Aaron (Haflinger) @ dressuurwork Start klaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:13

Jullie zijn zéeker weten startklaar!! :+

xx

0kki

Re: Aaron (Haflinger) @ dressuurwork Start klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:35

jullie zijn zeker start klaar! Probeer wel aan je houding te werken, want de jury houdt er geen rekening dat het voor jou moeilijker is om recht te zitten. Door voor je te kijken, handen meer dragen en je hakken goed uit te duwen kan je je houding misschien nog verbeteren.

Succes!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:36

Lies21 schreef:
Waarom heb je een martingaal om? Ik vind dat je pas startklaar bent als je zonder hulpteugel kan rijden. Verder vind ik je op de foto's wat streng met je binnenhand, hij zou zijn neus iets meer eruit mogen hebben. Daarna zou ik zeggen, ga starten, dat komt wel goed!

ik vind wel strartklaar voor de b, voor de l moet je nog meer verzameling krijgen, k vind em op de voorhand sloffen,
je gaat het in de v zeker leuk doen ik zal wel alvast oefenen zonder martingaal

suc6

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:57

Loechest schreef:
Weet je wat ik vind? Dat je beugels wel wat korter mogen! En leuke foto's verder, mooi hafje!

ja, dat vind ik ook.
Verder; SUPER LEUKE HAF! _/-\o_
Maar probeer eerst m eerst eens lekker naar beneden te rijden, zodat hij zijn rug beter gaat gebruiken. Dan langzaam oppakken. Verder loop hij ook erg op de voorhand. Overgangen, tempowisselingen enz.
Veel plezier & succes!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:00

Leuke haf heb je!
Op sommige foto's ziet het er wat "trekkerig" en gespannen uit, en lijkt het of je paardje niet helemaal ontspannen over z'n rug loopt. Dit kan natuurijk een moment opname zijnm maar probeer goed naar die ontspanning te blijven werken.
Verder vind ik het er erg goed uit zien! Ik vind jullie zeker wel klaar voor de B hoor! Veel succes, dat worden vast leuke punten!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:24

mooie hafie,

denk wel dat je je beugels 2 gaatjes korter kan doen.
en probeer je handen nog ietsjes meer te dragen..
en je hakken meer uit te drukken..

verder ziet het er echt goed uit!!
ik zoou zegge op na de concoursen!!!

en ga zodooooooor!!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:58

Dankje wel dankje wel! Wat een leuke reacties! ;)

Dit is wel grappig, dit is de eerste keer dat ik met me leren laarzen rijd, en dan krijg ik zo'n reactie van dat ik me beugels korter moet doen. terwijl dit is de maat van me beugels waar ik normaal ook mee rijd en dan krijg ik reacties dat ze langer moeten.
Maar zal ze volgende keer een gaatje korter doen!

Esthelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:31

waarom rijd je met martegaal volgens mij heeft die geen nodig.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:48

Hij lijkt wat op de voorhand te vallen. Veel overgangen rijden. Voor het naarbinnen vallen in de volte. Begin eens met een volte 10m bij E (of B ;) ) in draf. Maak hem vervolgen steeds wat groter door je binnenbeen te gebruiken. Veel succes op wedstrijd :D

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:56

Esthelle schreef:
waarom rijd je met martegaal volgens mij heeft die geen nodig.

Lees voortaan ook even het hele topic voordat je zulke vragen gaat stellen.
Dit heb ik al is eerder verteld, ik ging hierna springen. Vandaar!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:03

Bizzybijtje schreef:
Nee, want je rijd met hulpteugel ;) Mits je zonder kan rijden kun je het natuurlijk altijd proberen :)

Je zit:
Meer naar voren kijken, hakken uitdrukken, tenen naar binnen (door je knieën goed aan te sluiten). Je handen rechtop en liever wat hoger houden.

