Igor @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Re: Igor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:14

Wat een groot beest voor je! jeetje zeg!
Maar wel hardstikke cool natuurlijk (A)

Wat mij opvalt is dat je je handen heel erg naar voren buig (kijk maar de 5e foto), en je beugels mogen wel wat langer

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 21:27

ch_ntii123 schreef:
Wat een groot beest voor je! jeetje zeg!
Maar wel hardstikke cool natuurlijk (A)

Wat mij opvalt is dat je je handen heel erg naar voren buig (kijk maar de 5e foto), en je beugels mogen wel wat langer

Bedankt , en ik weet het
Je hebt gelijk hoor
Soms als een paard wil bokken , weglopen enzo ... dan pak in men teugels zo dubbel :S
Dan zien mijn handen er echt raar uit .

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:37

Zozo, klein meisje op groot paard :D
Alleen.. Is er geen 'normaal' hoofdstel in de buurt? En inderdaad, wat mensen hierboven ook al zeiden, een paar keer lesnemen kan nooit kwaad ;)

Veel plezier nog met je oudje, jullie zien er wel leuk uit samen! :D

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:44

Zo een klein meisje op een groot paard! echt gaaf! zeker wel wennen zulke grooote passen?
Ik hoop wel dat er wel iemand in de buurt is als je gaat rijden? want zo te zien is het sterk paard!
Verder zit het er goed uit, alleen zou ik wel op les gaan;)!
Is het een fries? want zij heeft een wit voetje.

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 11:10

Maudje94 schreef:
Zo een klein meisje op een groot paard! echt gaaf! zeker wel wennen zulke grooote passen?
Ik hoop wel dat er wel iemand in de buurt is als je gaat rijden? want zo te zien is het sterk paard!
Verder zit het er goed uit, alleen zou ik wel op les gaan;)!
Is het een fries? want zij heeft een wit voetje.

Ik ga op les , en het begint me nu wel te irriteren dat alle mensen dat zeggen
Ik zij een jaar , en mijn houding is goed
Ik weet zelf dat ze daar niet goed was , ik lette er ook totaal niet op
Ik kan je andere foto's tonen waar ik wel goed zit of springfoto's enzo
Maar hier wou ik eerst op hem focusen , het wa ook de eerste keer
En grote passen

En ja het is een fries, die witte voetjes zijn , foutjes

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:11

Vind het voor een paard wat zo lang niet onder het zadel heeft gereden prima uit zien.

Wel stoor ik me aan het hoofdstel en bit wat je gebruikt.
Een liverpool stang en een men hoofdstel vind ik niet echt fijn om te zien bij de dressuur. Had je geen mogelijkheid om even van iemand een hoofdstel te lenen?

Verder als je zo doorgaat komt het vast wel goed.Voor de eerste keer weer onder het zadel doet hij het braaf.

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:23

Miepie1980 schreef:
Vind het voor een paard wat zo lang niet onder het zadel heeft gereden prima uit zien.

Wel stoor ik me aan het hoofdstel en bit wat je gebruikt.
Een liverpool stang en een men hoofdstel vind ik niet echt fijn om te zien bij de dressuur. Had je geen mogelijkheid om even van iemand een hoofdstel te lenen?

Verder als je zo doorgaat komt het vast wel goed.Voor de eerste keer weer onder het zadel doet hij het braaf.

Nee , ik weet het , ik ga eens een dressuur hoofdstel kopen want dit spant ook al wat .
En bedankt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:56

Leuk paardje hoor,
maar waarom rijd je met een menhoofdstel? :)
idd zoals jezelf en velen al aangeven, je beugels een aantal gaten korter, nu oog je nog kleiner, haha. :))
verder je handen wat meer dragen, onderbeen naarachter, tenen naar binnen, en hakken uitdrukken.

succes! :)

marvanill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:10

Minjon schreef:
Dat is totaal geen excuus? Dat je al 8 jaar ballet doet, maarja.

Heb je les?
Ik zou eens een zitles nemen als ik jou was :)
Want je zit nog niet echt stabiel en je zoekt steun in de teugels, voor zover ik kan zien.
Ik denk dat het paardje beetje te groot, breed en sterk voor je is.. dat kun je natuurlijk wel overwinnen.. :)

ik vind het best wel knap dat ze zo op haar paard zit!!
het is een redelijk groot en breed dier, ik vind het wel knap dat ze m dan zo rijdt,
omdat ze er niet bepaald uitziet alsof ze het met kracht van het paard zou gaan winnen!
je moet alleen wel je stijgbeugels iets langer doen, en lekker in je zadel gaan zitten,
groetjes marianne

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:41

Ik denk dat je tenen vanzelf meer naar voren gaan wijzen als je net een gaatje langer gaat rijden. Kijk maar eens naar de foto schuin van voren. Door de vorm van het zadel onder het zweetblad wordt je knie naar buiten geduwd, dus hopla gaan je tenen mee. En probeer je handen iets hoger en meer naast elkaar te houden. Nu duw je ze als het ware overdreven naar beneden waardoor je ze vastzet. En dan gaan je teugels een beetje klapperen. Als je ze mooi ontspannen net boven de manenkam houdt wordt het contact met de mond veel gelijkmatiger. Wel een stoer paard hoor, gaaf! Ik heb vroeger ook zo'n oud type Fries gereden, benen als boomstammen had ze, geweldig! Veel plezier met 'm.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:51

ik denk echt dat je houding al stukken beter wordt als je je beugels een gaatje langer doet, je kan dan ook beter die rare bokkesprongen uitzitten. uitbreken is nooit leuk probeer hem bezig tehouden veel figuren en tempo wisselingen zodat ie de kans niet krijgt om er uberhaupt over na te denken... (maar goed ik blijf het ook altijd proberen maar zo af en toe gaat mijn pony ook wel es rechts waar ik links wil :D )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:52

die holle rug is wel degelijk van Ballet := Heb jaren geturnt en als het moeilijk wordt om uit te zitten trek ik mijn rug ook hol, is echt typisch aan die sporten. :+ Mooi dier, liverpool ben ik iets minder fan van maar daar ga je wat aan doen. :)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:36

Ziet er leuk uit!
Probeer altijd je handen net iets boven de schoft van het paard te dragen en met je duim als hoogste punt van je hand in plaats van je knokkels.. ;)
Succes met het verbeteren en veel plezier met dit prachtdier!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:03

Moderatoropmerking:
Enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op dat het de bedoeling is om rijtechnische commentaar te geven zonder daarbij aanvallend te zijn?