G.I. Joe 2 maanden onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:21

Het ziet er wel netjes en ontspannen uit!
Probeer je handen inderdaad beetje recht op te houden en je handen te ' dragen' .
Dan steekt je zweep ook niet zo achteruit.
En probeer je hakken uit te drukken maar dat was volgens mij al genoemd.

En bij niemand gaat het altijd even goed. Uitdagingen heb je nodig om verder te komen :)
Succes verder!

CharlyBrown

Re: G.I. Joe 2 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:33

Bedankt voor alle reacties! :D

Volgende week woensdag komt de zadelmaker om zadels te passen.. kan niet wachten!!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:59

Wat leuk, een Paledo! Ik heb ook een Paledootje van anderhalf in bezit. Wat voor moeder zit er achter deze? Verder mag je er wel wat trotser op zitten. Schouders naar achter, hoofd rechtop. Hij is nog een beetje zoekende naar de juiste balans denk ik aan de foto's te zien. Ik zou het het eerste jaar erg rustig opbouwen en niet teveel aan de teugels zitten, alleen licht contact en niets vragen. (de derde foto van boven vind ik een fijn beeld geven, ontspannen, wat langer in de hals)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 00:11

Hey.. wat leuk dat jij er ook 1 van Paledo hebt. Je ziet die Paledo's toch best vaak opduiken. Toevallig heeft de dochter van mijn instructeur ook een pony van Paledo.

Joe is inderdaad nog wat zoekende, maar dat mag ook wel als we nog maar 2 maanden bezig zijn :) En ik moet zeker aan mijn houding werken... dat klopt!
Ik ben het niet helemaal met je eens dat ik hem maar moet laten lopen, zonder aan de teugels te zitten. Als ik niks aan de teugels doe, en hem ook dus niet even aanwijs waar hij moet lopen.. loopt hij met z'n kop in de lucht. Als ik hem zo een jaar laat lopen, ontwikkeld hij verkeerde spieren, en gaat hij nooit fijn lopen.
Ik moet hem wel meer richting het halsstrekken gaan rijden, dat is erg goed voor zo'n jong dier.

Op het moment dat hij nageefelijk is, kan ik hem met weinig druk in de mond rijden. Maar ik vind het helemaal niet verkeerd om aan te geven waar hij moet lopen.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:05

GI Joe is toch een programma? :P

Rijtechnisch commentaar;

Ik vind je een beetje verkrampt zitten. Je mag wel wat trotser zitten dus duw je borstbeen maar vooruit. (niet naar beneden kijken!!!)
En misschien mogen je beugels wel wat langer, want je wordt zo een beetje in een stoelzit geduwd.
Als je beugels wat langer zijn is het makkelijker om je benen wat meer naar achter te leggen.
Wat ook belangrijk is, is dat je het diepste punt van het zadel opzoek. Je zit af en toe een beetje te veel op de lepel.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:42

ziet er leuk uit hoor, alleen ik vind je lage neusriem wel heel erg laag zitten ;)

ik03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:00

leuk paardje , alleen wat meer echt op zitten , en je zweep niet nar boven maar voor je been langs , soms kan je hem stienkun aan tikken hihi :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 16:03

Bedankt voor de reacties.. leuk hoor! :)

@Corientjuh.. Die lage neusriem hoort zo te zitten. Joe heeft een beetje een groot hoofd.. Daarom ziet het er misschien wat gek uit.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 17:38

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:19

Ik vind het echt super dat hij nu al zo netjes loopt!
Heb je ondertussen je nieuwe zadel al?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:56

Wauw, mooi beest!
Echt waar!

Maar een vraagje...
Hoe is hij verder in de omgang en rijden. Is hij een beetje een heethoofd of toch een wat rustiger type?
Vraag ik me erg af aangezien ik nu een paard op de proef heb wat ook van Paledo is! Een net zo'n mooie schimmel! :D

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:43

De onderhand mag er best wat meer onder en je handen moeten meer gedragen worden.
ook denk ik dat je de zweep best weg kan doen, want nu heb je harstikke pianohandjes.
geen geld zoeken!

