Orchid's Vidal @ M Training in de plassen!! (Filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:17

Leuke pony! Heeft een leuke draf.

Ik heb alleen het idee tijdens de galop, in de gebrokelijn. Dat ie over zijn tempo loopt. :)
Over SB denk ik het zelfde als de rest hier :)

En een tipje, probeer in galop op je zitbeenknobbels te blijven zitten :)
Dan zit je nog meer in het zadel dus nog net wat meer contact met je pony.

Dan jij durft te rijden met die blubber :=

Heel veel succes verder, lekker blijven rijden! Leuk beestje!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:12

Ik wou dat wij zo'n bak hadden, hier ligt alleen maar een hoop sneeuw...

Maar goed, ik vind dat je je pony erg netjes en rustig rijdt. Maar ik vind wel dat hij iets over z'n tempo loopt.
Zo komt hij van het achterbeen af en gaat hij stuwen ipv dragen.
De SB mag veel scherper, in een proef is deze scherpte misschien wel goed, maar in een training moet je altijd 200% willen.
Als je pony moeite heeft met de scherpte, sluit dan de SB af met een volte. Hierin kan je ook tempowisselingen rijden.
Als je pony een SB tè scherp loopt, dan sluit je af door hem weer recht te richten op de hoefslag.
Je achterwaarts ging veelste lang door, je kan beter 3 goede passen achteruit zetten dan 10 half goede.
Ook was het halthouden niet helemaal correct. Als het HH niet goed gaat, dan kan je ook niet correct achterwaarts gaan.
Ik zou hem ook wat rustiger laten galoperen. Probeer heel veel tempowisselingen te rijden zodat hij van achter sterker wordt.
Verder gewoon door blijven oefenen. Contra galop is een prima oefening om de galop te verbeteren, dus ga zo door!

Enne...gefeliciteerd met je super debuut!