Wie weet wat voor een voordelen het straks blijkt te hebben. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wie weet wat voor een voordelen het straks blijkt te hebben.
, gezellig boeltje hoor! 
amondi schreef:Even een ander punt.... Waarom ben je niet naar een dokter gegaan?
Als jij letsel oploopt bij een ongeval kan je al je geleden schade verhalen op de schuldige tegenpartij, dus ook het betalen van een ruiter om jouw paard door te rijden....
Maar dan moet het wel aantoonbaar met het ongeval te maken hebben... afijn, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Met betrekking tot je paard vind ik dat je vriendin goed bezig is. Ze weet waar het probleem ligt( zij spreekt Frans, hij chinees) en dat los je niet op met 3 keer rijden.
Gewoon doorzetten dus en dan rustig bekijken of hij kan wennen aan haar hulpen.
Persoonlijk ben ik er niet zo voor dat een paard maar 1 ruiter heeft, maar ik weet dat dit vaak gewoon niet anders kan.

2005 schreef:Is het niet een combinatie? Jouw paard wat moeilijk andere ruiters accepteert en dan ook nog een verschil in rijstijl. Ik ken ook zulke paarden, die hechten zich erg aan een iemand, komt er iemand anders dan raken ze al in de war, laat staan als die dan ook nog andere hulpen geeft. Soms helpt het al om simpelweg heel veel te borstelen (of iets dergelijks) zodat jouw paard in iig aan jouw vriendin went.
Rijstijl is een moeilijker probleem. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom die omhoog komt en achteruitloopt als zij zegt klassiek te rijden. Haar hand zou (theoretisch) juist heel ontspannen moeten zijn en als je hem dan voorwaarts rijdt zou je juist van die problemen eigenlijk weinig last moeten hebben. Wat wel kan is dat zij hem opeens heel erg veel vraagt om zijn achterhand meer te gebruiken, iets wat hem spierpijn oplevert en dat hij daarom in de staak gaat. Misschien overvraagt ze hem hierin, staakt die ook als ze gewoon 'op zijn beginners' een rondje stapt, draaft en galopeert?