Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snowy2004 schreef:Wat jou instructrice betreft, vind ik niet dat ze moet zeggen "stel je niet aan". Het is geen aanstellen en op die manier kom je er nooit vanaf.
Zoek een goede instructrice die je een goede begeleiding kan geven. Angst kan groeien of krimpen, maar dan moet je wel een goede handvat hebben.
Heel veel succes meid, ik hoop dat je snel een goede manier vind.
Je moet het een beetje gizmo1986 schreef:Zodra we gaan rijden, is het net alsof ik bang word dat hij wat uit gaat voeren, terwijl dit niet helemaal terecht is, dat weet ik zelf wel, hij wil soms niet luisteren gaat dan zn eigen kant uit, maar het is niet zo erg dat hij gaat steigeren of bokken enz, hij is gewoon lekker eigenwijs.
wat kan ik doen om mijn vertrouwen terug te krijgen? het is net alsof ik verstijf, als hij eventjes iets geks doet en dan durf ik meteen al niet meer![]()
Het ligt hem eigenlijks niet aan mijn paard, maar aan mij zelf, ik moet er doorheen.
Hebben jullie tips voor mij ?
eventueel ook feedback op de foto's die ik heb geplaatst...
Alvast bedankt!
gizmo1986 schreef:ja dat is precies waar ik last van heb, bang voor wat er kan gebeuren! heel nutteloos, heb je tips, hoe ik er vanaf kom?

gizmo1986 schreef:dan heb ik het probleem ook, mijn instructrice zegt dat ik me niet zo aan moet stellen, en consequenter moet zijn, dit weet ik ook wel, maar op 1 of andere manier wil het knopje bij mij niet om, dus dacht vraag tips op bokt
Legt ze ook uit hoe je consequenter moet optreden en wanneer? Dat helpt namelijk om je angst te verminderen.gizmo1986 schreef:We krijgen les in groepjes van 2/3 personen zodat iedereen optimaal aandacht kan krijgen.

gizmo1986 schreef:Waar ik bang voor ben:
In het begin toen ik opstapte rende hij keihard weg, daardoor ben ik er een paar keer afgevallen, dit probleem is opgelost en hij blijft nu wel netjes staan.
Hij ging altijd van de hoefslag af, omdraaien, hoofd helemaal in de lucht enz, dit is ook voor een groot gedeelte opgelost.
Hij is er een keer vandoor gegaan, toen ik hem een tikje gaf met de zweep, waardoor ik er weer af ben gevallen, dus ik durf hem nu niet meer aan te pakken, want ben bang, dat hij er vandoor gaat, dit heeft ie niet weer gedaan, 1x.
Zo zijn er dus een aantal situaties geweest, dat er wat dingentjes zijn gebeurt, en nu ben ik dus bang, voor wat er gaat gebeuren.
In die tijd dat hij deze fratsen uithaalde, heeft mijn instructrice er regelmatig opgezeten en mij laten zien hoe het wel moet en ook uitgelegt wat ze deed en waarom ze dat deed, dus het gaat allemaal al stukken beter, maar daardoor ben ik dus wel bang geworden.

Anders staat het in mijn profiel.gizmo1986 schreef:@ Johanna:
Ik ga niet mijn paardje verkopen, het is verder een heel lief schatje, en ben helemaal verlieft op hem hij is verder zo lief, lekker knuffelig en hinnikt als ie mij ziet, als ik hem ophaal uit het land komt ie meteen naar mij toelopen en dat soort kleine dingentjes.
en daarbij is het een probleem van mij om van mijn angst af te komen.
Daar kan mijn paardje ook niks aan doen.
Als het nou echt niet te overzien zou zijn, was het misschien een ander verhaal, maar we komen hier wel uit!
Als ik een ander paard zou kopen, dan ben ik ook nog angstig voor wat er kan gebeuren, want dan moet ik ook weer helemaal opnieuw beginnen met het vetrouwen van dat paard.