Mette @ work: Oefenen voor B proefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:19

MeAndRein schreef:
jaa je moet je pony echt door laten galoperen hoor!! het lijk wel alsof ze stilstaat :P probeer mooi sprong te houden en achterovert te zitten. binnezitbeenknobbel naar links op de linkerhand en naar rechts op de rechterhand.!
goed stelling-buiging aanemen en werk indd aan je aanleuning

suc6!

Meer sprong weet ik ook, maar als ik haar meer door laat galoperen heb ik haast geen controle meer. Dat klinkt heel slecht (dat is het ook :') ) maar Mette is nogal sterk en als zij ergens zin in heeft dan doet ze dat lekker. Ik probeer haar natuurlijk wel te stoppen/andere kant op te sturen maar ze zet haar nek er gewoon op en dan is het dooeeg :wave: Ik ga nu dus eerst werken aan meer controle en dán aan meer sprong, maar bedankt voor de tip :j

MissEvil schreef:
Probeer goed rechtuit te rijden op rechte lijnen, waarbij ze haar hoofd ook recht voor haar massa houdt. En stelling is binnen-buitenteugel, probeer met je binnenbeen naar je buitenteugel te rijden. Geen druk op de binnenteugel, desnoods 'in een boogje' laten hangen.
Probeer hier al in de hoeken mee te beginnen, íedere hoek binnenbeen-buitenteugel. Uiteindelijk verkrijg je daar ook stelling door.
Zolang ze door je binnenbeen heenloopt, kún je ook geen stelling verkrijgen, maar dat kun je oplossen door dus met je buitenhand (licht) op te vangen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je binnenbeen erin zet, en je buitenhand vastzet, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al wel begrijpt :)

Dankjewel! Hier heb ik echt wat aan :j Ik heb maandag ook les gehad en toen zijn we er veel meebezig geweest. Ook ben ik er nu achter dat ze op de rechterhand veel harder gaat lopen dan op de linkerhand, omdat ik haar vroeger teveel haar gang heb laten gaan, gaat ze het nu ook 'ontlopen'. De hoeken worden al constant benut en ik vraag ook af en toe op de lange zijde wat stelling naar binnen. :j

EnelyaT

Re: Mette @ work: Oefenen voor B proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:39

Je kunt ook op de binnenhoefslag gaan rijden en dan met de stelling aan de gang. Dan heeft je paard minder 'steun' aan de buitenkant van de bak, waardoor ze minder snel gaat 'plakken' en meer op eigen benen blijft lopen, precies wat je wilt bereiken :)

Fijn dat het goed gaat!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:14

MissEvil schreef:
Je kunt ook op de binnenhoefslag gaan rijden en dan met de stelling aan de gang. Dan heeft je paard minder 'steun' aan de buitenkant van de bak, waardoor ze minder snel gaat 'plakken' en meer op eigen benen blijft lopen, precies wat je wilt bereiken :)

Fijn dat het goed gaat!

Ook een goede tip! Ik heb vanavond les op de ponyclub, dus dan ga ik het allemaal even proberen :j

Harry_

Re: Mette @ work: Oefenen voor B proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:52

Ziet er leuk uit!
probeer indd wat minder naar je mooie pony te kijken en meer vooruit :D