Ruzie met instructrice

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:27

Billy schreef:
Eerlijk gezegd had ik haar de zweep afgenomen en even laten voelen hoe dat is om zo geslagen te worden. Ik was doorgegaan tot ze de bak uit gerend was. Boos!

Ik dnek ik ook!
Al helemaal als de pony ook nog stil moest blijven staan! (als hij rent, ku je hem immers ook niet afpakken)
Wat een ***wijf zeg!
Heeft je pony er niks aan over gehouden (angst) ?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:39

Dit zijn idd mensen die bij mij geen respect verdienen.

Dit is gewoon een kwestie van onkunde en onmacht. Een ander met geduld en kennis van paarden had het zeker op een andere manier opgelost.

Bij Nic werkt het zo dat des te bozer ik word des te meer opgefokt en gestresst hij raakt. Het werkt dus averechts. Ik tel heus wel tot 10 hoor, maar slaan doe ik niet!!!!

Conclusie: iemand anders zoeken. Ik zou geen les van haar meer willen. Dan zou ik het zelf wel oplossen. Daar bereik je meer mee dan je paard in elkaar laten slaan.

Succes!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:21

Ik ken dat gevoel, denk je dat je met iemand te maken hebt die weet waar ze het over heeft, waar je wat van kan leren, blijkt diegene meer kwaad dan goed aan te richten.
Jammer dat het zo ging, maar nu weet jij ook meteen dat je aan haar niets hebt. Als iemand zo slecht zijn zelfbeheersing kan bewaren....

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:10

ik heb ook zo'n instructische gehad (gelukkig niet zo erg maar toch). alleen die voerde het langzaam op eerst geef hem nu toch eens een tikje bij....je moet echt andere sporen kopen hoor dit zijn pony prikkertjes...en uiteindelijk kwam ik erachter dat ik na een 10 minuten al pijn in mijn benen had van het drijven en pijn in mijn armen had van het opvangen...nu heb ik les van iemand die rijd zelf M1 (heeft wel 2 jaar orun gedaan) en daarbij gaat het zo goed! ze kan het super uitleggen is heel reeel maar wel consequent (ik heb zelf niets tegen een tik maar dan wel normaal en terrecht) en het gaat meteen een stuk beter in mijn proeven en zo.....
Dat andere meisje rijd Z2 nou toedeledokie...!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:23

Heb je het al opgelost? Of heb je een andere instructuur gevonden ondertussen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:09

Ach ja ik denk ook dat ik kwaas was geworden. Maar ik denk dat een zweep bij mijn pony niet werkt denk wel dat je er dan heel snel naast ligt. Ik wordt ook wel eens boos tijdens het trainen van mijn pony en dan krijgt ze er ook wel eens van langs, maar ik zal je wel zeggen dat ze het dan verdiend heeft. Verder ben ik wel vrij rustig met paarden.

Maar idd heb je al een nieuwe instructrice?? En wat vind de oude er eigenlijk van. Hebje al eens met haar gepraat? Ik had haar uitgescholden dat weet ik nu al wel. Maar ik snap haar reden namelijk niet zo goed hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 18:41

Nee, ik heb nog niet met haar gepraat, en ik ben ook niet van plan nog wat te zeggen tegen op haar op korte termijn. Als er iets is waar ik goed in ben is dat mensen negeren op een manier dat het pijn gaat doen en dat zal ik haar eens laten voelen.
Ik heb nog geen nieuwe instructrice, wacht ook nog even af, want Azra staat op het moment kreupel (we zijn samen onderuit gegaan, althans ik denk dat het daardoor komt).
Dus eventjes lekker op rust

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:44

Oh ja. Ik was ook niet direct met haar gaan praten hoor zeker niet. Ik blijf altijd erg lang boos Haha!.
Maar niet zo leuk dat ze nu dus ook nog kreupel is.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:31

Gelijk heb je, meteen een andere instructrice! Waren er geen anderen op dat moment bij die bij de les stonden te kijken?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 22:01

Er waren een paar die het vanuit de stal ook hebben gezien,

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 08:10

Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------

Tja je zou denken iemand die Deurne gediplomeerd is en zelf al een aantal pony's/paarden in het Z heeft gereden moet beter weten, niet dus...

dit zegt niks vindt ik je weet neit wat voor paarden het zijn misschien hebben ze allemaal al dubbel Z gelopen of zijn ze zo makkelijk dat ze zo naar de z lopen en op wedstrijden erg goed lopen

zo zie je maar meer hat zegt niet altijd wat. Hopelijk heeft je paard er niets aan overgehouden

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 08:31

Sorry hoor wat een t*r*ng wijf! Je gaat toch niet zomaar een paard afslaan en al helemaal niet die van een ander! Ik ben zelf ook niet altijd voor de zweep, ookal gebruik ik hem zelf wel, is ook wel nodig op dundee, zomaar afrossen omdat hij niet luisterd! Lips are sealed

