Mijn knappe 3 jarige hard @ work (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Mijn knappe 3 jarige hard @ work (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 11:08

Tandarts is ze net een paar maanden terug geweest, dat stond ook hierboven al, dus ben er van overtuigd dat dat wel goed zit. Osteopaat of iets van een fysio of iets dergelijks zal ik eens over nadenken.

Coldplay, je verhaal klopt, echter het precies andersom. De reden dat ik soms sterk op rechts wordt komt bij mijn andere paard vandaan.... die is precies andersom. Deze moet juist leren naar links te buigen :)

Ga er in ieder geval mee aan het werk.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:10

manic schreef:
Tandarts is ze net een paar maanden terug geweest, dat stond ook hierboven al, dus ben er van overtuigd dat dat wel goed zit. Osteopaat of iets van een fysio of iets dergelijks zal ik eens over nadenken.

Coldplay, je verhaal klopt, echter het precies andersom. De reden dat ik soms sterk op rechts wordt komt bij mijn andere paard vandaan.... die is precies andersom. Deze moet juist leren naar links te buigen :)

Ga er in ieder geval mee aan het werk.

Dan heb je eigenlijk nog geluk dat ze allebei op de andere kant sterk zijn, dan compenseer je het nog een beetje als het ware. ;) Ik heb er 2 die op rechts sterk zijn/lichtelijk vastzitten..

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:45

Vind het er al wel netjes uitzien voor een 3 jarige! Vindt alleen zulke lange stukken doorzetten wel teveel van het goede....
Ze heeft nog niet de juiste ruggebruik daarvoor!!

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:01

Hey ,

Je mag trots zijn op je paardje.
Zijn gangen zijn erg mooi en
sierlijk.
Ik heb een vraag : Welk ras
is het ? Het kleur is pràchtig,
nog veel succes verder. Groetjes

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 09:39

Gewoon een KWPNer. Waar die lichte manen vandaan komen weet ik niet precies. Zou wel eens met opa Nassau te maken kunnen hebben, die geeft het geloof ik wel vaker door.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:15

Hoelang is ze al onder zadel? En hoevaak per week rij je haar?

Ik vind het er super netjes uit zien! Ook ik vind het er al best veel voor nog zo'n jong paard. Maar jij weet waarschijnlijk wat ze aan kan/ en wat ze niet aan kan. Dus daar bemoei ik me verder niet mee. Verder kan ik je eigenlijks geen commentaar geven, je binnen hand is wat te streng. Verder ziet 't er leuk uit! Mooie paard ook! Wees er voorzichtig op, en veel plezier met haar! :)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:25

Heel mooi paard heb je. En ze loopt al héél goed voor een 3-jarige.

Ik vind wel dat dit iets te veel is..ook al stap je in en uit en tussendoor een paar keer. Voor een 3-jarige is het aardig wat inspanning.
En dat is ook het eerste wat ik dacht: Ga in godsnaam gewoon lekker lichtrijden! Dat beestje moet leren haar rug te gebruiken en om op eigen benen te lopen. Je hebt geen mooie stabiele zit als je doorzit waardoor je je paard stoort. Stukjes doorzitten kan zeker geen kwaad :n Maar zulke lange stukken zou ik nog niet doen.

En ik zou ook in die galop wat meer naar voren galopperen, lekker in een goed tempo waardoor ze leert op haar eigen benen te lopen. Ik heb het idee dat je haar wat te veel bij je houdt met je handen. Laat haar lekker voorwaarts neerwaarts lopen. Zo'n jong paard hoeft nog helemaal niet bovenin of perfect aan de teugel te lopen.

Het belangrijkste is, is dat ze los door haar lijf gaat lopen, het allemaal gaat snappen. Dan is in mijn ogen vwnw rijden heel belangrijk :j

Wil niet te veel doen! Ze is nog zo jong en ik weet zeker dat je er een heel goed en leuk paard aan heb. Maar doe het echt rustig aan.

Zelfde vraag van mij nog even: hoelang is ze zadelmak en hoe vaak en hoelang rijdt je haar?