Turbo@springwork (50cm) Filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Re: Turbo@springwork (50cm) Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:00

@pollylove1, Sorry meid maar ik vind dat je ruzie zoekt. Als je commentaar hebt gebruik je eigen commentaar en ga niet raar doen tegen de TS. Motiveer je commentaar maar ga nou geen ruzie zoeken.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:14

pollylove1 schreef:
turbo6 schreef:
Hij had de vorige dag al wedstrijd gehad 2 parcoursen springen en 2 proeven lopen,hij was zeg maar een beetje moe.Omdat ik eigenlijk alleen zou gaan stappen en draven en hem gewoon een beetje laten doen met zijn hoofd vroeg ik hem niet nagevelijk.
Mijn moeder wou een filmpje dat ik sprong dusja...
Maarja hij loopt dressuurmatig lekker genoeg zie mijn andere topic:D

dan ga je toch niet een dag erna gelijk springen ?Je bent toch niet gek ofzo ?
Dat is echt slecht...

Je kan makkelijk de dag erna springen! Als je hem de dag daarna maar niet stil laat staan... Dat zou slecht zijn..

Er zijn ook meerdaagse concoursen.. als het zo slecht zou zijn bestonden die ook niet...

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:17

pollylove1 schreef:
turbo6 schreef:
Hij had de vorige dag al wedstrijd gehad 2 parcoursen springen en 2 proeven lopen,hij was zeg maar een beetje moe.Omdat ik eigenlijk alleen zou gaan stappen en draven en hem gewoon een beetje laten doen met zijn hoofd vroeg ik hem niet nagevelijk.
Mijn moeder wou een filmpje dat ik sprong dusja...
Maarja hij loopt dressuurmatig lekker genoeg zie mijn andere topic:D

dan ga je toch niet een dag erna gelijk springen ?Je bent toch niet gek ofzo ?
Dat is echt slecht...

2x parcourtje van 2 min. en 2x een proef van 6 min. gaat een pony echt niet dood van hoor!
Manege pony's lopen vaak ook 2uur op een dag en de volgende dag weer. En wat dacht je van sgw wedstrijden?

@Coldplay90: ik rijd mijn paard toch meestal wel nageeflijk met mn hand hoor. Dat leer je ook altijd: spelen met je hand en kneepjes geven 8-)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:20

Nageeflijk rijden doe je niet met kneepjes, dit verdien je door met ene paardvriendelijke hand te rijden, met contact en door hem voorwaart te rijden, niks kneepjes ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:37

XxStellaxX schreef:
@pollylove1, Sorry meid maar ik vind dat je ruzie zoekt. Als je commentaar hebt gebruik je eigen commentaar en ga niet raar doen tegen de TS. Motiveer je commentaar maar ga nou geen ruzie zoeken.

Bedankt!

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:46

Minjon schreef:
Nageeflijk rijden doe je niet met kneepjes, dit verdien je door met ene paardvriendelijke hand te rijden, met contact en door hem voorwaart te rijden, niks kneepjes ;)

Ja maar dat bedoel ik met kneepjes, het contact met de mond. Je weet wel, gewoon een beetje spelen met je hand. Ik bedoel niet erin zagen ofzo.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:14

spiritxxx schreef:
Minjon schreef:

Ja maar dat bedoel ik met kneepjes, het contact met de mond. Je weet wel, gewoon een beetje spelen met je hand. Ik bedoel niet erin zagen ofzo.

Dat doe ik dus ook

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:11

@Turbo6, volgens mij gaat het allang niet meer om jou rijden nu (laatste berichten dan)..

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 15:20

XxStellaxX schreef:
@Turbo6, volgens mij gaat het allang niet meer om jou rijden nu (laatste berichten dan)..

Nee volgens mij gaan ze een beetje offtopic ;)

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:41

Ja sorry dat is waar... :oo
Ik vind het een leuke pony die je hebt hoor, en van mij zou die echt niet aan de teugel hoeven nu al.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:52

Hoezo nu al spiritxxx. De pony is zes als je er dan graag wat mee wilt berijken is het heel belangrijk dat de pony zijn spieren op een goede manier gebruikt. Dus als Turbo6 graag wedstrijden met haar pony wil rijden is het zeker silm om de spieren van haar pony te ontwikkelen en te zorgen dat hij zijn rugspieren leert gebruiken en ontspannen.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:17

Ja maar ik heb het niet over de pony, maar over haarzelf. Ze is 12 jaar en dan hoef je niet de hele tijd je pony aan de teugel te doen vind ik, maar dan kan je ook gewoon een beetje leuk rond rijden.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:30

