malouuu schreef:Kijk dat is makkelijk oordelen vanaf een Pc, Je kent het karakter van het paard niet.
Er zit een heel verhaal achter dit paard wat te maken heeft met haar tempo.
Het is ook maar een moment opname, ik snap goed dat jij oordeeld over deze moment opname, Maar van een paar foto's is niet te zeggen of ik mijn paard wel of niet onder controle heb.
als je geen commentaar vanaf je foto's wil dan moet je ze niet op HAW zetten

overigens wil ik geen gemeen bericht typen, maar ik vind dat je érg slecht zit. vind zelfs dat je in je vorige topic nog beter zit.
ik denk dat je heel veel baat zal hebben bij zitles. leer eens ontspannen te zitten, doe je beugels een gaatje langer, en draag je handen. op de laatste foto zit je niet in verlichte zit, maar sta je in de beugels terwijl je aan de teugels hangt.
ik snap dat het heel verleidelijk is om een paard wat gaat racen van voren terug te pakken, maar probeer het eens anders. houdt contact met de mond, maar rijd haar niet nageeflijk. laat maar gewoon hollen. ze wordt vanzelf een keer moe, maar laat haar dan júist op haar begintempo doorgaan. ze moet dan even over haar kunnen rennen, maar daar leert ze het met een beetje geluk wel mee af. en wil ze galopperen, laat dan maar gaan. maar blijf net zo lang galopperen totdat jíj weer terug wilt naar draf.
overigens zou ik haar als ik jou was even longeren voordat je erop stapt. niet omdat ze neit braaf is, maar zodat ze even lekker kan rennen en alvast wat energie eruit is

.
als ze rustiger is met rijden hoef jij er minder aan te zitten, en kun je écht gaan rijden, ipv haar alleen maar tegenhouden.
en wat betreft je zit: je zit nu erg gespannen. het kan misschien wel ontspannen aanvoelen, maar op elke foto zie ik je krampachtig zitten. wanneer jij 'de rust zelve' bent zal dit ook doorwerken op je paard. zorg dat het eerst in stap goed gaat, en probeer daarna aan te draven. ookal gaat ze rennen, blijf alleen maar rustig zitten "adem in, adem uit".
in het begin zul je je wss als een manegeruiter voelen, maar geloof me, het helpt echt

en ja, ik vind die laatste foto er idd prettiger uitzien, maar jij ziet er zelf nog steeds gespannen uit, en het paard vind ik nog steeds niet totaal ontspannen. het begin is er wel, maar het moet nog een stuk verder uitgewerkt worden.
succes