klaar voor startkaart aanvragen in de zomer???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shanine

Re: klaar voor startkaart aanvragen in de zomer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:27

blijf recht zitten:)
en je paard mag iets voorwaartser:)

Nadjaxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:43

@ Ts
Kun je wat met deze tips & reacties??

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 15:04

zeker kan ik hier wat mee...
ben druk aan oefenen maar te veel van een 3 en half jarige kun je niet verwachten:).. maar heb inderdaad wel wat aan de reacties:D..

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:22

ik weet het niet
jij moet zelf beslisen waneer je paard er voor klaar is en jij ook
je kan wel alvast tusses bordjes gaan oefenen

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:55

hebbe we al gedaan met een onderlinge wedstrijd:D..
ging erg goed. alleen bij A sprong ze over het bordje.. maar dat wa samijn schuld

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:44

Nadjaxox schreef:
Ik vind jouwn paard nog veel te jong, zoals hier boven al is geschreven is het een erg groot en massief paard van 1.80 , welke echt de tijd nodig heeft. Kijk naar het lange achterbeen,zonder ruiter gewicht is het al moeilijk om deze onder de massa te brengen. Zo'n paard heeft echt veel meer tijd nodig om eerst zijn eigen gewicht te kunnen dragen. Persoonlijk had ik dit paard sowieso nog een jaar laten staan en uit te laten groeien, voor ik er uberhaupt op was gaan zitten.
kijkende naar je foto's drukt jouw paard wel degelijk zijn rug weg getuige het, het lange achterbeen dit is goed te zien op foto's 2,3 en vier, in mijn visie loopt hij dan ook nie opgericht maar met een weggedrukte rug, dit is trouwens ook niet zo vreemd want wanneer ik verder kijk zie ik toch ,heel veel dingen waar je echt nog aan moet werken.

Ik vind je houding overkomen als zeer stug, je zit neigt iets naar een stoel zit, je zit nie op je zitbeenknobbel, de hoek in je knie is veel te groot, en je zit scheef naar rechts, wanneer ik dan verder kijk zie ik dat je zadel aan de kleine kant is, er moet een hand achter passen en de kussen van dit zadel drukken volgens mij ook teveel in de rug ,ook ligt je knie te ver op de wrong,het zadel ligt ook te ver naar voren waardoor hij de schouder niet voldoende vrij laat.
Je handen zijn veel te laag en ook deze zien er erg stug uit paard kan ook hierdoor niet lekker uit de schouder komen en zo nooit de achterhand goed onder brengen.

Dus om antwoord op je vraag te geven: Nee ik zou dit paard nog ruim de tijd geven om te groeien en hem nog een tijd wegzetten aan een startkaart zou ik zeker nog niet denken.
En als je weer begint oid, zou ik op zoek gaan naar een goed passend zadel, zowel voor jou als voor je paardje

Succes!

*edit typfouten verwijderd*

Amen ! Ben het hier volledig mee eens.
Ik zou het even wat rustiger aan doen als ik jou was.. Na 1 maand zou ik sowieso nog niet aan een startkaart denken, ook niet voor in de toekomst. Eerst alles rustig aan en als de tijd komt.. dan komt het wel..

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:55

heb al wel 2 onderlinge wedstrijden gereden en was erg tevreden..
1e keer had ik 175 punte
en 2e keer 192 geloof ik..
en dieper instellen zijn we nu druk mee bezig in stap doet ze het al erg goed maar omdat de bak zo nat is.. kan ik dr niet aan werken zoo zielig.. dr hele bit enz vol zand enz.. maar gaat goed komen.. en ze is inderdaag heel groot en ik doe ook rustig aan ... nemen alle tijd...

28-11 hebbe we weer onderlinge.. dus ff kijke wat reactie s nu zijn...:P...
maar een wedstrijdje is bijna hetzelfde als trainen toch?? ik bedoel ze rijd haar oefeningen en wat we niet goed doen.. worden we op afgerekend... en aldoende leert men...

danique... thnx voor de reactie... ik laat het je zeker weten!!:P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:55

Dustinlover schreef:
Inderdaad wacht even met die wedstrijden totdat je er echt klaar voor bent..

niet mee eens, zomer dat duurt nog een half jaar! Geloof mij, dan kan er heeel veeel veranderen..
ik vind het er al prima uit zien voor een zo'n korte tijd.. 3 jarigen leren snel, helemaal als ze het ook willen. Dus ik zou het gewoon doen. :) Ik kan helaas niet veel foto's zien, maar wat ik zie vind ik prima.

zoewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:25

Ziet er prima uit hoor! Vooral de foto van de onderlinge wedstrijd erg netjes. Het hangt er vanaf met welke instelling je de wedstrijden ingaat. Ik denk dat het goed is dat ze went aan wedstrijdterrein. Gewoon rustig aan puntjes sprokkelen ;)

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:22

ziet er zo netjes uit op de foto's hoor

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 23:06

nou ik ben per 1 mei met haar begonnen.. dus.. en mijn instelling voor wedstrijden is ervaring op doen.. ik ben nu van 3 a 4 x p/w trainen naar 2 x per week gegaan.. ivm slecht weer enz.. maar met wedstrijd er bij is dus 2 x trainen en 1 x wedstrijdje.. en zaterdag hebbe we weer onderlinge:D