Selando rijden in het donker, B waardig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:39

Ik vindt het er ook netjes uitzien hoor, zeker B waardig.
Probeer nog wel ietjes ontspannener te zitten, het ziet er nu allemaal nog een beetje geforceerd uit.
Veel succes ermee.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:56

Leuk paardje :D Vind het er wel B waardig uitzien, misschien moet je zelf iets meer ontspannen, en hij mag er ook wel meer door maar dat komt wel denk ik. Ben je niet van plan om hem te scheren?

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 12:06

Heb in de openings post staan dat a.s. zondag z'n jas uitgaat.;)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:39

kimmert schreef:
Heb in de openings post staan dat a.s. zondag z'n jas uitgaat.;)

Oow haha sorry, lees meestal even vluchtig de openingspost, had het daarom over het hoofd gezien :o

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:32

Leuk paard heb je !

Over je armen is alles wel gezegd inmiddels. Als je daarmee aan het werk gaat gaat je paard ook vanzelf meer ontspannen en over de rug lopen.

Succes!

Leonieee_

Re: Selando rijden in het donker, B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:22

ja hoor je kan zo B starten ;) let er alleen wel op dat je pianohandjes hebt, houd je duimen omhoog.. (doe ik zelf ook hoor gehe..) en met galopperen lekker op je kont blijven zitten. Maar het ziet er verder super uit, mooi paardje absoluut!

sachkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:10

Hoe kunnen wij nu op foto's zien of jullie B waardig zijn :P ?
Je zal zeker wel B kunnen starten maar vind het zo raar dat we dat via momentopnames moeten kunnen zien...
Dat moet je zelf gewoon aanvoelen vind ik!
:9

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:55

Probeer echt te ontspannen, je bent veel te stijf in je armen.
Verder heb je zover ik kan zien je paard wel netjes aan de loop.
Van foto's kan ik inderdaad niet afleiden of het B waardig is, maar jullie zijn op de goede weg.
Werk echt aan je houding, succes :)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:16

Zoals al vaker gezegt is, let op je houding. Schouders naar achteren, knik in je ellebogen en hakken laag!!!
Als ik de fotos zo zie kun je zeker wel een b proefje rijden.

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:42

Mischien is het al gezegt.. Maar mischien moet je je armen wat meer buigen, dat heb ik altijd geleerd =D
Ohja, ik vind het zeker B waardig!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:54

sachkeuh schreef:
Hoe kunnen wij nu op foto's zien of jullie B waardig zijn :P ?
Je zal zeker wel B kunnen starten maar vind het zo raar dat we dat via momentopnames moeten kunnen zien...
Dat moet je zelf gewoon aanvoelen vind ik!
:9

Nou nou, niet te serieus. Tuurlijk voel ik zelf aan dat het wel kan.Vind het leuk om deze fotos even te posten en een mening van mensen te horen.

Michelle24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:36

Als ik goed kan zien met de print van je jas zit er wel een knikje in je ellebogen maar ze mogen nog wel iets meer langs je lichaam.
Beugels gaatje 1 of 2 langer je trekt je benen omhoog en je tenen naar binnen want al rijd je te dcht bij hekjes is het krak ( en dat doet zeer :+ )

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 12:51

Als ik mn beugels 1 a 2 gaatjes langer doe kan ik hem als hij zo fris is amper uitzitten, hij gooit enorm op. vandaar dat ik mn beugels iets kort heb.

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:52

Zeker B-waardig :j
verder ga ik mee met het commentaar dat al gezegd is, en probeer een knik in je armen te houden en schouders naar achteren.

