Als Buster zo onder het zadel loopt op de keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:28

Tja ut zou wel gaan..
Maar doe dan wel je beugels op normale lengte!
Dit is dan al een heeeeeeeeeeeel ander gezicht Knipoog

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:51

Hoi allemaal

Nog een keer:
Ik heb Buster zelf gefokt, en hij is ook altijd in mijn bezit geweest, maar heeft helaas niet op eigen terrein kunnen staan.
Toen Buster een jaar was heb ik hem gestald bij goede vrienden van mij, met een manege/pensionstal. Daar was gewoon een verbod om bij Buster in de stal te komen voor de manege-kids, omdat hij hengst is. Het viel ons op dat Buster wel eens beet naar kinderen, terwijl hij dat eerder niet deed, zo kwamen de mensen waar hij stond en ik erachter dat er kinderen dachten dat als Buster ze met z'n oren plat aankeek ze een mep mochten geven, totaal onterrecht dus. Niet leuk voor Buster, en dus ging hij naar een grote merrie/veulen stal omdat daar de manege-kids niet in de buurt hoefden te komen. Dat ging even goed, totdat Buster steeds agressiever ging doen tegen eigenlijk iedereen behalve mij. Toen dat een paar weken aan de gang was kwam de man waar de stallen van waren op een dag bij de bak en zag daar iets verschrikkelijks: Twee manege-kids hadden een longeerlijn vast, met aan het einde Buster met een hoofdstel incl. bit (!) en achter Buster aan holde nog zo'n 5 kids met zweepjes, waarvan er dus regelmatig een paar een trap moesten ontwijken, Buster ging het longeren helemaal vertikken, wat ik wel begrijpelijk vond. En dat hadden die kids dus wel vaker gedaan, en daarom wist Buster wel wat hij ermee aan moest.
Daarna is Buster totdat ik iets anders had gevonden gewoon fulltime in de wei. En daar bleven nog steeds wat hele eigenwijze kids bij de wei komen aaien; je kon ze precies herkennen, ze hadden allemaal een giga-blauwe plek op hun bovenarm.
Zo snel mogenlijk iets anders gezocht dus, ik vond het ook onterecht dat die kids zo moesten uitkijken voor de pony.
De volgende stalling leek wel goed te gaan, totdat ik op een dag daar kwam en mij verteld was dat Buster dood was (ook allemaal een heel lang verhaal), maar hij bleek dus simpelweg van mij gejat te zijn en verhaldeld. Door veel speurwerk heb ik hem in anderhalve week teruggevonden, nadat hij ong. 6 handelaren had versleten, hij heeft in die korte tijd ook heel wat merries gedekt, en er zal niet al te vriendelijk met hem gedaan zijn...
Toen ik hem terug had (let wel: 1,5 week ben ik hem maar kwijt geweest) helemaal 'mensen-schuw' kreeg ik hem terug. Op mij na had hij in helemaal niemand meer vertrouwen. Dat is niet bepaald leuk kan ik vertellen.
Maar in tegenstelling van wat vreemden van Buster denken, dat hij vals is, dat is hij dus niet. Buster is door zijn goede basis heel goed te vertrouwen, ook zolang ik dichtbij hem ben, kunnen anderen er weer een beetje bij hem komen. Maar een keer een vreemde in de wei (maakt niet uit wie, hij maakt geen onderscheid en valt ze allemaal aan) is het weer lange tijd te merken aan z'n gedrag.

Dit is dus (zo kort mogenlijk) de reden dat er geen kinderen op Buster komen. Ik heb het nog wel eens geprobeert, maar hij heeft heel wat schade aangericht. Daarom dus: GEEN OPTIE !

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:54

Verdere reactie:
Ik ga zowieso met beugels op maat rijden als ik met beugels moet rijden, en nee, aansporen doe je niet met je hakken, maar als ik met m'n kuiten naar binnen ga, raak ik bij een beetje gang wel m'n beugels kwijt.

