mijn toppertje voor het eerst op bokt@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:26

Hoi,

Mooie pony, je hebt een goede smaak, ;)
Ik ben het gedeeltelijk met je eens wbt het klikken tussen jullie beiden en je lengte, alleen zou ik persoonlijk je pony wat meer tijd geven dat wellicht een ander 3 jarige pony.
Ze lijkt op de foto's eerder een jaar of 2,5, dat kan alleen lichamelijk zijn want ik ken je pony verder niet dus wat er in dr hoofdje omgaat kan ik niks over zeggen.
Denk wel dat het belangrijk is dat je haar de tijd geeft om nog meer te ontwikkelen, dus blijf voorlopig rustig aan doen en verwacht en vraag niet teveel.

Wat al eerder aangehaald is door anderen.....veel wandelen aan de hand, gewoon lekker laten wennen aan voor haar vreemde nieuwe dingen, Als je erop gaat zitten blijf voorlopig de nadruk leggen op ontspannen stapwerk en misschien wat longeren zodat ze aan jou stem went en lichamelijk ontwikkeld.
Zelf zou ik volgend jaar zomer het rijden verder bekijken, zo kun je de komende winter mooi kijken hoe ze zich met hele lichte arbeid ontplooid en beter inschatten hoe je het rijden verder uit kunt bouwen.

Je bent misschien wat aan de lange kant voor haar, maar ik vind je niet echt veelste te groot hoor......Misschien als ze wat breder en bespierder wordt dat het er al anders uitziet, maar een hele grote verandering qua bouw kun je denk ik niet verwachten.

Veel plezier en succes met je nieuwe aanwinst!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:32

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

hakkie

Re: mijn toppertje voor het eerst op bokt@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 19:58

voor iedereen bedankt voor het commentaar en de tips.
heb het er nog eens overgehad en nagedacht en ben het opzich wel met vele van jullie eens.
ben ook lekker wat stap en grondwerk met haar aan het doen en wandelen.
en met rijden wat draf en vooral ontspanning.
ze is nu al lekker aan het aankomen, je begint nu goed verschil te zien. er moet natuurlijk nog meer aan maar gaat de goede kant op.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:38

Ik vind dat je er best oppast. Zeker omdat jouw pony ook nog in de breedte gaat groeien. Dan is het gelijk en ander gezicht.
Omdat ze idd nog heel jeugdig is, is het sim om haar de tijd te geven om te groeien.
Misschien een idee om 2 keer per week te rijden en 2 keer per week grondwerk oid te doen?
Verder denk ik dat jullie veel plezier aan elkaar gaan hebben.

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 22:51

@AnnemiekvM ja zo had ik het zelf ook ingedachten. 2dagen rijden of longeren (en dan heel ff) en 2dagen wandelen en grondwerk met haar.
vanmiddag kwam ze in volle galop naar me toe rennen en was ze helemaal blij, lekker oortjes naar voren.
het is echt een schat van een pony, die heel graag knuffelt

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:18

AnnemiekvM schreef:
Ik vind dat je er best oppast. Zeker omdat jouw pony ook nog in de breedte gaat groeien. Dan is het gelijk en ander gezicht.
Omdat ze idd nog heel jeugdig is, is het sim om haar de tijd te geven om te groeien.
Misschien een idee om 2 keer per week te rijden en 2 keer per week grondwerk oid te doen?
Verder denk ik dat jullie veel plezier aan elkaar gaan hebben.

Zoiets vind ik verstandiger dan helemaal niets doen! Juist omdat de pony wat ielig is, zou licht werk helpen om wat spieren te krijgen. Als je dan zo lekker rustig aan doet zoals nu, en misschien wat grondwerk, dan heeft de pony er ook geen last van. Wel goed in de gaten blijven houden, want de kans bestaat wel dat je snel gaat overvragen als ze het zo leuk op pakt.
Ik vind het er wel goed uit zien, leuke pony! :) Ook het rijden ziet er op zich goed uit, en commentaar is verder ook genoeg gegeven. Heb je ook les? Misschien dat een keer in de twee weken een lesje volgen kan helpen, heel veel succes alvast!

rokzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:19

leuke pony
wat me opvalt is dat wanneer er spanning in je pony komt dat er bij jou ook spanning komt, je zet je handen erg hoog waardoor je pony misschien daar ook wel weer op gaat reageren omdat ze dan voelt dat er echt iets aan de hand is.
Probeer gewoon te rijden zoals je dan normaal ook doet, zonder die spanning

xLeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:23

rokzy schreef:
leuke pony
wat me opvalt is dat wanneer er spanning in je pony komt dat er bij jou ook spanning komt, je zet je handen erg hoog waardoor je pony misschien daar ook wel weer op gaat reageren omdat ze dan voelt dat er echt iets aan de hand is.

Je was me net voor.
Ook denk ik dat je té vaak rijd. Het is nog een iele pony, ik zou hem/haar iets meer tijd gunnen om lekker te kunnen groeien (ik bedoel niet tijdelijk stoppen met rijden, maar terug gaan naar 1 á 2 keer rijden, en voor de rest lekker wandelen enz)

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 16:23

@Andante, we hebben 1x in de 2weken een lesje. dit vind ik nu genoeg aangezien ik haar maar 2xper week rij of longeer en 2xper wat grondwerk of wandel.
@rokzy, mijn handen hou ik altijd vrij hoog..dit is iets wat waar we in de les en ook als ik zelf rij ik erg op moet letten dat ik ze wat lager hou.
@xLeonieL ik rij of longeer haar nu 2x per week, lijkt me niet teveel.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:37

leuke pony.
en idd, ik dacht ook gelijk.. ik vind je een beetje groot ervoor.
niet overdreven, maar wel iets.
succes verder met rijden :)