Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
We hebben geen foto's kunnen maken en ook niet kunnen longeren (dus zitlesje) omdat de bak helemaal vol was en het buiten regende. Daarom heb ik mijn beugels eraf gehaald en ben ik zo gaan oefenen. Het ging super goed.
Foto's zijn gemaakt, maar met een telefoon en mijn vader kwam er net achter dat ie daarvan het kabeltje kwijt is.
Maargoed. Eerst volgende keer dat ik foto's heb zet ik ze erop. Dankjulliewel!
!TurdusMerula schreef:Persoonlijk vind ik zonder zadel rijden geen goede methode.
Je bent je wel bewuster van je zit/(gebrek aan) evenwicht, maar soms ga je anders zitten om jezelf een houding te geven.
Dan zou ik liever investeren in een Centered Riding-les.
! ik01 schreef:probleeem benen :heb ik ook gehad !meer met je knieën knijpen
meliss1812 schreef:TurdusMerula schreef:Persoonlijk vind ik zonder zadel rijden geen goede methode.
Je bent je wel bewuster van je zit/(gebrek aan) evenwicht, maar soms ga je anders zitten om jezelf een houding te geven.
Dan zou ik liever investeren in een Centered Riding-les.
Ik heb zelf va mijn 5de tot mijn 12de zonder zadel leren paardrijden en nu heb ik telkens 7s of 8ten voor mijn houding, je leert onafhankelijk te zitten van je paard, je voelt je paard veel beter aan en die houding die je aanneemt is omdat je het dan gewoon niet gewent bent, je zult er echt aan moeten wennen want je bent je steun kwijt!
Zodra je je weg hebt gevonden zul je zien dat je heel ontspannen kunt gaan zitten op een paard en vervolgens ook netjes recht op kunt gaan zitten.
Ik doe het nu nog wel eens!!
De verkrampte houding komt gewoon door spanning en het eng vinden, je kunt er namelijk sneller vanaf vallen, je moet echt proberen ontspannen te gaan zitten!

Alice13 schreef:Ik heb heel vaak zonder zadel gereden. Dit werkte voor mij heel goed voor mijn houding. Niet alleen van je benen, maar ook je rug!
Als je vader je gaat helpen zou ik gelijk het hele zadel er afgooien. eventueel een beugelriem om de hals zodat je niet in de mond gaat trekken. en heb je wat extra hou vast!
succes in ieder geval!