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:08

Je moet je paard wat meer los laten. Eerst laag, dan pas aan de teugel/ in de krul! Anders heb je effect dat 'ie wel in de krul loopt, maar met z'n hoofd omhoog. Zo krijgt je paardje last van z'n rug, en dat wil je niet! ;)

Dus: losser zijn in je handen! Het is beter dat je paard laag loopt dan in de krul. Ikzelf ben daar ook nog mee bezig, en ik zeg: makkelijk is het niet! Als je paard veel schrikt, moet je over het normale tempo heen gaan rijden. Dan concentreerd je paard zich op jou, en niet op iets of iemand anders, ;)

Trouwens: Leuk paardje! ;)

Succes ermee! :+

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:53

ziet er goed uit,
maar je tenen iets meer naar binnen.;)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:20

Waar ik me een beetje aan stoor zijn je schouders-bovenarmen-onderarmen. Die verbinding mis ik ook een beetje, het lijkt wel of je je schouders helemaal vast houd. Ik bedoel verder zit je netjes rechtop, alleen je schouders wijzen naar voren met een behoorlijke spanning, die je doorvoert in je armen. Probeer wat losser te worden in je schouders, je zult zien dat je je armen ook beter houd. Verder denk eraan dat de mond - teugel - onderarm tot elleboog 1 lijn moeten zijn, probeer dat een beetje als richtlijn aan te houden.

Je hebt een erg knap paard die goede gangen heeft, ik denk zeker dat jullie wel kunnen gaan starten! :j Probeer er in de galop alleen aan te werken dat jullie beiden niet zo spannen, je zult zien dat als jij losser erop zit dat hij ook nog losser word :). Verder zou ik hem graag iets meer over zijn rug zien lopen, dus wat lager en ronder, is beter voor zijn rug, zo houd je die spieren soepeler en heb je ook meer gemak van als je hem in de oprichting wilt rijden.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:34

Tja wat is Bwaardig? ik vind het er best fijn uitzien alleen erger me dood aan het feit dat jij je handen kaarsrecht naar beneden drukt om je paard "aan de teugel" te rijden, en dan denken dat hij aan de teugel loopt, maar eigenlijk gewoon in de krul.
probeer je handen goed rechtop te houden en stil, als jij je onspant zal je paard zich ook gaan ontspannen en rustig gaan zakken.
ook mogen je onderbenen wel een stuk naar achter.
verder leuk paard, veel succes! :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:26

Ik vind het moeilijk om aan foto's te zien of iemand B waardig is. Wat ik op de foto zie, is wel b waardig maar het gaat niet over de foto's waar je beoordeelt over wordt. Maar over alles. Dus of ie ook constand een volte netjes door loopt etc.. En dat mis je op foto's :)

Verder heb ik het idee dat je beugels iets te lang zijn := Maar ook mag ie nog meer van achter na voor lopen. Maar dat is meer nood zakelijk in de hogere klasses!

Train lekker door! En succes op wedstrijd!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:45

Ik vind het er opzich, wat ik op de foto's zie niet slecht uitzien.
Wat mij wel opviel is dat het op iedere foto lijkt alsof je been geeft.
Rijd je met sporen? (Ik rijd zelf ook met sporen op wedstrijd, heb er niets op tegen. Ik vraag het mij gewoon even af).

Wel vind ik dat jullie een goede combinatie zijn! Het ziet er leuk uit! ;)

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:16

Lekker wedstrijden gaan rijden jij! ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:33

kimmert schreef:
Ik denk dat het beeld van mn armen een beetje vertekend door mn jas door de print ervan, als je goed kijk knik in mn ellebogen wel. Maar ik zit er inderdaad wat geforseerd op hij was ook behoorlijk baldadig.:)

Dat doe je maar heel minimaal. Je moet een rechte lijn kunnen trekken van je elleboog -> pols -> bit.

merelsbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:56

Jahoor! ;)
voor zover ik op de foto's zie vind ik het B waardig.
Ziet er netjes uit.
Let wel ook op je eigen houding.
Leuk paard heb je hoor ;)!
Soms loopt hij wat lager en langer.
Maar dit is echt geen probleem volgens mij.
Dat zou je niet moeten stoppen voor een B proef.
Wat denk je zelf?
Waarom denk je dat je nog niet kunt starten?

gr merel

Bregj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:19

Hoi, volgens mij kan je wel in B starten. Paardje loopt al mooi bergop in galop. Mooi naar beneden ook, neusje komt er al uit.

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:57

Ik vind het wel B waardig maar je paard mag nog meer over de rug lopen, probeer zelf ook te ontspannen. :)
Komt vast goed!