Spiritxxx als je goed had gelezen rijdt Turbo6 wedstrijden met haar pony. toevalling heb ik ook een foto van haar en haar pony gezien tijdens een dressuur wedstrijd en daar liep de pony heel netjes. Ze wil dus blijkbaar wat berijken met haar pony en dan is het heel belangrijk dat je niet de onderhals spieren van je pony ontwikkeld! Dan mag ze nog wel 12 zijn. Mijn bijrijdster is 13 die springt 1.20 met mijn sport pony en rijdt samen met mij jonge paarden in en verder. Ook allemaal netjes aan de teugel. 12 klinkt jong maar ik weet zeker dat ze haar pony netjes kan laten lopen en dan is mijn tip dus gewoon doen.. Veel beter vooor de pony, in iedergeval als ze er een beetje serieus mee bezig is.. is dat niet zo dan heb ik helemaal niks gezegd en houdt ik snel mijn mond! Want dan heb jij spiritxxx helemaal gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:34

Hallo, het is een PONY! Alsof iedere pony netjes dressuurmatig loopt met springen? Ben je wel eens op een pony-springwedstrijd geweest? Nou, ga dan maar niet heen als je meer dressuurmatigheid wilt zien.

Ik vind de pony netjes aan de hulpen en het ziet er goed uit.
1 puntje, probeer langer door te galopperen na de sprong, heb nu het idee dat hij uit de galop valt.
En als hij in de verkeerde galop zit, probeer dit dan te corrigeren voordat je op de hoefslag komt.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:38

eeeeh ik kom elk weekend op pony wedstrijden.. dus ja ik weet hoe er daar gereden wordt. Ik rijdt zelf ook een pony en ik heb een pony die net zo groot is als de pony van Turbi6 dus ik weet heus waar ik over praat. Het zijn tips of zij er wat mee doet moet ze zelf weten.. Maar ik denk dat ze mijn commentaar wel begrijpt.. Ik heb al gezien dat ze heel erg netjes met haar pony kan werken!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:38

wat een reactie weer. Ze is net bezig (zie niveau) ze rijdt nog geen competitie dressuur, want daarvoor moet ze eerst slagen in haar bekwaamheidsproef.

verder ga ik mee met Joolien. Zorg dat je land in dezelfde gang als je aanrijdt. Dus draf is na de sprong draf. Linkergalop is na de sprong linkergalop en visa versa.
Dressuurmatig kan je nog wel wat werken, maar voor Beginnelingen en aspiranten, moet je gewoon op een fijn contact en met regelmaat alles doorrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:39

XxStellaxX schreef:
eeeeh ik kom elk weekend op pony wedstrijden.. dus ja ik weet hoe er daar gereden wordt. Ik rijdt zelf ook een pony en ik heb een pony die net zo groot is als de pony van Turbi6 dus ik weet heus waar ik over praat. Het zijn tips of zij er wat mee doet moet ze zelf weten.. Maar ik denk dat ze mijn commentaar wel begrijpt.. Ik heb al gezien dat ze heel erg netjes met haar pony kan werken!

Nee ok, dan liggen we op 1 lijn ;)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:41

Joolien schreef:
XxStellaxX schreef:

Nee ok, dan liggen we op 1 lijn ;)

Mooi zo :D

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:40

XxStellaxX schreef:
Spiritxxx als je goed had gelezen rijdt Turbo6 wedstrijden met haar pony. toevalling heb ik ook een foto van haar en haar pony gezien tijdens een dressuur wedstrijd en daar liep de pony heel netjes. Ze wil dus blijkbaar wat berijken met haar pony en dan is het heel belangrijk dat je niet de onderhals spieren van je pony ontwikkeld! Dan mag ze nog wel 12 zijn. Mijn bijrijdster is 13 die springt 1.20 met mijn sport pony en rijdt samen met mij jonge paarden in en verder. Ook allemaal netjes aan de teugel. 12 klinkt jong maar ik weet zeker dat ze haar pony netjes kan laten lopen en dan is mijn tip dus gewoon doen.. Veel beter vooor de pony, in iedergeval als ze er een beetje serieus mee bezig is.. is dat niet zo dan heb ik helemaal niks gezegd en houdt ik snel mijn mond! Want dan heb jij spiritxxx helemaal gelijk!

Ja als ze het graag wil dan moet ze dat doen, en als ze wedstrijden wil rijden dan zal ze dat ook wel doen. Maar ik vind niet dat ze elke keer tussen de sprongen aan de teugel hoeft. Maar dat mag natuurlijk wel als ze dat wil!