Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:38

JulienSVU schreef:
Meer verbinding houden met je teugels! Lijkt misschien ontspannen zoals Nbocxe zegt maar dat is het helemaal niet..
Meer vanuit je been naar je hand toe rijden.

Moet zeggen dat ik het raar vind.. een jaar geleden je zadel gestolen en pas na een jaar een nieuw zadel? Had je beter een goedkopere cap kunnen kopen.. hehe

Over de ontspanning en met been naar de hand rijden ben ik het inderdaad eens! Enkel ging het nu om het paard en de ruiter weer vertrouwen in elkaar te geven. Umi kan ongelooflijk fijn van het been naar de hand lopen en daar gaan we de volgende keer ook weer hard mee aan de gang! Zodra het vertrouwen helemaal terug is zal het vast stukken beter gaan en wordt ze wat brutaler gereden zeg maar.

Gypsylady

Re: Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:10

Ziet er over het algemeen goed uit
Op een aan merkingen zijn al gegeven niks aan toe te voegen
Heel leuk paard

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:10

JulienSVU schreef:
Meer verbinding houden met je teugels! Lijkt misschien ontspannen zoals Nbocxe zegt maar dat is het helemaal niet..
Meer vanuit je been naar je hand toe rijden.

Moet zeggen dat ik het raar vind.. een jaar geleden je zadel gestolen en pas na een jaar een nieuw zadel? Had je beter een goedkopere cap kunnen kopen.. hehe

sorry maar wat is dit voor een opmerking??? Ik werk kei en kei hard om mijn paard te kunnen houden, en om een ander zadel te kunnen kopen :(. Niet alle mensen hebben geld om een zadel aan te schaffen. Dus denk eens na voordat je zoiets plaatst.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:15

nou ja zo te zien kon je wel een pikeur cap aanschaffen. Een jaar lang sparen. Vraag me af hoe je dat dan doet als je paard ziek wordt. Maar dat was meer ten zijde.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:17

JulienSVU schreef:
nou ja zo te zien kon je wel een pikeur cap aanschaffen. Een jaar lang sparen. Vraag me af hoe je dat dan doet als je paard ziek wordt. Maar dat was meer ten zijde.

Sorry hoor, maar waarom moet je zo op de persoon spelen? Dit vind ik dus echt een banketstaaf reactie!
Geef tips over haar rijden, en houd anders gewoon je mond! :(

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:17

en over dat vanuit t been naar de hand rijden daar ga ik hard aan werken :D. Is iets wat ik altijd al wel wat lastiger heb gevonden op Umi. Vooral met wedstrijden had ik de neiging om haar te veel vast te gaan houden omdat ze af en toe best sterk kon zijn, en onder me uit liep.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:18

Die pikeur cap heb ik al veeeeel langer. Ik ben er altijd netjes op geweest, en maar 1x mee gevallen sinds ik hem heb.

Ik heb zat spaargeld gehad. Maar heb een half jaar zonder werk gezeten, mijn vader is zonder het te zeggen gestopt met de stalling betalen, en ik moest dat jaar onverwachts op kamers gaan wonen. Veel mensen zouden hun paard verkopen maar omdat zij mijn enige afleiding is die ik nog heb kies ik er voor om haar te houden. Dat het dan een jaar duurt voordat ik weer kan rijden kan me niks schelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:31

Tjeee, zolang niet rijden, dat je het hebt volgehouden zeg! (edit: Lees nu net wat hierboven staat ;) respect!)
Het ziet er super uit hoor, dat gestaak kan ik me dan enigsinds voorstellen :)
Het zadel zal nog wel erg wennen zijn, maar het ziet er niet slecht uit!

Elisebalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:01

Ziet er goed uit, ik vind dat het best lastig is om uit een paar momentjes te kunnen beoordelen over je houding ect..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:50

elmiran schreef:
Die pikeur cap heb ik al veeeeel langer. Ik ben er altijd netjes op geweest, en maar 1x mee gevallen sinds ik hem heb.

