Tuiger Annelien (Moneymaker x Renovo), poging 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Re: Tuiger Annelien (Moneymaker x Renovo), poging 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:45

Wat een knapperd zeg :+:!!!
Echt een heel fijn beeld je rijd hem heel fijn. Niet veel op aan te merken.
Ik zou toch meer contact alleen zien, zodat je hem iets spectaculairder kanmaken. Dat je hem dan toch naar je verbinden toekrijgt met meer achterbeen werk :). En probeer je handen netjes laag te houden

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:46

Wat een leuk paard heb je daar zeg. Ik vind het een heel fijn beeld geven, zo mag ik het graag zien, lekker ontspannen.

Omdat het HAW is, je beugels ogen iets te lang? Of zie ik dat verkeerd?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:49

denk je eraan dat je in de galop je binnenbeen langer maakt. en niet zo ver naar achteren legt. Daardoor ligt je buitenbeen ook vaak automatisch niet goed.

zitten op je binnenzitbeenknobbel

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:04

Ze ziet er niet uit als een tuigpaard. Ken je haar geschiedenis? Je zou denken dat de papieren zijn verwisseld. Je hoort dat wel eens, dat bij de handelaar/opfokstal papieren per ongeluk worden omgewisseld. Paard heeft nl totaal geen uiterlijke kenmerken van een tuigpaard. Mooi paard!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:55

ik vind haar echt een prachtig paardje met een knap koppie, vorige foto's was ze volgens mij wel een stukje dikker, over het contact, tjsa beter zo lekker losjes dan te strak, inderdaad wel lastig om met een loperig paard nog met je been eraan te moeten zitten.
ik vind je dekje trouwens heel gaaf staan!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 17:46

magda_90 schreef:
Omdat het HAW is, je beugels ogen iets te lang? Of zie ik dat verkeerd?

In een ander topic werd er gezegd dat m'n beugels te kort waren haha :+

Schangah schreef:
Ze ziet er niet uit als een tuigpaard. Ken je haar geschiedenis? Je zou denken dat de papieren zijn verwisseld. Je hoort dat wel eens, dat bij de handelaar/opfokstal papieren per ongeluk worden omgewisseld. Paard heeft nl totaal geen uiterlijke kenmerken van een tuigpaard. Mooi paard!

Ja ik ken haar geschiedenis, we hebben haar zelf gefokt :) Haar vader is Moneymaker en daar zit volgens mij wel hackney bloed in. De moeder van Moneymaker had veel hackneybloed in zich, als ik het me goed kan herinneren.
Haar moeder is van Renovo, wel een bekende tuigpaardhengst. Haar moeder leek ook niet echt op een tuiger :)

Knert: Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten!

Vanmiddag ben ik trouwens hard van haar afgevallen :+ M'n stijgbeugel brak zomaar waardoor ik naar één kant viel, daardoor schrok ze en begon te steigeren en toen brak m'n teugel... En daar lag ik toen. Was de eerste keer dat ik van haar was afgevallen trouwens, hopelijk ook de laatste keer ;)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:19

Evy schreef:
Schangah schreef:

Ja ik ken haar geschiedenis, we hebben haar zelf gefokt :) Haar vader is Moneymaker en daar zit volgens mij wel hackney bloed in. De moeder van Moneymaker had veel hackneybloed in zich, als ik het me goed kan herinneren.
Haar moeder is van Renovo, wel een bekende tuigpaardhengst. Haar moeder leek ook niet echt op een tuiger :)

Knert: Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten!

Vanmiddag ben ik trouwens hard van haar afgevallen :+ M'n stijgbeugel brak zomaar waardoor ik naar één kant viel, daardoor schrok ze en begon te steigeren en toen brak m'n teugel... En daar lag ik toen. Was de eerste keer dat ik van haar was afgevallen trouwens, hopelijk ook de laatste keer ;)

Dat klopt, de moeder van Moneymaker is een volle hackney. Zijn vader is een KWPN, Farao. Renovo is inderdaad ook een zeer bekende tuigpaardhengst, die ook van vaders kant hackney is. Bij hem is de moeder weer KWPN. :)

Ben je hard gevallen?

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:24

Evy schreef:
Ze loopt nog wel vaak te diep, waardoor ik mijn handen weer naar voren wil doen...
...
Dat helpt wel, want een paar passen later loopt ze dan zo :)
...
Ik weet dat ik naar voren zit. Dit doe ik deels bewust, deels onbewust :D
Bewust omdat ze nog niet helemaal haar balans heeft gevonden, vooral in de galop.
Onbewust omdat ze zulke grote passen maakt, dat ik af en toe zèlf mijn balans niet kan vinden :D

Je handen naar voren doen wanneer ze diep loopt is een heel goede oplossing! En dat merk je zelf ook :) Dat naar voren zitten is zeker bij zo'n jong ding hartstikke prima. Je ontlast de rug een beetje, waardoor ze makkelijker haar rug kan ontspannen en ook zelf haar evenwicht kan vinden. (Heb je je wel eens in wat principes van de klassieke dressuur verdiept? De basisprincipes lijken erg op wat jij hier doet!)

