Appaloosa Karlijn @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 13:06

Nou mijn vader heeft niet de voordeligste foto's geschoten x). Telkens met een been op de grond etc. dus die heb ik allemaal maar verwijderd en dan houdt je ineens heel weinig foto's over. Ik heb wel een hoek in de galop maar galop is natuurlijk wel onze moeilijke gang, maar goed wat ik dus wil zeggen is dat het buigen niet minder is geworden.

Afbeelding

Die manen vind ik niet zo erg meer, vind het wel grappig eroverheen te wrijven haha x). Alleen die staart mag wat mij betreft wel gewoon een stuk langer, als ze hem draagt komt hij niet eens bij het spronggewricht xD.

Ik moet inderdaad meer gaan schakelen nu je het zegt haha, ik heb even een rotperiode met haar gehad kon er niet lekker meer op rijden. (Dat in de hoek zetten etc.) Maar het gaat nu eindelijk weer beter dus ik kan weer lekker met haar aan de slag.

Coldplay90

Re: Appaloosa Karlijn @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:59

Ik heb toevallig je vorige topic gezien en jullie zijn echt een heel stuk vooruit gegaan. Je slof stoort me absoluut niet, je gebruikt hem goed en ik denk als jullie zo doorgaan, dat je hem er vast snel af zult doen? Probeer, zoals je zelf ook al aangeeft, in je zadel te blijven zitten en ietsje rechterop. Zoals ik al zei, de verbetering is duidelijk te zien, ga zo door :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:15

Leuk paard!

Het valt me op dat de erg door haar koot zakt in de galop.
Heeft ze dit altijd? (ik zal eerlijk zeggen, op mijn werk hebben ze nieuw compuschermen die heel breed zijn. misschien vertekent dat :D )

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:21

Plat door de bocht......galop komt nog wel goed hoor! Veel oefenen maar ik stoor me wel aan je zit, probeer echt meer te zitten want doordat je zo naar voor zit en je rug vrij bol maakt, leun je als het ware op haar voorhand en zal het bijzonder moeilijk worden om haar van achter uit te stimuleren.

Zitten, rug wat strekken, schouderbladen laag en bij elkaar, bovenarmen langs je lichaam laten hangen en onderarmen in het verlengde van je teugels.

Enne, naar voren kijken wil ook helpen :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:26

De galop is goed verbeterd! Ga zo door!

Vonekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:39

Leuke appaloosa, zelf zou ik niet kiezen voor een slof bij zo'n jong paard, maar je hebt er tenminste wel over nagedacht en gebruikt hem volgens mij ook niet echt verkeerd. Succes met de training.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:22

Leuke appaloosa! Je slof gebruik je niet verkeerd ik zie nergens dat hij strak staat, lekker los allemaal.
alles wat over je houding is gezegt zeg ik niet nog een keer want dat is overbodig ;)

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:11

Je houding kan idd nog wel wat beter, soms mag je ook nog wel actiever zijn met je been werk ;)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 18:42

Ja mijn houding vooral in de galop is echt bagger, ik wordt door Karlijn uit het zadel getrokken omdat ze zo zwaar is voor dus dan heb ik moeite met zitten. Hoe bedoel je actiever zijn met je beenwerk? Ja dat door die koot zakken viel mij ook al op, als iemand weet hoe dat komt of wat dat is hoor ik het graag :)

Ildiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:20

ik wil je echt een compliment geven! zoals jij de slof gebruikt zou is echt een voorbeeld voor veel mensen hier op bokt! vaak word er alleen maar op de slof gereden en jij hebt hem er gewoon los bij hangen zoals het hoort!! heel erg goed! heel veel succes met je paard! ziet er goed uit!

Michelle24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:41

Mooie appalosa :D

je houding is als een zoutzak ( niet banketstaaf bedoeld)

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:57

heel leuk paardje heb je! :)
Probeer wel aan je houding te werken, iets rechterop en in de galop op je kont blijven zitten.
Wel vind ik dat je je slof goed gebruikt! :)

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:00

Wat meer ontspannen zitten. Je zit een beetje krampachtig. Is je paard zo sterk of kijkt 'ie sterren? Anders zou ik die slof en dat elastiek weglaten. Dan krijg je een betere band met je paard!

