Een echte Playboy in een najaarszonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:30

Mooi paard, het is wel heel duidelijk te zien dat ie een rugprobleem heeft. Daardoor kan hij jou duidelijk nog niet goed dragen met zijn rug. Ik zou daarom heel veel in verlichte zit gaan rijden om hem de kans te geven zijn rug te ontspannen en op te bollen. Zeker gezien het feit dat je geen vederlicht postuur hebt. Ik zou hem ook iets meer ruimte geven aan de voorkant om vwnw te strekken.
Voor de rest is het beeld goed, en uit je verhaal valt op te maken dat je echt wilt investeren in het opbouwen van dit paard, in alle opzichten. Dat is super, helaas nemen veel mensen die moeite niet genoeg.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 16:11

bedankt voor alle complimenten!

Askja: bedankt voor je compliment wat betreft zijn opbouw. Ik vind her eigenlijk niet meer dan normaal! Hij is echt mn vriendje en als ik zie hoeveel plezier hij heeft met werken, kan ik hem t niet aandoen om niet met m aan de slag te gaan. Je kiest voor een paard met of zonder problemen.
Ik moet ook alleen maar lichtrijden, weinig doorzitten, niet teveel druk in het zadel enz. Je merkt dat hij mij steeds wat makkelijker gaat dragen en dat hij dus sterker word. Maar we zijn er nog niet.. Komt vast wel

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:01

Wat een geweldig dekje , en bandages!! :+

amawonderboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:03

Mooie foto's zeg!
Ziet er goed uit.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:46

Oeh :P Ik lieft jouw bandages, dekje en jas :Y)
Fijn dat het zo goed gaat, het is een onwijs mooi beest :D

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:29

wat mij opvalt is dat je paardje de neiging heeft om zijn hoofd te kantelen.
wat is die trouwens lang zeg! :o of lijkt dat zo?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:06

karlijn1985 schreef:
Zadel is nagekeken door een zadelmaker die met de kliniek verbonden is en vond het goed. Nou denk ik dat als ik naar voren ga kijken ik meer in het midden vh zadel kom te zitten.

je bent harstikke goed bezig met je paard en toch wil ik ook wel wat kwijt over het zadel, je zit er echt niet goed in en dus zou ik dit zadel nooit bestempelen als goedliggend, ik denk ook niet dat je ooit goed gaat zitten in dit zadel. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat als iemand jou heeft zien rijden op dit zadel kan zeggen dat het een juist zadel voor dit paard en jou is. Als het mijn paard was zou ik er een goede zadelmaker bij halen en wat andere zadels uitproberen, ik denk dat het je zal verbazen hoe anders je kan zitten op je paard, vooral met een paard met dit soort problemen als ks en zijn rug. En ook daarom vooral ook letten op je eigen houding en zit, dan heb je straks de puntjes op de i.
Succes verder met je spetter !

karlijn1985

Re: Een echte Playboy in een najaarszonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 22:18

Cheetah: dankjewel!
Louiisie: hij kantelt inderdaad wat, inmiddels alweer wat minder.
Zo lang is hij niet voor zijn grootte hoor.. Gewoon normaal ik verhouding.
Garny: ik heb er meerdere goed bekend-staande zadelmakers bij gehad, die zeggen dat het goed is. Ik ga ervanuit dat ik daarop kan vertrouwen. Inmiddels geeft het rijden al een heel ander beeld, heb een filmpje van gister, maar die krijg ik niet op het internet. Toch bedankt voor je advies!

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:39

Wij kunnen wel pas de deux gaan rijden! Mijn merrie heeft op dit moment dezelfde kleur en ook zonder aftekening op het hoofd. (Heel heel klein, maar te verwaarlozen ;)) Enige is dat ik nog heel hard moet gaan oefenen, aangezien ze nog maar kort onder het zadel is.

Maar ik vind het een erg leuk paard en jullie een leuke combi!
Inderdaad je binnenhand voor houden en voor je uit kijken, dan wordt het plaatje nog mooier!