stefje schreef:Ik bekeek een paar keer je filmpje. Opvallend daaraan vind ik wel dat hij die bok geeft op het moment dat je hem omstelt om de volte in te gaan. Het is niet op een rechte lijn maar is exact direct na jouw hulpen. Een oorzaak zou kunnen zijn alleen in de bak = als het een wedstrijd is = als je -tenminste dat ken ik van veel mensen- iets abrupter hulpen geeft = meer reactie (tegenreactie). De oorzaak die ik noem is gissen (maar een optie), wat ik zie vind ik vrij duidelijk: bok direct na jouw hulpen en inzet van de wending. Ofwel een probleem in zijn buiging/stelling, moeite met verwerken...?
Verder stoort mij het commentaar van de lezer of degene daarnaast 'kreng he, etter', is nou niet bepaald paardvriendelijk, en waarschijnlijk ook niet terecht. Maar goed misschien in het heetst van de (wed)strijd...
Ik denk niet dat dit 'buigen/stellen' het probleem is. Ik heb ook een aantal keer privélessen gereden met Royal (zie vorige topics) en daar deet hij hetzelfde, maar dan op andere plaatsen in de bak, met andere figuren en ook recht op de hoefslag!
En ik denk dat het hier precies op dit punt was, omdat hij het rondje daarvoor op dat punt iets hoorde van buiten en ook een bok gaf (de bok waarbij ik eraf viel). Ik denk dat hij daarom vond dat hij daar wéér kon bokken!

Het commentaar is van mijn moeder en ze zei zelf achteraf ook al, dat het er gewoon uitvloog. Dit zijn de zenuwen geweest (mijn moeder is geloof ik nog zenuwachtiger dan mij) omdat mijn moeder dacht dat ik er weer af zou vallen (ik was behoorlijk hard gevallen) Het is niet dat het 'gemeen' bedoelt is ofzo, want als er iemand paardenliefhebster is, is het mijn moeder wel =] Mijn moeder heeft alleen vroeger een naar ongeluk meegemaakt met vallen (zoals wel meer mensen) en hierdoor is zij wat voorzichtiger met dat soort dingen!