Je paard:
Meer op de achterhand, valt erg veel naar voren toe op sommige foto's :) Ook loopt hij ietswat opgekropt, mede doordat hij zo op de voorhand loopt denk ik.

Uhm ik neem aan dat je helemaal niks hebt gelezen?

Maargoed nu mijn commentaar.
Hij valt inderdaad iets over de linkerschouder naar binnen. Dit is een kwestie van oefenen oefenen en nog eens oefenen. Heel erg veel voltes rijden verkleinen en vergroten. Inderdaad vaak stilzetten en beenreactie vragen. Dit is erg lastig maar het loont wanneer het lukt! Volhouden dus :P

Ik vind jullie zeker B-waardig. Ga lekker zo door je bent op de goede weg. Lekker blijven lessen.

Edit; inderdaad een super leuk beestje!

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:26

ziet er goed uit! :D

je paard loopt een beetje te diep, over de loodlijn. & je mag hem wel iets meer van achter naar voor rijden zodat hij wat meer gewicht op zijn achterbenen plaatst! hij lijkt nl. een beetje naar voren te 'vallen'

Equiforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:29

Compacte haf zeg, ook wel weer eens leuk om te zien!:)
Denk aan je handen (rechtop) en je tenen. Zn neusje mag er ook wel wat meer uit. Let ook op je binnenhand, die is zo nu en dan streng. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:02

Ziet er goed uit, let inderdaad op het neusje, op sommige foto's mag het er iets meer uit!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:18

Equiforce schreef:
Compacte haf zeg, ook wel weer eens leuk om te zien!:)
Denk aan je handen (rechtop) en je tenen. Zn neusje mag er ook wel wat meer uit. Let ook op je binnenhand, die is zo nu en dan streng. :)

compacte haf? wat bedoel je daar mee? :P

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:18

Marit_Kizz schreef:
Ziet er goed uit, let inderdaad op het neusje, op sommige foto's mag het er iets meer uit!

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn haf, zn neusje er meer uitkrijgt dan?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:19

Je paard actiever vanuit de achterhand rijden. Dus in ontspannen momenten je paard vooruit rijden. Zorgen dat je paard actief aan het been is. Veel tempowisselingen is daar een goed voorbeeld van!

En dan niet alleen tempowisselingen van stap naar draf. Maar dus ook binnen 1 gang

En je moet vaak tjekken of je verbinding nog goed is dus proberen je paard de hals vaak te laten strekken en weer op te pakken en dit keer op keer op keer op keer te doen.

white_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:22

ja gewoon gaan doen, als ik je een tip mag geven, plan een paar wedstrijden achter elkaar in, zodat niet alle stress naar die "eerste ene" wedstrijd gaat, zodat je bijv. 2 weken erna nog een keer gaat, maar voor de B is dit prima ..
en rijtenisch vind ik hem behoorlijk op de voorhand lopen en achter de loodlijn, maar lekker gaan en erbij blijven lessen komt het helemaal goed. succes!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:25

Iets meer je hakken uitdrukken en een beetje meer lucht voor, dan ziet het er nog mooier uit. Veel plezier met de wedstrijden, moet wel lukken dacht ik zo.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:53

Ziet er goed uit! Ik zou meteen een startkaart aanvragen!

(in het vorige topic vond ik het er trouwens ook al goed genoeg uit zien voor wedstrijden). Ik vind dat je niet te lang moet wachten tot je een startkaart aanvraagt. Zo kun je meteen zien wat goed gaat op wedstrijden en wat niet en dan weet je ook waar je thuis voor moet trainen.
Ik vind wel dat ze soms wat te diep loopt. Daar moet je goed om denken! Want als ze een hele proef te diep loopt kan de jury je behoorlijk afstraffen..

Als een paard naar binnen valt op de volte zou ik goed de buitenteugel er bij houden en het binnen been er bij houden. En desnoods een zweepje in de binnenhand. En er om denken dat je niet te veel naar binnen hangt.