Ondeugende Olav voor het eerst (met mij) op Bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:12

Ik zou het buiten rijden nog even laten. In de bak zou ik voorlopig ook nog niet gaan galoperen; voor je het weet glij je uit en lig je op de grond.
Verder vind ik de rijfoto's in de bak nog niet eens zo slecht; probeer er aan te werken de onderhand er onder te krijgen, op de laatste twee foto's
in de bak valt de pony erg op de voorhand.
Misschien is het ook een idee om gewoon buiten te rijden en de galop even te laten zitten.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 14:14

Uiteraard neem ik al de reacties mee!
Omdat ik er graag van wil leren natuurlijk!

En ja sommige reacties komen misschien hard aan voor me, maar daar moet ik ook begrip voor hebben.
Jullie kijken natuurlijk anders aan tegen die foto's dan ikzelf!

Maar mensen kunnen het wel een lief houden, en niet gaan zeggen dat toen je olav leerde kennen hij nog echt braaf was.. vind ik wat minder;(

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 14:14

En ja de galop was trouwens ook niet helemaaaal de bedoeling :o :Y)

En ik ga zeker lessen nemen! In een GOEDE bak ^^, bij een manege wat te doen is om op loop afstand (aan de hand!) naartoe te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:37

Ik ga met de rest mee dat het verstandiger is om eerst in een goede bak les te krijgen, maar ik denk je hem eerst ook moet leren kennen en een band op moet bouwen. Die krijg je juist door hem te verwennen met extra langen poetsbeurten, buitenritten, met de trailer naar vreemd terrein gaan, en met gewoon rijden. Daarom vind ik naar buiten gaan eigenlijk niet zo'n slecht idee. Maar ik ben het wel met de rest eens dat je controle moet hebben. Anders beperk je het ritje met stap en evt een drafje. Ook mis ik een martingaal. Die vind ik persoonlijk echt belangrijk tijdens het buitenrijden.
En probeer tijdens het rijden gewoon met een losse teugel te rijden, als hij gaat hangen dat jij je hand naar voren doet en been bij geeft zodat hij niet kan gaan hangen. Zo negeer jij zijn gedrag, en dan merkt hij vanzelf dat jij daar niets van aan trekt en dan doet hij dat niet meer :) Ook al gaat hij rennen, dan maar een paar rondjes in een best harde gelop door de bak, zolang hij maar niet hangt. Hij geeft vanzelf wel een keer op!

Verder over dat op je teen staan, nou ik ben echt de baas van mijn pony, die heeft respect voor mij, maar toch staat ze nog best regelmatig op mn teen. Dat komt omdat ze gewoon lomp is, en ze kijkt gewoon niet waar ze der voet zet. mijn teen is ook nog blauw van augustus _O-

edit; stukje bijgetypt

Sietsx3

Re: Ondeugende Olav voor het eerst (met mij) op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 19:28

Oei minder van je teen dan trouwens!

Maar dat zei de eigenaaresse ook over op je tenen staan, puur omdat hij echt lomp is.. hij doet het bij haar ook nog wel eens, laatste keren bij mij gelukkig niet meer.. :O

Mystique92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:34

Het is een leuke fjord, maar probeer ontspannen te blijven.
Heeeeel moeilijk ik weet het! Maaaaar ooit komt alles goed.
De ondergrond is zeker belangrijk en zoals je nu al genoeg hebt gehoord zal ik opzoek gaan naar een andere bak waar je je pony kan leren kennen.

Heel veel succes!!

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:47

Leuke fjord, zo te lezen en te zien aan de foto's met een echt fjorden karakter.
Neem de tijd voor elkaar en probeer alles vanuit rust op te bouwen.
Als jullie elkaar wat langer kennen komt vast goed. Over de rijstijl kan ik weinig zeggen zijn niet echt duidelijke foto's ervoor.

Heel veel succes nog en geniet van elkaar :D

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 23:33

ik zal echt al jullie tips en adviezen meenemen!

1e: bak zoeken! haha.

