Ballantimo @ work, verschil na 2 weken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Ballantimo @ work, verschil na 2 weken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:10

Wat een verschrikkelijk leuk dier! Ik vind dat je heel goed bezig bent! Vooral ook nog niets verwachten. Hij ziet er ontspannen uit en het rijden zelf ook... Op sommige fotos zie je wel spanning maar laat hem ook nog maar gespannen zijn want je ziet zelf, ontspanning komt zekers daarna..

Ik vind je zadel alleen een beetje raar, ofja de cobinatie :P Volgens mij ligt je zadel wel goed maar jij komt er met je knieën voor uit. Ik kan me voorstellen dat je je beugels expres een gaatje korter gedaan hebt voor extra stevigheid tijdens het inrijden. Doe ik ook.

Nummer 13 het uitdraven! Dat doet mijn pony ook zo, echt grappig dat vind hij echt mega fijn!

Wat ik ook erg goed vind is dat ik je op geen een foto zie trekken of snukken o.i.d. erg netjes ga zo door!! Fijn beeld!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:34

@ Marlou; bedankt voor je reactie! :) ik verwacht idd nog bijna niets van hem, als hij maar braaf is :) zadel is ook raar zo, het kiept ietsje voorover (word as maandag opgevult) en ik heb mijn beugels eigenlijk te kort voor dit zadel, maar zo zit ik net iets steviger wat ik op 't moment wel prettig vind ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:38

zo jij en je paardje zijn in 2 weken goed voor uitgegaan!

over je houding is al genoeg gezegd en ik sluit me er bij aan,
ben erg blij met je rijmanier, niks moet ontspanning is het punt.
Dan komt vanzelf die neus er wel onder, komt hier wel goed!
nog veel rijplezier met je knappe kerel!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:11

deniece schreef:
@Moorke; dankjewel! Het is alleen wel een hij ;)

Haha, daar had ik niet op gelet. Ze lijkt op een paard die ik ken en dat is een merrie, daarom zei ik dat vast.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 17:42

Moorke schreef:
deniece schreef:
@Moorke; dankjewel! Het is alleen wel een hij ;)

Haha, daar had ik niet op gelet. Ze lijkt op een paard die ik ken en dat is een merrie, daarom zei ik dat vast.

_O- doe je het weer ;) haha geeft niet hoor :)

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:54

Ziet er leuk uit !

alleen bij de eertse foto viel het me meteen op , Je onder been is zo gespannen.. :o
raar hoe ik het zien maar het lijkt echt heel erg :oo

Verder succes!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:39

Hey Deniece! :)

Nou, volgens mij krijg je echt onwijs veel goede tips in dit topic :) Leuk dat iedereen zo meedenkt!
Ik vind dit beeld ook vééél beter dan 2 weken geleden. Over je houding is genoeg gezegd ;) Ik zou hem inderdaad wel goed actief houden van achteren, misschien al wat meer gaan schakelen om hem oplettend te houden...
Ik ben benieuwd naar foto's over nog eens 2-3 weken ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:42

wat een knap paard en helemaal dat hij braaf zijn best doet voor je.
Probeer wel wat lengte te houden in je paard en hij moet eerste zijn balans vinden wat al stukken beter is dan je vorige topic.
Ik wil nog wel wat kwijt over je zadel, een jong paard die net beleerd is en best intensief gereden wordt MOET een goed passend zadel hebben, zorg dat dat voor elkaar komt anders ga je straks problemen krijgen en dat zou jammer zijn. Bontjes etc eronder zijn lapmiddelen en een zadel hoort echt goedpassend te zijn, ik weet wel dat het een aandachtspunt is van je en dat je ermee bezig bent maar wil het nog even onder de aandacht brengen. Succes met je spetter.

ik voeg even toe dat dit natuurlijk voor elk paard geldt maar omdat die van jou nog jong is...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 23:00

@ Marieke; Dankjewel ! :) tempowisselingen is nog erg moeilijk, maar werken we al wel aan!
@ Garny; ik weet het heel goed dat dat belangrijk is, as maandag komt de zadelmaker dan ook al. Maar er staat nergens dat hij intensief gereden word hoor.. 3x per week onder het zadel, meestal nog geen half uurtje :) dus dat valt mee. De onderlegger ligt er overigens onder in overleg met de zadelmaker :) het zadel ligt niet eens zo verkeerd, hij zal aan de voorkant heel iets opgevult moeten worden zodat hij weer helemaal stabiel ligt, en ik mijn evenwicht ook beter kan vinden :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:50

Leuk beestje!
Ben niet echt weg van jou houding,
je kijkt op geen een foto voor je uit!
Probeeer daar op te letten, dat scheelt vaak al zooveel!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:13

Leuk paardje heb je hoor, en ik zie wel dat je graag wil.
Maar ga aub met een instructrice aan de balans werken. Jouw balans in het zadel is niet helemaal lekker, en je paard heeft ook nog niet veel balans, en dat versterkt elkaar behoorlijk.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:08

@ Symphonic; we werken aan balans ;) over het zadel heb ik al uitgelegt in mijn begin post, en die word over 3 dagen opgevult zodat die weer helemeel goed ligt, en ik in balans kan zitten :)

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:30

Hee! Leuk paardje, het kan aan liggen, maar als ik zo even snel je foto's bekijk lijkt het alsof je je paard -heel breed gezegt- niet onder controle hebt! Alsof hij de teugels steeds uit je handen trekt! Over je houding ga ik niks zeggen, want mijne is ook bagger!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:33