:+

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:14

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:45

Wauwie, wat is Joe toch een ontzettend lekkerding!
Dat moest er even uit!
Verder qua rij tecnisch indd rechtop gaan zitten, en voor je kijken,hakken uitdrukken en alles wat hier zo´n beetje gezegt is. Veel succes met Joe!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:43

ennu.. trouwens..de onderhand eronder bij een paard die 2 maanden o.h.z. is... lijkt me een beetje overdreven.. Eerst maar eens aan het lopen krijgen! Vandaar de zweep.. kan ik hem net ietsje bijtikken, als hij niet doorloopt.
De plek van mijn hand zou meer naar voren moeten zijn.. maar ik heb geen pianohandjes hoor!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:45

Ik vindt dat je hem goed aan het lopen hebt voor een paard dat zo kort onder het zadel is.!!
ga zo door zou ik zeggen!:D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:49

CB, Ben je alweer thuis? We moeten binnenkort maar weer nieuwe foto's maken! Joe is alweer zo veranderd en natuurlijk je nieuwe zadel :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 12:58

Bedankt voor de leuke reacties.. :D

@Mo... Jaaa, leuk! nieuwe foto's!! En jij en je pownie moeten er dan ook weer aan geloven hoor.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:55

Onderhand?? Of achterhand? Hmmm... Maar, idd eerst lekker lopen en dan daar aan gaan werken.. Daarbij vind ik voor hoe kort hij onder het zadel is dat je sowieso al redelijk veel met de voorkant bezig bent. Ik zie op geen enkele foto de oortjes naar voren staan?? Of is dat toeval? Vind het wel een heel leuk paardje!! Heel veel succes met hem! *D *D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:53

een paard die met zijn oren naar de zijkant loopt, is geconcentreerd op zijn ruiter en ontspannen!!

Voor de rest kan je een jong paard beter alvast op deze manier laten lopen. MITS hij voorwaartse drang heeft... en het makkelijk oppakt (wat Joe doet) Dan ontwikkelen zijn spieren goed. Als je een paard een half jaar met zijn kop in de lucht laat lopen, ontwikkelen zijn rug en nekspieren op de verkeerde manier!!
Ik heb 1 a 2 keer in de week goede begeleiding (en rij soms 3 en soms 4 keer in de week) dus weet waar ik meer bezig ben
Laatst bijgewerkt door CharlyBrown op 04-01-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:53

ik bedoel idd de achterhand :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:16

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:37

Een paard dat met èèn oor naar voren en èèn oor naar de zijkant loopt is idd geconsentreerd. Maar ik zie steeds beide oren naar achter, niet naar de zijkant.

Ik bedoel het natuurlijk gewoon als een tip.
Dus positief bedoeld hoor!
Ik snap dan niet dat je dan zegt van 'ik weet waar ik mee bezig ben etc'.
Je wilt toch rijtechnisch commentaar??
Natuurlijk bedoel ik ook niet dat je je paard met het hoofd in de lucht moet laten lopen,
maar naar mijn mening heb je hem al vrij kort van voren.

Wij rijden altijd in met een ontspannen maar wel contact houdende teugel.
En natuurlijk voorwaarts. Dan komen ze vanzelf mooi ontspannen over de rug 8-)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:06

volgens mij staan zijn oren naar de zijkant... je kijkt namelijk in zijn oor vanaf de zijkant.. maar goed..

wat ik bedoel met goed begeleiding, is dat we heel erg bezig zijn met het voorwaartse en dan pas met de voorkant. Op dit moment rij ik alleen maar richting hals strekken. Maar een paard (of een pony) heeft ook een eigen mening. En Joe kruipt snel achter de teugel, en verstopt zich een beetje erachter en neemt tempo terug. Dat is misschien wat je een beetje ziet op de foto's... daar werken we aan. En moet daarbij idd ook mijn handen meer vooruit steken.
Aan de andere kant lopen jonge paarden vaak wat achter de teugel...
maar wat ik al zei.. we werken eraan onder goede begeleiding.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:09

edit : ik had dus slecht gelezen! :D

Wat al gezegd werd over je houding, schouders naar achteren, en rechtop. je mag best trots zijn dat ie zo netjes loopt!
ennuh. foutjes horen er nu eemaal bij, en geven nog leuke foto's ook ;)
Leuk dier hoor! :j