Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dexx schreef:Mooi beestje,
toch zou ik je aanraden om hem meer voorwaarts te rijden.
Zijn hoofd naar beneden dat kan die,dat is duidelijk.
Paard loopt erg op de voorhand, het is belangrijk om veel te gaan schakelen en dan vooral (alleen)op je zit.
Veel succes!
)
Dustinlover schreef:Dankjullie wel voor het commentaar. hier heb ik zeker wat aan.. Dat nageeflijk dat hij eigenlijk vanzelf.. hij word gelongeerd met elastiek en als je je teugels aanneemt dan gaat hij vanzelf al nageeflijk lopen...
Lang en laag snapt hij nog niet echt maar daar zijn we naar toe aan het werken..
Over het verkopen dat doe ik niet meer.. Hij groeid nog wat en is al erg breed.. als hij nog wat breder word zijn we een goede combi aangezien we echt goed met elkaar overweg kunnen.
heel erg bedankt voor dit fijne commentaar
xx_Irisje schreef:Dustinlover schreef:Dankjullie wel voor het commentaar. hier heb ik zeker wat aan.. Dat nageeflijk dat hij eigenlijk vanzelf.. hij word gelongeerd met elastiek en als je je teugels aanneemt dan gaat hij vanzelf al nageeflijk lopen...
Lang en laag snapt hij nog niet echt maar daar zijn we naar toe aan het werken..
Over het verkopen dat doe ik niet meer.. Hij groeid nog wat en is al erg breed.. als hij nog wat breder word zijn we een goede combi aangezien we echt goed met elkaar overweg kunnen.
heel erg bedankt voor dit fijne commentaar
Ik denk dat nageeflijk en in de krul lopen hier behoorlijk door de war worden gehaald..
Dorienn schreef:Lang en laag is juist een gevolg van goed correct nageeflijk rijden.
Ik vind dit paard in de krul lopen. Verder is 3 kwartier te lang voor een jong paard.
Hij duikelt naar voor omdat je er achter te weinig bijsteekt, Ofwel steek je wel actie in de motor, maar hou je vanvoor veel te veel vast.
Dus teugels losser en achteraan beginnen werken
Dorienn schreef:Daar heb je gelijk in![]()
maaarrr als je paard correct nageeflijk zou zijn, heb je geen probleem met lang en laag
edit: bij jonge paarden eerst lang en laag, dat is waar. mijn excuses als het onduidelijk was
Als je een kind leert lezen hoeft hij toch ook niet gelijk hele romans te lezen
? saskiakefie schreef:Dorienn schreef:Lang en laag is juist een gevolg van goed correct nageeflijk rijden.
Ik vind dit paard in de krul lopen. Verder is 3 kwartier te lang voor een jong paard.
Hij duikelt naar voor omdat je er achter te weinig bijsteekt, Ofwel steek je wel actie in de motor, maar hou je vanvoor veel te veel vast.
Dus teugels losser en achteraan beginnen werken![]()
Juist andersom. Eerst lang en laag en daarna pas nageefelijk.
_Rhiannon_ schreef:Ik heb het gevoel dat dit paard door het longeren met elastiek zichzelf een houding heeft aangeleerd.
Ik denk ook dat de TS haast niets in haar handen heeft.
Hoe loopt het paard aan de longe zonder elastiek of bijzet?

Dustinlover schreef:Ik snap dat sommige mensen zoiets hebben van 1 maand en dan krijg je bokt over je heen.. dit paard is wel al veel langer in de hand en aan de longe geweest.. En je kan het geloven of niet maar dit paard neemt echt fijn het bit aan.. We hebben kopers gehad voor degene die het nederlandse men team 4 span kent. groeneveld. die heeft hem gereden en vond het een zeer fijn paard dat alleen nog wat over zijn buitenschouder wegloopt en af en toe nog zijn achterbeen eronder moet zetten..
Dus met het meeste commentaar ben ik het niet zo erg mee eens...
?