal geen lengtebuiging) gaat rijden. In de dressuur is nageeflijkheid een eerste vereiste voordat je verder kunt gaan. Ik hoop dat je niet van plan bent om met dat eerste paard wedstrijden te gaan rijden, want daar ben je nog lang niet aan toe.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 22:10

rinnie1982 schreef:
Dit is wel piaf ja, maar dit is iets totaal anders dan onder het zadel. Dan zit er een ruiter op die de hulpen moet geven...

En zo met alleen maar teugels en een zweep is het makkelijker denk je?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:11

Cody"]
[quote="Samsam"][quote="Cody schreef:
Ik ken het paard ook, en is idd wel ver in de africhting,

Ik ken het paard ook, en is idd wel ver in de africhting, maar daarbij weet ik ook dat het een trut kan zijn met nageeflijkheid, en denk ook niet dat de foto's tonen wat de merrie kan, het blijven momentopnames...
Niets ten nadele van Regine trouwens, want 't paard is er idd niet makkelijk mee, maar ben het er wel mee eens dat de foto's niet een erg mooi beeld van de piaffe tonen.

wat versta jij dan onder africhting? Kunstjes?
[/quote]
Nee hoor Lachen
Het paard is opgeleid door een zeer kundig iemand, (kan je de naam via PB wel geven) die zich erg interesseert voor klassieke rijkunst en hogeschool dressuur. Dus het paard heeft wel degelijk een goede opleiding gehad, en zijn het geen 'kunstjes'. Heb nog wel ergens foto's van dit paard in Piaffe aan de lange lijnen bijvoorbeeld, en nogmaals, niets ten nadele van Regine, maar dat komt op deze foto's niet zo uit de verf.
[/quote]

Sorrie hoor, maar ik blijf vraagtekens bij de africhting hebben bij een paard wat zo duidelijk vreselijk tegen de hand is en waar dan toch truckjes mee gedaan wordt!

En tuurlijk zijn het wel momentopnames, maar als ze normaal veel beter loopt waarom dan deze fotoos plaatsen als reclame voor de gangen van een lipi?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:12

regine schreef:
Deze foto bedoel je denk ik.

Afbeelding

(is vast ook geen piaffe?)

Bij deze foto heb ik ook mijn vraagtelkens over nageeflijkheid!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:13

regine"]
[quote="rinnie1982 schreef:

En zo met alleen maar teugels en een zweep is het makkelijker denk je?
[/quote]

Nee, maar je gaat toch niet met een paard piaf doen als hij nog niet nageeflijk is!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:51

rinnie1982 schreef:

Nee, maar je gaat toch niet met een paard piaf doen als hij nog niet nageeflijk is!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:13

Uuuuhmmmmm... Ik wil niet - in tegenstelling tot sommige van mijn mede-commentatoren - deze jongedame met de grond gelijk maken.

Maar, eerlijk is eerlijk, de foto's zijn niet geheel flatteus te noemen, in mijn ogen toont het eerste paard gewoon erg veel verzet, heeft de amazone in kwestie geen ontspannen hand, waardoor er een star en stijf beeld ontstaat. Let wel, het is een MOMENTOPNAME!!! je moet - vind ik - niemand gaan zitten afkatten over een foto, het kan ook net ongelukkig zijn genomen.

Echter mijn advies aan de amazone - probeer je op dit moment niet te focussen op het rijden van "kunstjes" zoals een piaffe en apuyementen. Het paardje is duidelijk niet blij met je gezien de uitdrukking op het gezicht tijdens deze oefeningen. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar aan het "back to basic" werk heb je nu gewoon veel meer, vooral omdat je zelf al zegt geen Anky te zijn. Neem het maar aan van iemand die hetzelfde heeft moeten doen met haar paard. Je paardje zal je er dankbaar voor zijn.

Basis is HEt belangrijkste, de rest komt vanzelf wel

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:51

Waar ik moeite mee heb is dat dit meisje volgens mij niet het juistye beeld voor ogen heeft om naartoe te werken!

Ze plaats deze fotoos als reclame voor de lipi, ze vindt ze zelf blijkbaar WEL goed, en geen slecht moment.

Als ze dit goed vind streeft ze naar het verkeerde, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ze had anders toch wel kunnen weten dat ze bulten negatief commentaar zou krijgen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:38

En ik zie natuurlijk weer kruisjes.. Boos!

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:57

Helaas kan ik de foto's niet zien, was wel benieuwd.

Jammer als de foto's een vertekend beeld geven, want het paard is echt door een ervaren en kundig persoon opgeleid. En wat Cody al zegt, dat gaat heel wat verder dan "kunstjes aanleren'.

Maar ja, foto's zijn ook maar een omentopname.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:11

kan de fotos ook niet zien, jammer jammer jammer want er is veel commentaar en ben wel benieuwd.
en t is het 'lease paard' van mn nicht geweest dus wil dr wel weer eens zien

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:08

Yep, van Lisa, het paardenwereldje is maar klein *offtopic* Knipoog

DePennyBitch, bedankt voor je relativerende bijdrage, het ging idd wel wat hard-tegen-hard in dit topic en daar bereik je vaak niet zoveel mee.