En iedereen die Buster leuk vind lopen: thanx
Alle succes-wensers: thanx

En verder vind ik het jammer dat ik nog geen echte oplossing heb gevonden, maar ik vind alle reactie wel nuttig: ik koos er toch zelf voor zo'n discutabel onderwerp te beginnen!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:11

ja met zo'n geschiedenis is het begrijpelijk dat hij een hekel aan kinderen heeft maar het valt toch te proberen?
een vriendin van me heeft ook een pony die een hekel aan kleine kinderen heeft trappen bijten enz. maar nu kan zelfs haar zusje van 6 ermee lopen en rijden.
maar ik zeg niet dat je het moet doen maar dat het ook nog anders kan. Lachen
iig veel succes met hem Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:25

ik vind super leuk uitzien !!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:47

Ik persoonlijk vind het er niet uitzien en ik denk dat als je met die keuring mee doet dat je diezelfde soort reacties kunt verwachten.

Zoek een meisje van 13/14 jaar die klein is en er nog knap op past...

Verder leuke pony en ziet er ook goed uit..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 09:04

Er staat ondertussen duidelijk uitgelegd dat het niet gaat om er een ander op te laten rijden.
Het is niet het mooiste gezicht en reacties zul je wel krijgen, maar dan ligt het eraan hoe erg je dat vind. Ik wil je veel succes wensen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 09:09

Heel veel succes met Buster.

Gezien het verhaal erachter vind ik het toch weer verbazingwekkend hoe er kinders zijn die denken dat elke pony onder de 1.50m zo ongeveer publiekelijk bezit is. Jammer voor de pony, maar helaas niet zoveel aan te doen.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:58

Sorry hoor maar je pony kan echt super lopen! Maar jij bent gewoon veel te groot voor die pony!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:33

Geen gezicht, maar heb daar maar lekker maling aan en veel succes op de keuring!!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:47

Gewoon doen!!! We zien je wel rijden waarschijnelijk! En zoals je al zegt het is een vriendschappelijke keuring! Bovendien kan Buster je nog makkelijk dragen....
Oke, je zult niet vooraan komen te lopen (vermoed ik), omdat de pony zich niet helemaal kan laten zien onder jou, maar de situatie is begrijpelijk en lol zul je zeker hebben! (en het publiek misschien ook wel Knipoog )

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 10:46

Als ik niet tegen die reacties kon, zou ik het ook niet hier plaatsen hè!
Ik ben er na al die jaren 'pony-rijden' wel aan gewend, trek me er wel wat van aan, maar krijg er echt geen schuld-gevoelens van!
En weer thanx voor de leuke reacties!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:29

Ik ga met Sjuimpje mee, je zet jezelf echt voor l*l.

En trauma? Ach, als je veel mensen moet geloven heeft elk paard een trauma tegenwoordig, of is op z'n minst mishandeld. Zo win je nooit. Een jury lacht zich slap! Gooi er een klein kind op, dan maakt je paardje veel meer kans.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:46

zo kanje er best op rijdenmaarik denk dat wanneer jij er op gaat bij de keruing dat mensenje raar aan gaan kijken omdat je toch eigenlijk te groot ben voor m

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 14:55

carola schreef:
Ik ga met Sjuimpje mee, je zet jezelf echt voor l*l.

En trauma? Ach, als je veel mensen moet geloven heeft elk paard een trauma tegenwoordig, of is op z'n minst mishandeld. Zo win je nooit. Een jury lacht zich slap! Gooi er een klein kind op, dan maakt je paardje veel meer kans.

