knappe merrie voor het laatst met mij op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 02:09

Wat een leuk aansprekend paard zeg! Dit is zo te zien in schoonhoven? Ik heb daar vroeger gereden en fotografeer daar nog regelmatig ;)

Ik ben het met de rest eens wat betreft de verliespunten, natuurlijk kan ik niet de hele proef zien maar het ziet er niet eens beroerd uit. Dat je paardje spanning opbouwt in die bak kan ik trouwens goed begrijpen, grote containers tuintjes met ritselende zakjes aan de zijkant. Allemaal van die dingetjes die erg 'eng' worden gevonden.

Libera

Re: knappe merrie voor het laatst met mij op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 05:42

Leuk paard, met aparte aftekeningen!
Jammer dat je haar gaat verkopen.

Ik denk inderdaad ook dat de spanning meer bij jou wegkomt dan bij het paard, je zit er erg gespannen op. Da's niet erg, maar houd het wel in je achterhoofd. Het is meestal de ruiter, niet het paard. Wel goed dat je op zoek gaat naar een paard met wat meer ervaring, hoewel die natuurlijk ook lastig kunnen zijn (heb er zelf een, internationaal gelopen maar zet er een onzekere ruiter op en hij schrikt van elke grasspriet ;) )

Over punten aftrek voor het te diep lopen... (let op, nou zal ik heel bokt over me heen krijgen :) )
Ik vind het eigenlijk wel eens goed dat een jury daar op afrekent! Ik bedoel, kijk eens om je heen, meer dan de helft van de paarden loopt te diep. En als het niet afgestraft word, trainen mensen dus ook rustig zo verder!
En het is misschien niet leuk, maar als je het commentaar van de jury nou eens ter harte neemt, en daar aan gaat werken, maak je het jezelf uiteindelijk wel een stuk makkelijker. Zo'n jury zit daar om je te helpen, niet om je af te kraken.
Just sayin'... ;)

kimberleyhof

Re: knappe merrie voor het laatst met mij op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 10:14

@libera:
natuurlijk komt de wedstrijd spannning bij mij vandaan,, maar ook thuis doet ze vervelend,, zo kan ze 4 keer lang een balk lopen en de 5e keer issie dood eng:P

natuurlijk vind ik het goed dat jurys daarop afstraffen, en geef toe dat zoe niet regelmatig in haar aanleuning was die dag, maar om nou 2 verlies punten te geven! heb met een jury gesproken die bij ons op stal wel eens rijd en die zegt, verlies geef je als alles er niet is, geen aanleuning, paard dat staakt, proef die achteruit gereden wordt.. maar ik had aanleuning, onregelmatig maar ik had het wel, zoe staakt niet, ging alleen rennen, en de proef heb ik gwoon vooruit gereden zoals in het boekje staat.. dus 2 verlies vind ik heel veel..
maar nogmaals, tuurlijk moeten ze erop straffen,, maar zoveel hoeft ook weer niet..

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:06

Wat een leuke merrie! Erg aansprekend paard.
Ik begrijp niet waarom iedereen zich zo druk maakt over de keuze van de TS om het paard te verkopen. Als het rijtechnisch, na vanalles geprobeerd te hebben, niet klikt tussen paard en ruiter, voor het doel waarvoor ze het paard heeft gekocht dan is het toch geen schande om de beslissing te nemen om het paard te verkopen. Bovendien lijkt het vanaf de foto's niet een totaal verreden paard dat niet te verkopen is.
De TS zegt ook zelf dat de wedstrijd spanning bij haar vandaan komt en ze beter een meer doorgereden paard kan kopen. (Ik kan me alleen niet vinden in de opmerking: ze verpest het op een wedstrijd, en dan is ze de merrie)
Ik vind overigens de laatste foto, waarop je teugels op maat maakt na het hals strekken, het fijnste beeld geven. Daar heeft ze meer lengte in haar hals.
Succes met de verkoop

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:20

kimberleyhof schreef:
in juni hebben wij wedstrijd gereden, hellaas 2 verlies punten omdat de jury vond dat ze continue achter de loodlijn liep waardoor hij op elk onderdeel -1 heeft gegeven,, wat ik uiteraard niet snap omdat zoe hier voor haar doen redelijk goede proeven heeft laten zien. :o

ik denk dat de jury gewoon bij elk onderdeel een punt lager heeft gepunt.

Ik hoop dat het met een volgend paard beter loopt, maar het is misschien ook goed om eens kritisch naar je instructie te kijken.Sneu dat je laatste wedstrijd zo is gelopen, maar ik vind het wel terecht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:31

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen zijn verwijderd.