Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

henla_tent schreef:Alleen wat heeft Katinka en lange rug zeg.
). Toen ik haar kocht had ik niet zo`n kijk op paarden en heb dat gewoon niet gezien (verbaas ik me nu nog steeds over.... is niet te missen namelijk..
). Door haar lange rug is het ook heel moeilijk haar verzameld te rijden, maar zoals je op de jogfoto kan zien lukt dat ons nu al redelijk aardig (al zeg ik `t zelf..
). Maar verder is het een super paardje en ik zou haar ook nooit verkopen..
tinkernikky"]
Maar wat ik me afvroeg was het volgende..
Zijn het nou Tinkers of irisch cobs want volgens mij zit daar een verschil in of toch weer niet>?
De naam Tinker ligt gewoon veel bekender in de mond en ik vind het wel lekker klinken..Daar denken de ieren mischien wel anders over..
Maar als bij hun irisch Cob beter klinkt vind ik het net een scheld woord
ierse Kop....(ja niet dan?) nou ja dan toch in ieder geval weer beter dan een ierse kont.................
[/quote]
Ik denk dat er veel mensen met deze vraag lopen... In Ierland worden ze inderdaad Irish Cobs genoemd, het woord Tinker is daar inderdaad een erg scheldwoord, vergelijkbaar met hier iemand "Kamper" noemen. Het was trouwens zo erg (is gelukkig al een stuk minder o.a. door de Irish Cob Society) dat mensen bij hun Irish Cobs de sokken ofschoren zodat ze meer op Hunters leken) Ikzelf vind de naam Irish Cob niet echt practisch, en noem ze als mensen mij vragen wat voor ras het is, Ierse Tinkers.. Het valt me trouwens op dat tegenwoordig hier in nederland bijna elk paard dat bont is en/of sokken heeft Tinker genoemd wordt, maar dat terzijde..
[quote="tinkernikky schreef:Ook vind ik deze foto heel erg mooi
http://www.iersetinkers.com/bokt/090503_07.jpg[/img]
Een hele mooie drie kleur heeft ze ook veulens gehad?
En die staat er ook een paar keer op (bij de foto`s in de wei)
PintoNatal schreef:1 ding het is zwaar gevaarlijk met een westernzadel ik ken mensen die hebben er een knobbel in hun buik van gekregen omdat ze er tegen aangeknald waren end die zijn geopeeerd
Maar super foto's
machie schreef:dan ben jij niet zo groot![]()
Ik had katinka groter verwacht. Ze toont vrij groot
De andere 2 had ik aardig goed gegokt
) maar gelukkig houd haar baasje er ook helemaal niet van whahahahaha