Omdat ik het gedeeltelijk met je eens ben, reageer ik ff:
Het is waar dat je tegenwoordig heel wat getraumatiseerde paarden hebt als je de mensen moet geloven, en het is ook de vraag wanneer een paard een trauma heeft. Ook bij Buster weet ik niet of dat wel het goede woord is.
Wat veel mensen wel even moeten weten: ik heb al heel veel geprobeerd met kinderen, maar ik vind hun veiligheid wél het belangrijkst !!! Ik wil niet de verantwoordelijke zijn als er iets ergs gebeurt, vandaar dus die beslissing.

Verder vind ik het toch wel grappig dat ik in dit topic vroeg om tips met betrekking tot het zadel, en er ineens allemaal mensen met mij meeleven door me te waarschuwen dat ik mezelf voor l*l zet... Zie het gewoon van de positieve kant: Mij kan het niet boeien, en jullie hebben wat te lachen, lees ik in veel reacties.

En nog een keer voor de goede orde: ik ga er niet heen om dat bereden gedoetje te winnen, maar om die weddenschap te winnen, en daar heb ik zin in ook!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:03

Ik ben zelf behoorlijk into weddenschappen,
maar niet in de trant van: scheer je kop kaal voor een kratje bier.
Wel in de trant van: Spring 1.50m met je handen op je rug, want ik presteer liever ipv voor Jan Joker te staan.
Misschien iets om over na te denken?

Anders veel succes!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:17

Een beetje jammer dat jullie eop blijven hameren dat ze er maar een kleintje op moet gooien!
Volgensmij heeft Nadia duidelijk uitgelegd wat er met Buster gebeurt is en wat er gebeurt als ze er een 'kleintje' opzet.
Jullie starten wel topics van "een 13 jarig kind een pony in laten rijden is onverantwoord" (terwijl dat beest misschien de rust zelve is) maar een kleintje op een a pony gooien (met een niet leuk verleden!) is beter dan iemand die hem wel het vertrouwen geeft (maar wat er minder uitziet)?
Soms zijn 'jullie' zo dubbel Lips are sealed

Nadia: Zoals ik al zei, de schoonheidswedstrijd, of bestgaande combi zul je niet halen maar wat ik altijd aan uit jou verhalen lees is Buster helemaal heppie zodra jullie gaan rijden dus ik zie geen probleem!
Succes

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:13

Ik wens je veel succes.
De beugels iets langer lijkt denk ik wel wat beter.
En je bent wel wat groot voor hem maar dat wist je al Knipoog . Het belangrijkste is het plezier wat je met hem hebt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:34

Die fotos in je profiel!!! Echt gaaf.......

Normaal zou ik ook zeggen je staat voor l$l maa rja je hebt het duidelijk uitgelegt.....

Succes.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:58

het enigste wat ik je kan zeggen is heel erg veel succes hou me (of ons) op de hoogte!!
en ik vindn ook dat je in je profiel wel kunt merken dat hij er erg veel plezier in heeft...

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:54

wrommoet hij onder het zadel voor de keuring dan?hij kan toch ook aan de hand gekeurd worden?
ik zeg neit dat je niet op m kan rijden maar op een keuring lijkt het alleen een beetje raar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:02

Waarom Sorayalover? Bijna elke keuring heeft ook een of meer zadelrubrieken.... Haha!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:54

jawel maar dan wel met mensen erop die erop passen ik zeg neit dat de pony der neit kanhouden maar het oogt niet zo diervriendelijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:59

Sonja schreef:
Waarom Sorayalover? Bijna elke keuring heeft ook een of meer zadelrubrieken.... Haha!

NMPRS niet Haha! (zou wel leuk zijn Haha! Haha! Haha!)

Hij kan je makkelijk aan, idd voor thuis, maar op een keuring... Zal me eerlijk gezegt niet verbazen als je de ring uitgejauwd wordt, omdat er veel mensen zijn die dit toch niet accepteren

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:03

pcies dat bedoel ik ik zeg niet dat de pony je neit kan houden ofzow dressuur kan best wel thuis maar springen ookniet nouja in ieder geval niet hoger dan 20 cm