Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

..
xMoreill schreef:Wat betreft voorwaarts, ze is met lange teugel ook voorwaarts, met name in het begin (lees een maand geleden) als ik wou aandraven na losgestapt te hebben wou ze al de galop in, wat moet ik dan, haar haar zin geven en gewoon een end weg laten jagen?
en haar dan op je zit terug laten komen!Citaat:Halsstrekken of voorwaarts neerwaarts kent ze niet, daar ben ik ook heel erg mee bezig, heb van de eigenaresse te horen gekregen dat de 2 vorige berijdsters haar beide in de krul trokken (vandaar misschien ook haar hals/hoofdhouding..)

xMoreill schreef:@ M_VE..
Wat betreft het zadel, ik zal is kijken of dat goed is, want weet niet of de drukplekken dan nog wel op de goede plek zitten zeg maar, zelf rijd ik ook liever met een dressuurzadel, dit is een vzh met neiging naar spring, dus ligt zowiezo al verder naar voren als een drs-zadel..
@ Kaitlin
Wat je zegt klopt inderdaad wel ja, die motor draait al snel op volle touren, heb zelf geen ervaringen met Ferro's, maar opzich bevalt het me wel, ben wel van mening dat ze erg leergierig en veelzijdig zijn (wat ik ook las na wat research over de nakomelingen van Ferro..
het is heel goed dat je weet waar je aan moet werken want als je daar dan daadwerkelijk aan werkt dan komt er vanzelf verbetering!
Nbocxe schreef:Probeer wat te wisselen in de hoofdhouding, en vooral ook in de oefeningen.. dus teugels wat langer en voorwaarts laten lopen en dan de teugels weer op te pakken en weer wat terugnemen.. op die manier ben ik nu ook beizg en werkt uitstekend..
Dorien__ schreef:leuk paardje, leuke combi!het is heel goed dat je weet waar je aan moet werken want als je daar dan daadwerkelijk aan werkt dan komt er vanzelf verbetering!