En ja het is gewoon een rasechte fjord haha.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:02

ik heb heeel veel meegemaakt met mijn vz pony.
ik had helemaal geen bak om in te rijden, alleen maar het bos.
en hij was dwars, alleen maar stilstaan of alleen maar rennen.
maar ik heb doorgezet en nu een jaar later, ben i kzo blij dat ik niet naar andere mensen heb geluisterd. Je moet doorzetten, en je niks van anderen aantrekken, alleen de postieve tips meenemen en al het negatieve laten vallen.
Want als ik het vergelijk met vorig jaar. ben ik heel blij dat ik m nog steeds heb!
als tip zou ik je inderdaad meegeven, niet zo in ze mond hangen dat werkt niet, dat heeft bij mij ook niet gewerkt. en andere schoenen aandoen . ;)

Heel veel succes, het gaat je zeker lukken!

edit; omdat het HAW topic is, wat tips erbij gezet.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 19:34

Ahw dankje wel ^^!
Vind ik fijne tips, dat motiveert dan me toch weer net even wat meer!!

En ja die schoenen... mag niet!! :p

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:52

paardjeslove schreef:
ik heb heeel veel meegemaakt met mijn vz pony.
ik had helemaal geen bak om in te rijden, alleen maar het bos.
en hij was dwars, alleen maar stilstaan of alleen maar rennen.
maar ik heb doorgezet en nu een jaar later, ben i kzo blij dat ik niet naar andere mensen heb geluisterd. Je moet doorzetten, en je niks van anderen aantrekken, alleen de postieve tips meenemen en al het negatieve laten vallen.
Want als ik het vergelijk met vorig jaar. ben ik heel blij dat ik m nog steeds heb!
als tip zou ik je inderdaad meegeven, niet zo in ze mond hangen dat werkt niet, dat heeft bij mij ook niet gewerkt. en andere schoenen aandoen . ;)

Heel veel succes, het gaat je zeker lukken!

edit; omdat het HAW topic is, wat tips erbij gezet.

Nou ik vind 'niets van anderen' aantrekken nogal een uitroep hoor :=
Wat hier gezegt word, wordt alleen maar goed bedoeld en ook voor haar eigen veiligheid.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:13

nou neem ik ook alle tips aan uiteraard (: ..
ookal komen sommigen misschien wat hard aan, maar het is wel voor mijn best wil.
Zoals nagini zegt.

miesje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:41

hej allemaal ..ik ben dus de eigenaresse van Olav en moet zeggen dat de meeste mensen hier goede tips en adviezen geven....sabrina zo goed kan je olav ook weer niet he je heb hem zelf nooit gereden dus kan je er zelf weinig van zeggen of tie braaf is want toen ik bij jullie stond kon ik het erf nog geen eens af want dan rende die terug met ze bit vastgepakt dus ja je kende hem wel maar zo goed ...nee!!!
en de bak ja dat is ook niet echt een rijbak meer een losgooibakje en buiten rijden ja dat park maar waar moet ze anders rijden ?
op de weg
park is dan nog het minst gevaarlijk vind ik...ze heeft een klik met olav dus het kom wel goed en zeker als ze jullie tips voor lief neem...en dan nog wat over op de voeten staan ...als olav op de grond lig kan ik op hem gaan liggen en op ze rug rollen dus wie is dan de baas ?
Hij is gewoon ontzettend lomp en ach daar kan hij niks aan doen he..dus ja even uitkijken waar je je voetjes neer zet..ahahahahahhha voor de rest heb ik weinig te melden bedankt voor de goede tips iig groetjes michelle

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:48

daar is ollie :D
echt een ondeugend fjordje hoor
en dat andere zeggen als je kan rijden is tie braaf
dat is echt onzin hoor ik ken olav al van voor dat tie naar zijn huidige eigenaar ging
en daar was het al een draak met vandoor gaan bitje vastpakken
lekker partijtje bokken of dwars liggen
gewoon een lekkere eigenwijze fjord dus
heeft niks met rijkunde te maken }:0

het rijden komt vanzelf wel goed
tis ff wennen aan elkaar en olav is sterk
heel veel plezier nog met hem
wat zijn ze manen lang geworden zeg :D

miesje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zo hier nog wat lieve foto,s van hem ahahhha

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 15:16

Hahaha ty mies..

maar ik neem echt alle tips (die ik kan gebruiken mee)

bedankt alle maal :)