Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

midgie schreef:petitparis schreef:@midgie: sommige paarden kunnen zich wel aanstellen. bv mijn paard kijkt zelden van iets op,is een droom om mee te nemen op wedstrijd en op wandeling. In onze binnenbak wordt momenteel gewerkt en er lag enkele weken terug een hoopje zaagsel. Hier zijn we op elke hand 2x doorgewandeld als opwarming, geen enkele keer heeft ze meer gereageerd dan eventjes geblazen en is er telkens netjes doorgestapt, wanneer ik aandraafde sprong ze 2m op voorhand al weg en wilde niet meer door de zaagsel plek. Na 1x goed benen erin en een schreeuw van mij liep ze er weer netjes door en heeft voor de rest zelfs niet meer opgespannen of niks. in mijn ogen is dit dan toch een beetje aanstellen in de hoop niet te moeten werken.
Ja nou ik geloof niet in aanstellen, dat kunnen eigenlijk alleen mensen bedenken,
Dat hij erdoor liep toen jij flink been gaf is ook logisch voor dat moment ,hij krijgt dan net op het juiste moment een juiste leiding, maar waarom die schreeuw dan weer??
Die schreeuw is weer menselijke onmacht en misschien aanstelleritus, zonder schreeuw had hij ook gegaan denk ik.
GEEN_ZIN schreef:Misschien zou je even een tijdje stil kunnen gaan staan op de 'enge' plek, maar dan ook niets dwingen, als ze weg wil dan mag dat maar daarna probeer je het weer totdat ze blijft staan.
Ik heb hier verder geen ervaring mee dus ik weet ook niet of het werkt...
sanne83 schreef:Ilseee12 zo makkelijk ligt het niet
Je kan als je rijd ook een stuk spanning van jezelf op je paard overbrengen. Daarnaast hebben veel paarden een stuk meer vertrouwen in je als je ernaast staat. Door het rijden kan een paard ook veel spanning opbouwen, ligt een beetje aan de manier van rijden. Daarnaast maakt een verschil in gang/snelheid ook weer een groot verschil. Niet makkelijk te vergelijken dus