nina@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sam_lub

Re: nina@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 21:16

bedankt opisopshop toch iemand die de andere foto´s ook heeft bekeken

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:16

sam_lub schreef:
ben 100% trots op mn paard dat mag toch een foto is een moment opname en ik denk dat als de foto zoveel pijn uitstraald ik niet begrijp waarom ze nog 1 pas voor me wil zetten, niet gruwelijk tegen het bit zou zijn en niet zou gaan stijgeren om van de druk af te komen... of is mijn visie dan verkeerd
en kouwt jullie paard niet op het bit dan... ik dacht altijd dat een kouwende mond en schuim ontspanning van de kaak betekende of begrijp ik nu helemaal niks meer van de paardensport=

en in de ondertext kan ik het woord trots niet terug vinden... alleen dat ze mooi oplettend is met haar oortjes netjes naar achteren

Hoeveel mensen hangen een scherp bit in de mond en gaan er aan lopen rukken? 't paard zal nooit staken hoor weest gerust! ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:17

sam_lub schreef:
bedankt opisopshop toch iemand die de andere foto´s ook heeft bekeken

Als je naar alle reacties kijkt zegt iedereen ook wel iets positiefs over jullie hoor! Niet zo zwart-wit kijken. :(:)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:18

Citaat:
ik niet begrijp waarom ze nog 1 pas voor me wil zetten, niet gruwelijk tegen het bit zou zijn en niet zou gaan stijgeren om van de druk af te komen... of is mijn visie dan verkeerd

Dat denk ik wel...9 van de 10 paarden blijven lopen voor hun berijder...hoeveel pijn/ongemak ook.

En schuimen hoeft niet altijd ontspanning te zijn, kan ook een teken van niet kunnen slikken dankzij het bit zijn.

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 21:19

i no maar t gaat alleen maar over die foto... ene ze heeft gewoon een dubbelgebroken watertrensje

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:19

foto 4 en 5 vind ik een wat minder fijn beeld geven, wat je zelf al zegt gaat je hand op foto 4 vrij ver naar achter, probeer meer op je zit terug te rijden ipv op je hand (moeilijk ik weet het ) foto 5 , tja kan ook een moment opname zijn dat ze net even de mond open doet, of je bent op dat moment net te streng in je hand. Vind haar in ieder geval, als ik naar t oog kijk geen oplettendheid uitstralen. Volgens mij ligt een bit dat te ruim is ook niet prettig in de mond, weet niet wat jij onder ruim verstaat? een halve cm groter b.v. een 13 ipv 12.5 gaat nog wel, maar echt een maat groter komt de pasvorm ook niet ten goede

als je foto's van mij wilt, staan er genoeg in profiel ;)

Mijne schuimt zelfs met neckrope ;)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:19

sam_lub schreef:
ben 100% trots op mn paard dat mag toch een foto is een moment opname en ik denk dat als de foto zoveel pijn uitstraald ik niet begrijp waarom ze nog 1 pas voor me wil zetten, niet gruwelijk tegen het bit zou zijn en niet zou gaan stijgeren om van de druk af te komen... of is mijn visie dan verkeerd
en kouwt jullie paard niet op het bit dan... ik dacht altijd dat een kouwende mond en schuim ontspanning van de kaak betekende of begrijp ik nu helemaal niks meer van de paardensport=

en in de ondertext kan ik het woord trots niet terug vinden... alleen dat ze mooi oplettend is met haar oortjes netjes naar achteren

Oh sorry dan las ik ergens anders iets over trots ofzo ;)
Ik denk dan dat de foto idd een moment opname is. Maar je paard hoeft trouwens niet gelijk te gaan stijgeren of wat om in protest te gaan :)
En als het een moment opname was en de rest wel ontspannen was klopt het wel dat je paard een lekker schuimbekkie heeft! :D

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 21:25

hoi iemand zij mooi paard toen zij ik het is mn trots!
ik krijg les van iemand die western rijd en daar is alles gebaseerd op een van voren ontspannen gaant paard dat op been druk nageeflijk loopt, dus teugels aannemen en beendruk betekend nageeflijk.
het moment dat de foto werg genomen was van draf naar halthouden en weer wegdraven alleen t was toen hartje zomer en 28 graden... ze heeft nog al moeite met de extreme warme dagen vandaar dat het er een beetje uit kan zien dat ze wat ellendig kijkt in jullie ogen.... als het zo warm is zou ze het liefst geen voet verzetten hihi

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:27

Hannah_Menno schreef:
Foto 5 is geen totale oplettendheid maar een paard dat pijn uitstraalt. :n
Als je vriendelijker in je handen word denk ik dat het plaatje nog mooier word! :)
Je hebt wel een lekker ding! :9

Foto 5 is een afspiegeling van de cover van het boek "Dressuur onder vuur". Ik ben niet akoord met jouw mening. Een paard zo opgekruld én met open mond is uit den boze.

Ik vind je streng in de mond. Denk dat je je teveel vasthoudt aan de teugels. Een goede oefening voor jou zou zijn, aan de longe , zonder handen rijden. Totaal zonder teugels, dan leer je je zit te gebruiken en geen valse houvast aan de teugels te nemen.

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 21:34

zal ermee oefenen bedankt voor de tip ben nooit te beroerd nieuwe dingen te leren met mijn paard en te oefenen.
nu rij ik wel vaak lang en laag en flex daarin mijn paard altijd los zal volgende keer een keer foto´s maken als ik gewoon thuis rij en deze nog een keer op bokt plaatsen.

alleen mijn vraag op de foto zijn mijn handen niet te zien hoe weten jullie wat ik op dat moment met mijn handen deed.
indd het achter de loodlijn moment is zeker niet mooi dat staat ook in de ondertekst. alleen op de foto beweegt ze alleen haar onderlip tanden zijn opelkaar...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:35

Tanden staan niet op elkaar kijk maar eens goed! ;)

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 21:40

inzoomeeeenn ja je hebt gelijk... ik ga mezelf aangeven bij de politie!! haha nooit geweten hoe een slecht leven mn paard bij mij heeft jullie hebben mn ogen geopend!
ik ga weer lekker aan het werk met mn poppetje en volgende keer hoop ik op beter kritiek...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:43

volgende x gewoon niet zo'n foto als die ene plaatsten, bokt is bokt. desalniettemin heb je een mooi peerd onder je kont, hihi met dezelfde naam als mijn oppaskind

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:44

sam_lub schreef:
inzoomeeeenn ja je hebt gelijk... ik ga mezelf aangeven bij de politie!! haha nooit geweten hoe een slecht leven mn paard bij mij heeft jullie hebben mn ogen geopend!
ik ga weer lekker aan het [***] met mn poppetje en volgende keer hoop ik op beter kritiek...

Nou nou, dat zegt toch niemand? :+

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 21:46

indd miss een betere set haha maar schaam me nergens voor en ik zat erop dus ik weet wat ik voelde dankjewel dat zeg ik nogmaals ze is mn trots!! nu ga ik popstars kijken iedereen bedankt en zelf ook succes!

en nee weet ik maar was meer humoristisch bedoeld zie graag de zonnige kant!! :D

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:34

Vind dat er vrij heftig word gereageerd door sommige "Bokkers"'
Na een paar keer is het duidelijk lijkt me zo :)
Zitten inderdaad momentopnames tussen maar er zitten ook hele mooie plaatjes tussen!
Vooral de springfoto is ontzettend mooi!
Veel succes nog met haar :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:46

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Verder dien je minstens 5 foto's te plaatsen waar er rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.