Maar, je moet wat meer ontspannen zitten dus. Gewoon, hoofd omhoog, schouders omhoog, en borst naar voren! Misschien de beugels een gaatje korter? Hielp bij mij ook! :+

Nja, succes verder!

xx

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:06

probeer je handen meer te dragen, je houd ze nu nog een beetje te ver voor de schoft

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 01:29

De slof zit er omheen omdat ik (alweer even geleden) op karlijn stapte en ze niets anders deed dan haar hoofd héel hoog houden en mij in de hoek parkeren verder nergens op reagerend. Eerst dacht ik dat het in haar rug zat of misschien haar mond maar dit bleek niet het geval dus nu rij ik eventjes met slof alhoewel hij er alleen maar omheen hangt. Ze probeert het nu ook niet meer maar vind het wel fijn zo'n extra handrem.

Mijn houding is echt even verslechterd, in de galop trekt Karlijn mij ontzettend uit het zadel zodat ik haar moeilijk kan zitten en dan schiet ik in de kramp. Daarbij is dit een eerste weer normale les nadat het een tijd minder ging (vond het niet grappig meer haar te rijden) maar nu gaat het dus inmiddels weer een stuk fijner. Beetje jammer dat ik er al dik 1 week niet meer op heb gezeten door dit géweldige sneeuw weer.
Beugels ga ik niet korter doen, vind ze nu al vrij kort zitten anders kom ik over het zadel heen met mijn knie.

Ow ja en over die ver doorzakkende koten, heb het even op bokt gevraagd en het blijken dus 'weke koten' te zijn. Kan als het goed is verder niet zo veel kwaad.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:39

mooie appie!

bedenk dat je paard altijd jou na doet(als zij meewerkt ;) )
dat je paard zo op de voorhand kukkelt komt omdat je zelf naar voren kukelt

pas als jij gaat zitten in je zadel, diep zitten en in balans , kun je je paard pas op 4 benen laten lopen en daarna gaan verzamelen
ik zou eens wat zitlessen gaan volgen, dat maakt alles daarna een stuk makkelijker

veel succes met haar!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:43

ah leuk paard! belande gister al op je profiel en zag al een aantal foto's van dr, beniuwd naar een rijtopic, en hier is hij. :P

nou, soms mag je iets mee rechtop zitten, je benen iets naar achter leggen en je handen iets meer bijelkaar dragen.
verder vind ik de slof ook helemaal niet storend ofzo, hij zit niet strak, maar hangt er gewoon lekker los bij, voor het geval dat ze dus wat vervelend gaat doen zoals je zelf aangeeft. ziet er leuk uit voor 3 maandjes hoor!
succes!

Lisaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:39

Leuk paardje hoor :D Die apartje kleurtjes zijn leuk, dan kan je hem uit duizende herkennen :D :o

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:44

Leeuk paardje zeg! :+
1 opmerking probeer in de galopt iets meer achterop te zitten :o
veder ziet het er PRIMA uit! :D

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:55

Ik vind dat je haar leuk voor elkaar heb, Denk inderdaad om je tenen en handen. Verder viel mij ook op Dat ze erg door de koot zakt. Is ze week gekoot? VOlgens mij is het ook steeds hetzelfde been of vergis ik me daarin? Khad er laatst een stukje over gelezen op pavo. Het heeft met de tussenpees te maken. Die zijn te slap ofzo, Komt vooral voor bij week gekote en lang gekote paarden voor. Is niets ernstigs.

marvanill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:35

Leuk paard!!
Wat is er met zijn staart gebeurt ;)
wat mij opvalt is dat jij constant naar de grond kijkt.
en je hebt pianohanden.
verder vindt ik het een cool paard

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:39

Ooow, ik ben echt verliefd op jou appaloosatje :+:
je rijd netjes hoor, alleen idd een beetje op je tenen letten,
succes verder ! :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 04:27

Ze is inderdaad week gekoot, ze zit ook echt heerlijk in draf haha het veert zo lekker x). Het is trouwens gewoon alle 4 de benen en in de galop het ergst.
Zitlessen heb ik denk ik niet nodig aangezien ik prima kan zitten alleen nu is het inderdaad echt gewoon ronduit slecht. Ik denk dat als we straks alle 2 weer de ontspanning in zijn gereden het weer goed komt. Ik heb echt tíjden Kasmir zonder zadel gereden en ook op Watosca kon ik prima rechtop zitten. Bij de volgende foto's beloof ik jullie dat ik weer rechtop zal gaan zitten ;)

Die staart, tjsa praat er maar niet over haha. Dat wil echt niet.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 06:08

Eindelijk iemand die wel weet hoe je een slof moet gebruiken.

Verders ga zo door, met de juiste begeleiding komen jullie er wel.