Paard vindt het eng om in de galop een volte te maken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shirley011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:17

hallo

ik juliie hebben het over bitte maar sorry mijn pony pakketje een roletjes bit gewoon beet ja de eerste en de twee de keer niet maar ze hebben het zo door :) ik heb een tijdje een stangetje bij mijn pony gehad met ribbeltjes en dat was een uitkomst na een paar weken weer haar gebroken bit er in gehangen en niks meer aan de hand dus of een roletjes bit zo goed is ik denk het niet.

dat jou fries niet een volte kan maken heb ik ook ervaren bij mijn vorge paard dat was een fries van 5 en die liep ook geen normale volte maar na veel tijd & en hulp liep die de erg netjes zijn volte's veel paarde die een blind oog hebben kunnen hier erg goed mee omgaan maar dit gaat natuurlijk niet vanzelf maar het gaat je wel lukken hoor ik heb half blind paarden gereden waar je niks van merkte dat ze blind waren: *D *D

nou veel succes maar ik weet haast zekker dat het wel goed gaat komen *D *D *D

mvg shirley

HinkeLover_

Re: Paard vindt het eng om in de galop een volte te maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 22:21

@ shirley011; ik heb op google ook nog even rond gezocht en ben der ook achtergekomen dat zo'n bit niet de beste oplossing wordt, dus het bit komt ook niet! ;)

bedankt voor de tip, en natuurlijk ga ik doortrainen tot het probleem opgelost is!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:10

Als ik er kan vanuitgaan dat het angst is,
dan kan je proberen je paard aan de longe te laten rijden met iemand in het midden. Het paard zal zich misschien veel vertrouwder voelen doordat hij weet dat de persoon in het midden staat :)
Succes ermee iig

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:58

@ unicorn_kiss; ja, daar kwam ik achteraf ook achter, ik zal even iemand vragen die me zou kunnen helpen, ik hoop dat dat de beste oplossing is!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:03

Ik moest ook gelijk denken aan longeren! Of met haar de bak in gaan, en dan zelf die voltes maken. Eerst in stap, goed ombuigen en belonen. Dan in draf precies hetzelfde,hier ren je dan mee. Als dat ook enorm goed gaat, ofhet ging al goed, dan laat je haar aan de longe iets van je afdraven en haar naar buiten wijken. Zo is ze alleen,maar toch bij dat 'enge' . Als dit goedgaat kan je in galop aanspringen, eerst laat je haar dichtbij en ren/loop je zelf een beetje mee, en dan weer naar buiten laten wijken!