Lisa & Miranka @ Voor de 1e keer op bokt~!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:46

[quote="kim18a"]ja de eigenar weet het en die vind het alleen maar leuk dat ze weer beweging krijgen :)[/quote

DAN SPOORT DIE EIGENAAR NIET

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:46

Je pony is zo en jullie zijn zo.

Dat is wel genoeg denk ik? Het feit dat jullie harnachement ook niet in orde is speelt voor mij ook een grote rol, ik geloof dat ik niet eens een rijbroek kan bekken. Wauw, dat jullie een cap op hebben zeg.

Het bokken is inderdaad meestal omdat je pony je wat te vertellen hebt. Ga lekker vrijheidsdressuren met ze. Erg leuk en leerzaam en dan kun je lekker met je pony spelen. Zoek een leuke grotere verzorgpony waar je wel op kunt rijden, maar ga hier alsjeblieft niet mee door.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:47

kim18a schreef:
ja de eigenar weet het en die vind het alleen maar leuk dat ze weer beweging krijgen :)

Maar vraag je ook eens af of die ponytjes beweging krijgen op deze manier leuk vinden :)

Wijnanda

Re: Lisa & Miranka @ Voor de 1e keer op bokt~!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:48

De meeste pony's vinden het trouwens ook leuker om gewoon lekker gras te eten in de wei, hoe slecht het weer ook is ;)

annepaardoes

Dames als jullie graag willen rijden zoek dan andere verzorgpony's die een stuk groter zijn. Voor deze pony's zijn jullie gewoon te groot.

Lara_Silver heeft mooi verwoord waar het op slaat en ik denk dat dan ook dit topic beter gesloten kan worden. We kunnen wel raden waar dit topic op uit loopt.

Vithou

MerelxG_R schreef:
kim18a schreef:
ja de eigenar weet het en die vind het alleen maar leuk dat ze weer beweging krijgen :)

Maar vraag je ook eens af of die ponytjes beweging krijgen op deze manier leuk vinden :)

Ze zullen het toch wel eerst gevraagd hebben of ze wilden dat ze werden bereden.
Ze zullen genoten hebben :j

:+ :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:50

Sorry meiden, bokt en ik zijn hard voor dit soort dingen...

BAH! BAH! BAH!

Wat een verschrikkelijk getrek!

De bruine pony: Wat is het nut van je handen ACHTER je benen te leggen op het filmpje?? Wat is het nut van het paard ineens omtrekken?? Er is hier geen gevaarlijke situatie, het paard crosst er niet vandoor naast een drukke weg toch?? Waarom hang je bijna in een hoek van 90 graden achterover om de pony te stoppen?

Op de witte pony gaat het in vergelijking met de bruine nog zeer netjes!

Meiden, neem van me aan, jullie zijn te groot! Miss met zadel zou nog kunnnen, deze verdeelt jullie gewicht over de pony rug. Maar nu stuiteren jullie er zowat op! Daar gaat een rug kapot van, daarom bokt ie ook!

Asjeblieft, kijk naar de signalen van de ponys en ga naar 3 maten groter!

Hebben jullie wel les gehad met paardrijden?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:50

:n

kim18a

Re: Lisa & Miranka @ Voor de 1e keer op bokt~!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:55

jongens, ja we hebben les...ik (maxipaxixx) had idd mijn handen erg naar achteren en ik lag zelfs op de rug, maar wat je niet op het filmpje ziet (is met een mobiel gemaakt) is dat er bosjes zijn van takken waar ze door heen renden, drrm moest ik gaan liggen...dat van mijn handen is omdat ze erg trekt en er zitten geen stop ''haakjes'' op de teugels..en ja ik ben al aan het kijken voor teugels...

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:57

kim18a schreef:
jongens, ja we hebben les...ik (maxipaxixx) had idd mijn handen erg naar achteren en ik lag zelfs op de rug, maar wat je niet op het filmpje ziet (is met een mobiel gemaakt) is dat er bosjes zijn van takken waar ze door heen renden, drrm moest ik gaan liggen...dat van mijn handen is omdat ze erg trekt en er zitten geen stop ''haakjes'' op de teugels..en ja ik ben al aan het kijken voor teugels...

Stop maar met kijken meid. Zelfs met een zadel zijn jullie beiden veels te groot. Neem het maar aan van ons, jullie willen toch het beste voor de pony's?

Maximrocky

ben ik nou zo gek?
Ik zie geen filmpje bij de bruine pony namelijk.

weetje meiden ik zou zeggen zoek een paar maten groteren verzorgpony`s tuurlijk zijn die niet makkelijk te vinden maar doe het wel. Of ga de pony`s longeren vrijheidsdresuuren aan de lange teugel ext (natuurlijk wel met les) maar dit ziet er echt niet uit alleen al de uitspraak in het filmpje bij de witten geef hem dan een pets met de teugels, als je hem goed op past dan zou hij wel voorwaarts voor je gaan.
Laatst bijgewerkt door Maximrocky op 28-10-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Ik geloof echt niet dat je les hebt op déze pony's. Misschien op andere ne dat toepast op deze maar stop daar ALSJEBLIEFT mee!
We willen je niet de grond in stampen we willen het beste voor deze leuke pony's want met paarden/pony's hoef je niet alleen te rijden hoor! Wandelen, pickicken, VD-en is super leuk! En al helemaal als je met je vriendin samen bent en je allebei een pony hebt! :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:58

kim18a schreef:

Ga nou niet je geld uitgeven aan teugels. Ga gewoon niet meer op die pony rijden. Jullie zijn gewoon veel te groot.

Juangi

En dan trek je zo naar achter??

Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op het handen achter benen leggen. Ik heb liever dat een paard door de takken dan maar heenloopt en dat ik dan de vorige x al van te voren uitwijk dan 1 meter ervoor pony omtrekken of noodrem gebruiken. Een pony staat echt niet 1 2 3 stil... Dat duurt meestal wel even.

Vithou

Dat zijn smoesjes.. als jullie het beste willen dan ga je lekker met ze wandelen en tutten en lekker langelijnen (eerst les!) of vden ofzo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:59

meiden jullie zijn te groot....weet je wat leuk is?
Met lange teugels werken...er is een topic ergens hierover.
En dat is een jongen die dat doet met een shetlander,en het ziet er ook nog heel leuk uit!
Probeer dat eens!

Overgens is bitloos iets anders dan een touw aan een halster binden....

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:01

we hebben idd geen les op DEZE ponnys maar wel gewoon op de manege.
Ik heb het filmpje van Miranka verwijdert omdat het anders echt een reltopic word en we zoeken geen ruzie ;)

Juangi@ Ja idd ik had niet zo moeten trekken en naar achter hangen, ik zal er op letten (op de manege paarden)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:02

Ik dacht, leuk even kijken.
Maar na de eerste foto's kwam bij mij ook het nare gevoel boven.
Jullie zijn veel te groot en ws ook te zwaar voor de pony's
De bruine laat dit merken door te gaan bokken.

Rijtechnisch: denk dat zitlessen helpen ZELF je balans te vinden, je hoeft je dan niet vast te klampen aan de pony.
Verder tenen naar binnen.
En waar die handen heen gaan????

Denk dat het voor jullie en de pony's leuker zal zijn om ze te longeren of vrijheidsdressuur te doen.
Verder misschien een idee om te gaan mennen met ze.

vappiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:02

jelledaantje schreef:
kim18a schreef:
ja de eigenar weet het en die vind het alleen maar leuk dat ze weer beweging krijgen :)[/quote

DAN SPOORT DIE EIGENAAR NIET

ik ben het helemaal met je eens. ik zou ze aan de longeerlijn houden en vrijheidsdressuur doen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:03

Meis als je geen ruzie zoekt dan moet je dit er niet op zetten.
Als je zelf niet inziet dat jullie te groot zijn en dat dit niet echt paardvriendelijk is dan zou ik maar helemaal stoppen met erzorgponys en eerst even een jaar goed lessen ;)
Of vzponys waar je niet op rijd

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:03

geerke schreef:
Overgens is bitloos iets anders dan een touw aan een halster binden....

Nee hoor, zonder bit is bitLOOS! :D
(Ik rijd ook met halster, maar dan wel wat subtieler dan de TS! :D)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:04

Maximrocky schreef:
ben ik nou zo gek?

.

Is zo te zien net verwijderd. Via, via heb ik deze link weten te vinden ;)

http://s621.photobucket.com/albums/tt30 ... 161803.flv

Sorry meiden, dat er nu zo hard word gedaan. Dat is bokt gewoon. Bokt kan niet tegen mishandeling, te kleine ponys onrecht tegen paarden en getrek. Bokt is eigenlijk gewoon hetgene wat je niet wilt horen, maar het is vaak keihard de waarheid. Mensen geven hun mening open en bloot, zonder terughouding. :)

Miss is het handiger om er gewoon niet meer op te gaan zitten....

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:04

dames zie in dat jullie veelste groot voor de beestjes zijn.
en dan zie je zo'n filmpje waar 'door teugels zonder haakjes aan' de handen achter het been gelegd word.
Waarom kunnen andere dan wel gewoon zo'n teugels vasthouden?
dan heb je waarschijnlijk de teugels gewoon verkeerd vast,en ga niet liggen zagen en strekken door dee teugel naar je been te leggen.... leer je dit ook op je manege? :(
Meisje zie in jullie zijn tegroot voor de beesjes!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:05

Maximrocky schreef:
ben ik nou zo gek?

als je links boven in kijkt staat naast het filmpje van het witte ponytje een filmpje van die bruine..

meiden jullie zijn echt te groot voor deze kleine ponytjes..als jullie zo graag willen rijden ga dan opzoek naar grotere verzorgpony's of ga lekker op een manege rijden.
dit is echt niet fijn voor deze kleine pony's..
maar jullie zullen vast wel denken dat jullie het allemaal beter weten helaas ;(
ik snap trouwens ook niet dat de eigenaar dit goedkeurd..
als die pony's van mij waren en jullie zouden daar op die manier op rijden terwijl jullie ook al te groot zijn dan hadden jullie van mij echt een enkeltje naar huis gehad.. bah!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:08

kim18a schreef:

allereerst vind ik het l*llig dat iedereen hier jou zo staat af te zeiken.
jij hebt te horen gekregen dat het kon en handelde daar ook naar.

dat neemt echter niet weg dat jullie idd wat te groot zijn voor de pony's. voor ee keertje is dat niet zo erg maar als je dat langere tijd volhoud kunnen de pony's serieuze rugklachten ontwikkelen. het is beter voor zowel jullie als de pony's dat jullie iets anders gaan doen om ze beweging te geven mischien is vrijheidsdressurr wel wat voor jullie. Of anders grondwerk en longeren (met lange lijnen?) uiteindelijk als de eigenaar het goed vind kan je dan ook gaan werken voor de kar.

omdat het toch op haw staat (alhoewel het beter zou staan bij rij-itp) : handen laag houden en vooral op de bruine pony je proberen te ontspannen en mee te gaan met de bewegingen misschien is het een goed idee om als jullie toch doorgaan met rijden te denken aan een (tweedehands) zadeltje