Angel aan het werk in de kou

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Angel aan het werk in de kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:55

das waar, maar als je eenmaal goed bezig bent, gaat het bijna altijd even
snel als met een dressuurgefokte pony.. nou nee, met zo'n
gefokt paard gaat het natuurlijk uit zichzelf al bijna..
maar met een zwaardergebouwd paard kan het ook prima goed :j

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 20:56

Het klopt dat ze zich idd sneller opkroppen. Met inrijden (heb ik ook zelf gedaan 3,5 jaar terug alweer volgens mij) deed ze dit vaak. Toen heb ik dat er bijna helemaal uitgereden want dit wilde ik vooral niet. Daarna ben ik vooral buiten gaan rijden en het laatste jaar wat meer dressuurgericht.
Laatst viel me wel op dat ze bij mij vriend, ook opeens ging opkroppen, terwijl hij juist erg losse teugels had.

Ik vind dit wel een uitdaging eigelijk haha :+

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:00

Shinedown schreef:
Het klopt dat ze zich idd sneller opkroppen. Met inrijden (heb ik ook zelf gedaan 3,5 jaar terug alweer volgens mij) deed ze dit vaak. Toen heb ik dat er bijna helemaal uitgereden want dit wilde ik vooral niet. Daarna ben ik vooral buiten gaan rijden en het laatste jaar wat meer dressuurgericht.
Laatst viel me wel op dat ze bij mij vriend, ook opeens ging opkroppen, terwijl hij juist erg losse teugels had.

Dat is het ook zeker, vooral als je er goed mee om weet te gaan en zo te zien los je het erg vriendelijk op :j Haha ik ken het probleem, als mijn vriend op een van mijn paarden gaat zitten (mijn vriend kan niet paardrijden) gaan ze helemaal opgekropt lopen (niet allemaal, maar 2 hebben het heel erg) terwijl hij amper de teugels aanraakt. Dan zoeken ze vaak balans in je handen. Het klinkt misschien heel raar, maar ga er eens zo ontspannen opzitten als je vriend en kijk of ze jouw hand dan ook gaat 'zoeken'. Zodra je dan contact hebt ga je lekker naar voren rijden. Of vraag je vriend of hij het wil doen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen zijn verwijderd.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 11:04

Coldplay90 schreef:
Shinedown schreef:

Dat is het ook zeker, vooral als je er goed mee om weet te gaan en zo te zien los je het erg vriendelijk op :j Haha ik ken het probleem, als mijn vriend op een van mijn paarden gaat zitten (mijn vriend kan niet paardrijden) gaan ze helemaal opgekropt lopen (niet allemaal, maar 2 hebben het heel erg) terwijl hij amper de teugels aanraakt. Dan zoeken ze vaak balans in je handen. Het klinkt misschien heel raar, maar ga er eens zo ontspannen opzitten als je vriend en kijk of ze jouw hand dan ook gaat 'zoeken'. Zodra je dan contact hebt ga je lekker naar voren rijden. Of vraag je vriend of hij het wil doen :D

Ja ik zal het eens proberen! Deed ik na deze keer rijden ook, maar ik kon het niet echt goed zien, aangezien ik erop zat haha. Mijn vriend heeft western gereden vroeger dus die rijdt weer op een andere manier op Angel, harstikke lollig om die 2 bezig te zien haha. :+

Michelle24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:46

Ik vind dat je goed kan rijden hoor ! :D

helemaal geen commentaar ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:48

Als ik dit vergelijk met je vorige topic, heb je nu al een vooruitgang gemaakt! Ik zeg; toppie! Nog steeds mag je wel iets trotser zitten, het lijkt nu soms of je er ieder moment af kan vliegen. :o (zie de galop vooral! ;) )

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 16:45

Oh, ik zit juist heel stevig haha. Maar nu je het zegt, het ziet er idd zo uit. Ze gooit nogal hoog op voor mijn gevoel en dan is het lastig blijven zitten. :}
Dankjewel! Met de tips van deze keer zal ik als de grond ontdooit is weer wat vooruitgang maken :D

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:58

Ik vind dat je met recht trots kan zijn! Leuke combinatie en jullie gaan goed vooruit!

lisaleila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:31

hoi
leuk paardje, erg apart dat hij schimmel is!
jullie rijden mooi! ik heb geen commentaar! *D

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:44

ik vind dat je je paardje heel lekker ana het lopen hebt!
het ziet er ontspannen uit :)
probeer haar alleen van achter wat actiever te maken

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:54

ziet er goed uit.
goede hounding, alleen die tenen iets meer naar binnen
dan is het helemaal top ;)

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:07

Johanna houdt van Ester & Angel.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:32

ik vind het er leuk uitzien ! Zo op een weiland, knap hoor ! Misschien je hakken iets meer naar beneden, maar ik ben geen profie hoor ! :D

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 10:59

Dankjewel :D

We gaan idd steeds meer vooruit. Gister in de sneeuw liep ze enorm fijn vond ik, en deed zichtbaar haar best.
Jammer dat nu door de sneeuw we niet meer echt serieus kunnen rijden, hoop niet dat ze achteruit gaat nu :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:32

Angel is een leuk paardje, maar even ontopic, je kan soms je handen wat meer dragen en rechtop, soms iets meer je hakken uitdrukken.
meer heb ik niet op te merken, succes. :)