@Nanoeh; ze liep juist óntzettend voorwaarts, ik moest zelfs voor mijn gevoel in middendraf rijden..
En het voorover zitten wordt inderdaad niet opgelost met voorwaartser rijden, tenminste, niet bij mij.
Zoals hier boven al gezegd komt mijn houding nog wel, belangrijker is nu de houding van mijn paard.
@Aurora; voorheen reed ik met veel te veel druk. er is een moment gekomen waarop ze ergens vast is gaan zitten met als gevolg dat ze in haar hele rug vast is gaan zitten en in protest kwam, waardoor ik nog meer druk ging gebruiken.
Ook wilde ik haar te veel bij elkaar rijden zonder dat ze door haar hele lijf liep, met als gevolg dat ze opgekropt ging lopen van voren.
Nadat ze van voor tot achter is losgemaakt door een manuele therapeute (en ze deed ook nog andere dingen, we zijn er eigenlijk bij terecht gekomen door slechte weerstand, waardoor einschuss), wilde ik het anders aan gaan pakken want ik was bang weer op het zelfde niveau terug tekomen, dat ze weer alles vast ging zetten. Toen kwam Noor Tanger op mijn pad! Het had zo moeten zijn

Zij vertelde mij dingen die mij heel erg aanstonden en waar ik echt iets mee kon samen met mijn gebruikelijke privelessen.