Kortom: hartstikke goed bezig, geen zorgen over maken. Neem je tijd voor jezelf en je paard. Want je hebt echt een leuk dier daar!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:27

Zo, ik rij ook een moneymaker, en het kon wel een tweeling zijn als ik de jouwe zo bekijk:D

Moneymaker is inderdaad een hackney, en staat heel erg bekend om zijn gedrag.
Zo zijn de meeste moneymakers niet normaal te berijden, en dan heb ik het vooral over wanneer ze voor de kar staan.
( de mijne heeft al eens een kar gesloopt en is op een auto gesprongen )
Mede hierdoor wordt er nog erg weinig met dit bloed gefokt.

Het is net of ik terug kijk naar foto's van mezelf.
bij mij was het gewoon, rustig rijden, veel praten en vooral heel ontspannen zitten maar wel laten weten waar je grenzen liggen.

Ik zou je dus mee willen geven, gewoon goed te gaan zitten, veel wendingen rijden om ook de snelheid tegen te gaan en haar vooral de tijd geven, want dat zijn deze paarden erg nodig.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:29

Inderdaad, wij hebben thuis ook een moneymaker staan. Wel een veulen. Beestje is harstikke hyperactief als ze weer de wei op mag. Zijn nu rustig aan het beleren (gewoon grondwerk hoor) maar als ze iets niet snapt kan ze volledig in paniek raken. Een MM moet je vooral inderdaad de tijd geven, rustig aanpakken maar wle laten weten hoever ze kunnen gaan! Succes met haar!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:23

mooi paardje dacht eerst ook niet dat het een tuiger was!

vind haar ook niet slecht lopen hoor voor zo jong paardje!

Persoonlijk vind ik wel dat je veel op de lepel van je zadel zit?? je zit niet in het dieptepunt van je zadel maar helemaal achteraan?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 16:02

[***] schreef:
Je handen naar voren doen wanneer ze diep loopt is een heel goede oplossing! En dat merk je zelf ook :) Dat naar voren zitten is zeker bij zo'n jong ding hartstikke prima. Je ontlast de rug een beetje, waardoor ze makkelijker haar rug kan ontspannen en ook zelf haar evenwicht kan vinden. (Heb je je wel eens in wat principes van de klassieke dressuur verdiept? De basisprincipes lijken erg op wat jij hier doet!)

Kortom: hartstikke goed bezig, geen zorgen over maken. Neem je tijd voor jezelf en je paard. Want je hebt echt een leuk dier daar!

Bedankt! Ik heb me eigenlijk nooit echt in de klassieke dressuur verdiept, ik dacht eigenlijk dat iedereen dit zo zou oplossen :o
Heb je misschien een link of site waar meer info staat van klassieke dressuur?

Mirrriii en Margoot: Wat leuk om die verhalen te lezen, ik herken er echt zoveel dingen in! Mirriii, heb je misschien wat foto's van jouw Moneymaker die je kan pb-en? Ik ben wel erg benieuwd hoe die eruit ziet :) Ik probeer ook veel te praten tijdens het rijden en dan voornamelijk 'hooooo maar, rustig aan'. Maar af en toe reageert ze te sterk op het woordje 'ho' en dan staat ze meteen stil :+

marahorse schreef:
Persoonlijk vind ik wel dat je veel op de lepel van je zadel zit?? je zit niet in het dieptepunt van je zadel maar helemaal achteraan?

Ja klopt, het zadel was niet echt geschik voor mij. Ik heb dit zadel nu verkocht en heb deze week een nieuwe, daar zit ik gelukkig veel beter in!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:05

Wat een leuk beestje! Je rijdt haar imo super netjes. Foto 4 is mijn favoriet :D Daar sjouwt ze lekker met haar neusje voor de loodlijn en aan je handen te zien ook een losse verbinding. Lekker zo verder gaan en dan komt het vast helemaal goed.
Hoe hoog is ze?

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:19

Jeetje,
deze ziet er echt niet uit als een tuiger, zeg! Wat een schatje! (L) Ik snap wel dat je wat naar voren leunt (onbewust én bewust), maar probeer toch rechtop te zitten; ik zit zelf ook nogal gauw heel erg naar voren, maar ik probeer dan altijd om voor m'n gevoel overdreven rechtop te zitten, want dan zit je meestal écht rechtop :) En voor de rest, ik weet zeker dat het helemaal goed komt met dit leuke beestje! :D

Nbocxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:18

mooi achterbeen gebruik in de galop! lijkt of je soms in de galop de binnenteugel wat vastpakt? of misschien lijkt dat maar zo..