Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Irma77 schreef:Wat is te lief???
Met respect, zo moet je een paard behandelen, en wees duidelijk in wat je wil, niet aarzelen, maar te lief vind ik een beetje raar hoor...
superwoman schreef:Irma77 schreef:Wat is te lief???
Met respect, zo moet je een paard behandelen, en wees duidelijk in wat je wil, niet aarzelen, maar te lief vind ik een beetje raar hoor...
te lief voor zichzelf is dat voornamelijk.
goede bedoeling, maar eigenlijk niet direct reageren op het paard - kan zijn omdat ze bang is het paard pijn te doen, kan zijn omdat ze bang is om het fout te doen, kan zijn dat ze bang is dat het paard "boos" op haar wordt. Dus bang voor een negatieve reactie op haar hulpen/rijden (fouten) , waarvoor ze zichzelf wil beschermen.
Maar ik heb liever iemand die te lief is, dan iemand die "streng" is terwijl deze zelf fout zit....
Ik zat op een lastige pony die vaak niet voorwaarts is en stil gaat staan in hoeken, hoeken afsnijdt e.d. Van het begin ben ik lekker bezig geweest en dat beloonde zich ook. Heel fijn is dat.
;) lieniminnie schreef:Het is meer dat ik even niet meer weet wat ik moet en dan met het ene bezig ben en het andere vergeet.
superwoman schreef:lieniminnie schreef:Het is meer dat ik even niet meer weet wat ik moet en dan met het ene bezig ben en het andere vergeet.
En dan doe je dus ....niks? waarom doe je dan niks? Dan ben je toch in zekere zin bang dat je iets doet wat niet goed is.
Waarom werkt het "voorbeeld" van je instructrice niet, denk jij?
als het niet goed gaat wordt ik nog onzekerder of wordt ik moe en wordt het erger. Het licht aan mijn bui, soms wordt ik wel fanatiek. Maar als het dus wel lukt krijg ik meer zelfvertrouwen. Citaat:omdat ik hoop dat het met een kleine hulp lukt.
maar ik weet niet of dit bij het vehaal past maar ik zeg het effe superwoman schreef:Ik zal je even uitleggen waarom het voorbeeld niet werkt, want dat is juist heel belangrijk.
Het is niet duidelijk (wáár je een gebroken lijn moet rijden).
Boos moet je ook helemaal niet worden, maar wel duidelijk!
Het moment dat jij het even niet meer weet, is dus héél onduidelijk voor het paard.Citaat:omdat ik hoop dat het met een kleine hulp lukt.
en waarom hoop je dat? waarom geef je niet gelijk een grotere hulp en gewoon dezelfde, maar ga je een andere kleine hulp verzinnen?
Als je niet weet waarom je iets doet, is het nóg moeilijker om het te verbeteren.