Hé! Eindelijk, gelukkig zijn deze er ook nog. Jonge paarden die niet meteen in "de krul" getrokken worden.
Ziet er fijn en eerlijk tov je paard uit, zo kom je het verst!
Super, heel veel succes & ben benieuwd naar volgende topic's. :D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 07:51

@ Shartjec; klopt wel hoor, hij is heel erg zoekerig en loopt graag met zijn hoofd heel erg laag over de grond, maar als hij daar dan loopt even raakt hij zijn balans kwijt in een bocht bijv en gooit hij zijn hoofd weer omhoog, om hem na 2 passen weer te laten vallen :+ is dus echt heel moeilijk als ruiter daarop in te spelen , maar ik doe mijn best :D Hij krijgt steeds meer balans, op 't moment loopt hij er een beetje tussen in en wat constanter, dus niet heel hoog, ook niet heel mooi rond maar net daartussen in, wel ontspannen maar hij weet niet zo goed wat hij met zijn hoofd aan moet. Maar het is niet zo (was wel zo) dat hij echt ineens mijn teugels uit mijn handen trok, ik rijd nu met een wat lossere teugel zodat hij wat meer vrijheid heeft en hij de ruimte heeft om te zoeken zeg maar en ik hem niet gelijk stoor daarbij als hij ineens een duik neemt ;)
@ Joscaa; dankjewel voor je super leuke reactie :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:07

Nou allereerst mijn complimenten voor het "hals strekken"!
Helemaal top,dát zouden we nu bij elk paard voor elkaar moeten zien krijgen.
Je bent op de goede weg blijf vooral zo doorgaan!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 14:06

@ Vivana; dankjewel! :D en dat halsstrekken vind hij zelf ook erg prettig, nog wel zoekerig natuurlijk maar hij wil graag heel laag :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:12

Jullie gaan vooruit :) Probeer hem alleen niet los te gooien als hij loslaat van voren, dan juist contact houden en voorwaarts rijden (sowieso altijd vooruit met een jong beest :) ) daar heb je later veel meer plezier van. Hij moet de lichte druk van de teugel wel gaan accepteren nu :) Foto 3 en 10 vind ik een mooi beeld geven, alleen zijn je teugels daar net iets te los. Je hoeft niet te trekken, maar wel contact houden :)

Verder zou ik de galop gewoon mee gaan nemen, eerst oefenen aan de longeerlijn en dan op de stemhulp aangalopperen onder het zadel. Desnoods aan de lijn. Het hoeft ook helemaal niet lang te zijn, al zijn het maar twee of drie goede passen, dat kan je altijd uit gaan bouwen.

En zit met wat meer trots op je paard :) Door jouw onbalans kan hij ook makkelijk 'vluchten' naar voor. Bovendien is het een paard waar je met trots op mag zitten :) Dus schouders naar achteren, benen mooi lang en rijden maar :D

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:52

Ik vind dit er echt heel fijn uitzien! Wat een prachtbeestje is het zeg!
Kwa rijden vind ik het er heel ontspannen en vrolijk uitzien. Aangezien ik zelf ook mijn nu 4 jarige heb ingereden heb ik al tip, om toch contact te houden met zijn mond. Dit niet om streng te zijn of hem naar benede te rijden, maar dat hij eraan went en dat hij op een gegeven moment zelf het bitje accepteerd en hier op gaat 'leunen'. Niet zwaar natuurlijk maar dat je op den duur een nette aanleuning krijgt. Dit is niet af te dwingen, maar komt door vertrouwen wat die krijgt in jouw hand.
Aan jou manier van rijden te zien moet dit gaan lukken, want het is harstikke vriendelijk!!!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:42

@ Marieke_k: Dankjewel voor je reactie! Ik ga morgen eens even overleggen met mijn instructrice over de galop. Vorige week heeft hij een bijna vakantie weekje gehad (2x heel kort ohz geweest) dus deze week weer oppakken en verder werken. Hij moet nu idd wel dat contact gaan accepteren, maar ik vind het zelf erg moeilijk nog om hem dat te leren, ik ben bang dat ik hem te veel in de mond zit :o maar zit nu idd vaak met losse teugel. Ga erop letten!
@ Fritsiej; Dankjewel :D Ik moet idd contact houden waardoor hij makkelijker mijn hand opzoekt en we een fijn contact houden, vind ik nog erg moeilijk om dat gevoel met hem te 'vinden' zeg maar. Komt vanzelf wel goed! :D

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:46

Het ziet er al goed uit, alleen zou ik zorgen dat je paard wat langer en lager naar beneden gaat. Liever overdreven dan niet, hij moet daar leren ontspannen en zijn rug leren te gebruiken.
Succes!

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:50

Leuke combinatie zijn jullie hoor, het komt vast en zeker goed. Ik vind wel dat hij zich in zijn rug wat vasthoudt (zie de bolling direct achter het zadel) maar dat komt vast en zeker wel goed als hij zich leert te ontspannen. Veel succes

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 17:29

@ Bonafide & wittewitte; bedankt voor jullie reacties! Dat langer en lager gaat al een stuk beter onderhand, ook gebruikt hij zijn rug al beter en durft hij deze al los te laten :) word alweer tijd voor nieuwe foto's ;)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:44

Je hebt echt een leuk paardje en de laatste foto is dan ook echt een plaatje!
Las dat ie nog niet zo oud is en dat jullie dan ook nog een hoop moeten leren, alleen maar leuk! :) Ik vroeg me af, krijgen jullie ook les? (of heb ik daar overheen gelezen)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:12

@ Missbonny; dankjewel! Hij is inderdaad nu ruim 3,5 en doen we lekker rustig aan.. Begeleiding vind ik heel belangrijk, hélemaal bij zo'n jong paard dus ik heb minimaal 1x per week privé les :j