Aan bang maken heb je toch niks! Ik vind paardrijden samenwerken tussen mens en dier waarin de mens de toon aangeeft, is het paard niet meer bereid samen te werken mag die best gecorrigeerd worden!, maar op die manier Lips are sealed:x:x

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:31

ik heb een keer gehad dat de instructeur het paard (manegepaard) begon te slaan terwijl ik erop zat, ik deed een oefening die niet lukte maar of dat nou aan het paard lag of aan mIj? Na drie keer zeggen dat ik dat liever niet had ben ik boos geworden en ben nooit weer terug gegaan naar die manege. een eiegnwijze pony aanpakken oke, maar dan wel graag zelf

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:14

erop los slaan helpt niet, elke pony heeft weleens een rotdag Frusty
ik zou een andere instructrice zoeken!!
je moet respect hebben voor je instructrice
maar hun ook zeker voor jou en je paard.
veel succes verder.
greetz shanna

LavaTwilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:06

ik ken het, niet met mijn paardje gebeurd maar wel eens gezien, na een lange tijd met paarden gewerkt te hebben gaan sommige mensen hun frustraties op paarden africhten Misselijk echt walgelijk gewoon!
niet dat ik nooit even boos wordt maar ik val in herhaling net als de 50 anderen hier Knipoog

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:26

ik krijg ookles van iemand di deurne heeft gedaan ik moet mn paard wel aanpakken maa rin elkaar slaannee hoor..wat belachelijk er zijn wel meer mensen die een papier hebben om les te geven hoor

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:43

Ik vind het dus echt NERGENS op slaan. Je hoort een paard niet zo af te slaan. Een corrigerende tik is niet erg, maar als een gek erop los te slaan vind ik belachelijk, dat paard weet op een gegeven moment ook niet meer wat hij/zij moet doen en word zo alleen maar bang.

Goed dat je geen les meer van haar neemt want dit is niet goed. Als zij iets fout doet dan gaan ze er toch ook niet met een zweep of wat dan ook achteraan....

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:48

Zoiets heb ik ook meegemaakt toen ik nog bij de ponies reed op de rij-vereniging. Een vrij zwaar meisje reed met een wat ielige pony in de springles. Na elke sprong zag je 'm gewoon steeds de klap in zijn rug krijgen. Na een keer of 5 weigerde hij, duidelijk uit pijn en angst.

Toen ging mijn instructrice er op. Ze heeft dat dier zo hard geslagen dat de striemen en bulten over zijn hele lichaam zaten. De eigenaresse zei er niets van. Die instructrice had het voor mij totaal verknald.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:33

Complete frustratie van een onkundig iemand denk ik....

Mijn instructeur is ook weleens op Lorenzo gaan zitten en gaf um een mega-schop (zonder sporen) dat ik ff dacht van "nou nou..." maar soms is het wel goed om je paard eens terrecht te wijzen.
Ik word daar ook niet kwaad om, maar ik heb dan ook een kundige instructeur die weet wat ie doet en echt niet grof is ofzo.

Maar doelloos aframmen.... nee, daar zie ik het nut niet van in.

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:38

mijn vriendin die had ook ruzie met de dochter van de staleigenaar.Die heb ze de zweep afgepakt en een keiharde ram aan haar gegeven, dat meisje doet helemaal nix meer sindsdien (hhaha, oke geweld bereik je niks mee maartoch)

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:17

Echt heel slecht van dat *piep*wijf....je gaat toch niet zomaar een paard slaan omdat ie nie luisterd en vooral niet als het je eigen paard nog niet eens is....heel stom van haar...heeft dat niet op school geleerd wat ze moet doen/zeggen als een paard niet naar de hulpen luisterd.....k had persoonlijk de zweep afgepakt en haar zelf geslagen

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:21

Ik denk dat ik op zo'n moment niet had stilgestaan bij tfeit dat ze de dochter van de eigenaar is, jij bent en blijft nog altijd eigenaar van je paardje, en dat respect wat jij nog wel voor haar weet op te brengen omdat ze de dochter van.is, moet zij minstens ook voor jou en je paard weten op te brengen, anders is ze heel erg misplaatst in de instructie wereld (in mijn ogen dan)

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:34

wat een rot mens!
ik zou als ik jou was HEEL snel een nieuwe instreuktrice zoeken!
iarm paardje Verdrietig Huilen
ik zou dit bij haar doen: en over haar heen Misselijk , want ze is een }>

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:44

jammer dat je zo afhankelijk van dat mens bent....Boos!
Echt heel dom,jij rijd altijd zonder zweep en zij gaat er op los meppen....
arm paard...Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:26

hihihi, Marca had zoiets nooit geaccepteerd en ze had er echt naastgegaan (volbloed he). Die accepteerd een tik als ze het verdient en als ze het niet verdient of je komt te hard in dan ga je er maar af. En het paard kan sprongen maken de anatomisch niet verantwoord zijn...........Had ik wel grappig gevonden om te zien, dus als ze nog eens haar frustratie kwijt moet heb ik nog wel een leuk paard voor haar om het eens te proberen..............gniffel