Ik heb zat spaargeld gehad. Maar heb een half jaar zonder werk gezeten, mijn vader is zonder het te zeggen gestopt met de stalling betalen, en ik moest dat jaar onverwachts op kamers gaan wonen. Veel mensen zouden hun paard verkopen maar omdat zij mijn enige afleiding is die ik nog heb kies ik er voor om haar te houden. Dat het dan een jaar duurt voordat ik weer kan rijden kan me niks schelen.

Joh, je bent echt aan niemand verschuldigd dat je je moet verantwoorden. Laat ze zich lekker met hun eigen zaakjes bemoeien ;)
Je kunt weer lekker rijden en dat telt :D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:03

Ja idd. ben heel blij dat ik weer met haar aan de slag kan. Nu weet ik teminste dat alles niet voor niks is geweest.

Ik kan best tegen het commentaar hier op bokt anders had ik het topic niet bij HAW gezet. De reacties die ik heb gehad daar kan ik ook zeker wat mee! +:)+ en daar ga ik ook mee aan de slag. Alleen voelde ik me bij die opmerking aangevallen omdat het over komt alsof ik een dure cap aanschaf, en geen zadel meer kan betalen. Het ging mij absoluut niet om het merk maar om de kwaliteit.

Ik heb jaren lang met een casco cap rond gereden. Vaak migraine aanvallen vooral toen ik jong was. Sinds ik deze Pikeur cap heb (die ik inmiddels al 4 jaar heb) heb ik nergens meer last van gehad. Dus het is zeker een goede aankoop geweest. Dat het zadel gestolen zou worden kan ik ook niks aan doen.

Ik ga haar vanavond weer rijden. Als het lukt plaats ik binnekort wel weer een keer wat foto's.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:13

Fijne Gribaldi zeg, ze heeft zo te zien ruime bewegingen. Wat betreft het staken herken ik mijne er heel goed in en tallen van andere Gribaldi's dat is namelijk wel een beetje Gribaldi eigen, zodra ze het ook maar iets moeilijk krijgen dan gaan ze staan en hebben ze een zeeeeer eigen karakter! Soms handig maar soms ook heeel vervelend.

Wat betreft het gaan zitten (heb je onder de foto's staan) ben ik het niet mee eens. Als je paard omhoog gaat is het juist goed om te gaan staan.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:29

haha oke ik doe het om het mezelf makkelijker te maken. Nu ga ik eigenlijk automatisch staan zodra ze gek doet. Ziet er voor het plaatje minder mooi uit, maar is voor mij wel makkelijk vol te houden. Als ik blijf zitten raak ik sneller uit balans. Ben 3 jaar terug bijna achterover geslagen, vanaf dat moment heb ik mezelf dat aangeleerd om te gaan staan.

Dat van eigen karakter klopt wel, en idd zodra het haar te lastig word, of ze denkt dat ze iets niet kan of wil gaat ze in de staak. Rijd ik daar door heen dan houd ze daar vanzelf een keer mee op zolang ze maar regelmatig loopt anders kun je zo weer opnieuw beginnen. Ook in de omgang 3 jaar terug heel veel problemen met haar gehad. Gelukkig is dat nu opgelost, maar ik merk dat ik wel consequent moet blijven anders gaat het fout.

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:42

Ik vind het prima eruit zien! Harstikke knap!

Een belachelijke reactie overigens over dat zadel/cap. Allemensen, je moest eens weten hoe zuur en hard het is dat je je paard een jaar niet kan rijden. Heel veel respect dat je je er zo doorheen gevochten hebt, trek je niets aan van wat ze zeggen. Het gaat inderdaad om de kwaliteit en het is misselijk dat je er zo op beoordeeld wordt. Ga vooral zo door hoor! Gewoon je eigen ding doen, lukt je best! ;)