snel als met een dressuurgefokte pony.. nou nee, met zo'n
gefokt paard gaat het natuurlijk uit zichzelf al bijna..
maar met een zwaardergebouwd paard kan het ook prima goed
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shinedown schreef:Het klopt dat ze zich idd sneller opkroppen. Met inrijden (heb ik ook zelf gedaan 3,5 jaar terug alweer volgens mij) deed ze dit vaak. Toen heb ik dat er bijna helemaal uitgereden want dit wilde ik vooral niet. Daarna ben ik vooral buiten gaan rijden en het laatste jaar wat meer dressuurgericht.
Laatst viel me wel op dat ze bij mij vriend, ook opeens ging opkroppen, terwijl hij juist erg losse teugels had.
Ik vind dit wel een uitdaging eigelijk haha
Haha ik ken het probleem, als mijn vriend op een van mijn paarden gaat zitten (mijn vriend kan niet paardrijden) gaan ze helemaal opgekropt lopen (niet allemaal, maar 2 hebben het heel erg) terwijl hij amper de teugels aanraakt. Dan zoeken ze vaak balans in je handen. Het klinkt misschien heel raar, maar ga er eens zo ontspannen opzitten als je vriend en kijk of ze jouw hand dan ook gaat 'zoeken'. Zodra je dan contact hebt ga je lekker naar voren rijden. Of vraag je vriend of hij het wil doen
Coldplay90 schreef:Shinedown schreef:Het klopt dat ze zich idd sneller opkroppen. Met inrijden (heb ik ook zelf gedaan 3,5 jaar terug alweer volgens mij) deed ze dit vaak. Toen heb ik dat er bijna helemaal uitgereden want dit wilde ik vooral niet. Daarna ben ik vooral buiten gaan rijden en het laatste jaar wat meer dressuurgericht.
Laatst viel me wel op dat ze bij mij vriend, ook opeens ging opkroppen, terwijl hij juist erg losse teugels had.
Ik vind dit wel een uitdaging eigelijk haha
Dat is het ook zeker, vooral als je er goed mee om weet te gaan en zo te zien los je het erg vriendelijk opHaha ik ken het probleem, als mijn vriend op een van mijn paarden gaat zitten (mijn vriend kan niet paardrijden) gaan ze helemaal opgekropt lopen (niet allemaal, maar 2 hebben het heel erg) terwijl hij amper de teugels aanraakt. Dan zoeken ze vaak balans in je handen. Het klinkt misschien heel raar, maar ga er eens zo ontspannen opzitten als je vriend en kijk of ze jouw hand dan ook gaat 'zoeken'. Zodra je dan contact hebt ga je lekker naar voren rijden. Of vraag je vriend of hij het wil doen