Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rian_t schreef:Heb net weer gereden, en het ging al iets beter! Lijnen werden rechter en ik kreeg Ulan zelf ook wat rechter. Als ik ging aandraven viel hij in de bochten wel heel erg naar binnen. Tuurlijk is het dan niet de oplossing om zijn hoofd naar rechts te 'trekken' zodat hij naar buiten kijkt, maar hoe kan ik het naar binnen vallen wel tegengaan?

Suprirse1 schreef:Heej,
Wij richten onze paarden recht met de manier van Antion de Both. Je kan hem denk vast wel opzoeken op internet of zo.
Hij richt de paarden recht door tegen stelling te geven enz. Erg leerzaam.
Groetjes!
mirkip schreef:Suprirse1 schreef:Heej,
Wij richten onze paarden recht met de manier van Antion de Both. Je kan hem denk vast wel opzoeken op internet of zo.
Hij richt de paarden recht door tegen stelling te geven enz. Erg leerzaam.
Groetjes!
Toch ook goed om je hier verder in te verdiepen. Wanneer je 'zomaar' met tegenstelling gaat rijden kun je ook juist een s-gebogen paard in de hand werken en dat is nog moeilijker te corrigeren dan een paard wat bijvoorbeeld maar op 1 hand vast zit.
Vervolgens had ik hem in stap helemaal los en ging hij vanzelf nageven, voelde heerlijk! Vervolgens ook in draf hard aan het werk gegaan, goed de pas erin, en ook daar kreeg ik hem redelijk los. Vervolgens nog even lekker een galopje op elke hand en daarna nog even op de overgang geoefend van stap naar draf. tylando schreef:idd proberen tegenstelling te rijden....desnoods je ene teugel iets korter...maar meer druk op de teugel aan de kant waar ie niet los is...