Enorm probleem met kleine onregelmatigheden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Enorm probleem met kleine onregelmatigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:19

Wie heeft dan gezegd dat het gevloeige hoeven zijn? Het kan ook verder in het been zitten..
Het is vooral rechtsvoor dat ze kreupelt?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:30

Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en dit paard op een kliniek laten onderzoeken. Even een paar foto's van de voorhoeven. Ik heb er namelijk mijn twijfels over, dat het een gevoeligheidje is.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 18:33

x_Marr: De hoefsmid :) Linksvoor maakt ze (als ze onregelmatige pasjes maakt) kleinere stappen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:35

Hoe zet ze de hoef neer. In 1 keer op de hele hoef. Op de toon of of de verzenen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:42

ik heb zomaar het idee dat het in haar rug zit...of iedergeval ook in haar rug..

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:49

Mijn advies: eerst laten bekijken in een goede kliniek, vinden ze niets, dan eventueel met fysio oplossen. Niet gaan dokteren zonder een dokter...

Succes, even een stipje.
Ben benieuwd wat eruit komt.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:08

Zoals ik het zie lijkt het er erg op dat haar rug maar ook boeg vast zit. Ze loopt voor korter en ook haar rug staat giga gespannen. Als er in de kliniek niets uit komt zou ik een gooie chiropraktikor doen en daarna lekker n sportmasseur of fysio laten komen. Als ik hier zo een paard zie zal ik hem zeker doorverwijzen.

Abydos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:28

Hoi,

Wauw, mijn paard heeft echt een tijd PRECIES hetzelfde gedaan, en doet dat nu soms (vooral rechtsom) nogsteeds wel eens.
Het was bij mij in eerste instantie net zo erg als bij jou nu, en dat kwam bij mij door mijn zadel toen (heb al wat geleden over zadel, goede tip!). Mijn zadel destijds lag te strak en daardoor kreeg mijn paard vanuit zijn schouder niet genoeg bewegingsruimte waar deze pasjes uit voortkwamen.
Ik heb een nieuw (nouja 2e hands, maar wel met goede zadelmaker) zadel aangeschaft en dit heeft al een hele hoop geholpen.
Mijn paard had idd vroege ook dat hij erg regelmatig onregelmatig liep en dit niet deed bij bv halsstrekken. Maar mijnde deed het wel ook gewoon thuis. Ik ben zijn achterhand inderdaad gaan verstereken en daardoor is het nog minder geworden, maar het is nog niet weg.
Nu heb ik heel erg het idee dat mijn paard nog niet recht genoeg is en dat de pasjes daaruit voortkomen. Ik noem het altijd hinkepinken en bij mijn paard was het soms zelfs zo erg dat is wel eens uitgebeld ben bij wedstrijd.
Onderzoek gedaan enzo, niks aan de hand, dus echt rijtechnisch.
Nou is mijn hand ook nog niet stil genoeg, en daarmee hinder ik hem soms ook, en als ik teveel binnenteugel pak doet hij het ook erger. Maar ik denk dus echt dat het met rechtrichten op te lossen is. Dus dat ga ik nu proberen.
Nou heb ik morgen les van een nieuw iemand, dus ik zal eens kijken wat zei er van vind.
Ik doe tevens de ORUN cursuc met mijn paard, mijn instructeur daar zegt dat ik me niet druk hoef te maken over deze onregelmatigheden. Als ik een constantere hand heb, mijn paard er meer van achter onder komt en rechter is dat dat allemaal goed komt.

Ik vind het iig fijn om te zien dat mijn paard niet de enige is die dit doet.

groetjes