Ik durf haar niet los te laten op het terrein omdat ze me dan gewoon voorbij loopt en niet meer naar me om kijkt haha daarbij is ze vrij lomp en ik wil niet dat ze andere mensen omver loopt
NewYork
Geplaatst: 09-12-09 14:41
Zoals Rumpleteaser eerder al zei, grondwerk. Als ze jou echt vertrouwd, is het dan misschien een idee om schriktraining te doen? Zo leert ze dat wapperende zeilen (of bijv. het plastic van kuil) niet eng zijn..
Ik heb vandaag een beetje over het terrein gewandeld. Overal rustig even kijken zonder verder aandacht aan haar te besteden. Echt leuk vind ze het niet, maar heb wel het idee dat ze mij vertrouwd als ik op een baal ga zitten komt ze wel bij me staan om even te snuffelen.
Ik ga even wat meer info zoeken over grondwerk! Vind het wel een goede tip!
zoals je jou paardje beschijft, lijkt die precies op die van mij! ik heb hem augustus dit jaar 2 jaar en in het begin ging het wel goed hij kon nog niet zoveel, maar naarmate ik meer van hem vroeg begon die kattekwaad uit te halen, zoals opeens wegspringen langs te bakrand, of opeens omdraaien omdat hij zogenaam bang en schikkerig was. dit heeft nog wel een tijden geduurt, maar ik leerde dat hoe meer oefeningen ik hem achter elkaarlaat doen, hoe meer hij met mij bezig is en niet meer met zijn omgeving. Natuurlijk doet hij het nu ook nog vaak genoeg, maar al veel minder! probeer je paardje goed te leren kennen, en probeer te herkennen wanneer hij wat gaat doen. Zo kan je de boel beter onder cntrole houden! Ik wens je veel succes, ik weet hoe moeilijk het is om door te zetten omdat het gewoon super irritant is, maar uiteindelijk heb er alleen maar profijt van.