Springpony@ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odiepaard

Re: Springpony@ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:25

Ik heb ook niet alle reacties gelezen, maar echt leuke pony,
probeer wel iets meer op je pianohandjes te letten, en op foto 7 lijkt het alsof je inderdaad beetje strenge binnenhand hebt, maar ik denk dat dat een momentopname is. Het ziet er verder echt goed uit, en ik denk dat je ook vooral nog heel veel kan verbeteren met al die tips die er hiervoor zijn gegeven! :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:08

Het lijkt idd dat ze heel erg op het bit leunt, en dat jij daardoor naar voren getrokken word, dus iets meer rechtop zitten, en probeer je hander rechtop te houden, alsof je 2 flesjes water vast hebt zegmaar :')

xKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:59

beetje piano handjes, wel zonde van je houding want je ellebogen gaan ook meteen anders zitten,
verder helemaal eens met No_No
misschien moet ik mijn rug spier klachten ook maar eens gaan zoeken bij het paardrijden..

MARGoogle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:43

probeer je handen iets meer te ontspannen. hij/zij gaat met zen hoofd naar beneden lopen waar door hij/zij de rug meer gaat gebruiken en dan ook zo te ontspannen.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:34

wees zelf ook ontspannen en de teugels ietsje meer ontspannen
ook goed voor je uit kijken ,waar je naartoe moet zo begrijpt je paard dat ook en gaat hij niet opeens ergens anders naartoe crossen

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:39

Manegepaard schreef:
Achterhand mag er iets meer onder !
Je hand ligt iets te ver naar voren.
Mooi paardje

die achterhand zit er wel goed onder, maar ik denk dat je bedoelt dat de pony meer opwaarts moet gaan lopen :)

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:24

ziet er goed uit!
mooie pony!!

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:11

Blijf wel recht opzitten! Span daarvoor niet je onderrug aan maar de spieren tussen je schouderbladen, dan is je rugpijn veel minder en kun je ontspannender zitten! ;)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:40

Oke super bedankt iedereen!!
Ik heb er echt wat aan.

Maar iemand zei dat het lijkt alsof aan het bit gaat hangen, maar dat is helemaal niet zo.
ze is juist heel licht in de mond, ik heb bijna niks in mn handen.
maar dat mijn bovenlichaam dan gaat volgen dat ligt aan mij :+

en over het achterbeen: ze is best actief van achter, mag meer maar het is een begin.
Ze moet inderdaad opwaartser gaan lopen, weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

ik heb er inmiddels een ander zadel opliggen die veel beter past!
Wel wat aan de kleine kant voor mij maargoed, pony gaat voor he.

iig super bedankt!
Ik ga eraan werken!! en meer tips zijn altijd welkom.

estelle3333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:51

Ik weet niet of je dit zelf al weet, want je schreef iets over je handen, maar probeer ze wel rechtop te houden!;)

lisaleila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:15

niet te ver naar voor gaan zitten! misschien zou het helpen als je gaat doorzitten, leuk paardjeee

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:22

noor14 schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Oke, vervelend, nou ik heb het dus juist andersom, ook niet echt leuk. Maar zit het bij je paardje wel lekker dan? Aangezien er ook nog een soort bontje onder ligt?

wat is er met jou zadel dan?

Nee Noortje heeft er geen last van, ze krijgt er ook geen drukplekken van oid.
Er ligt achter een bontje onder ja, om het wat op te hogen. Maar verder ligt het redelijk, maar tis geen ideaal zadel.

Even heel direct: dit zadel past voor geen meter, en gezien de spanning in je paard tijdens het werk dat de foto's uitstralen heb ik het idee dat je paard het met me eens is. Het zadel ligt op de schouder, is te breed (en dat vul je op met allerlei zooi), en als je hem "gewoon even verder naar achteren legt" rust hij op de lendenen, terwijl hij door de singel tijdens het rijden weer vrolijk naar voren kruipt. Een tip: investeer in een goed zadel, zal je een boel veterinaire kosten besparen...

Drukplekken ontstaan ook niet in een dag of een week. Voor je echt grote witte vlekken ziet ben je maanden verder. En dan is de rug van je paard al goed vernaggelt.

Koop een goed kwaliteitszadel, bij een goede zadelpasser, en laat het aanmeten. Daar heb je jarenlang plezier van. En koop dan dus niet een zadeltje van 120 euro op martkplaats of bij zadelmarkt.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 16:24

Bedankt iedereen!! :D

@Mloeser: je hebt gelijk! ik heb er al een ander zadel opliggen die veel beter past. En ik ben hard aan het sparen voor een aangemeten zadel. Dus bedankt voor je mening! :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:02

Leuke pony, en om eventips te geven, let op je handen dus draag ze rechtop, probeer vooruit te kijken en als het goed is val je dan ook gelijk minder naar voren. :)

succes! :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:07

Ik vind zelfs dat je beugels nog wel 1 gaatje langer mogen, dan kom je vanzelf rechterop te zitten. Dat is ook het enige wat ik zie, dat je nog teveel naar voren zit met je bovenlichaam.
Succes verder met deze leuke pony.