Ongelovelijk nieuwe manier om je pony te vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:08

En zie die bestuurder lachen naar de camera Boos! dan ben je ook stom (ooh wat ben ik grappig ik heb een paard op de achterbank)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:08

Grinnik, ik vind hem wel leuk. Zit vast lekker comfortabel op de achterbank. Stevig ingeklemt tussen de voorstoelen en de bank, wat is daarop tegen? Zie zelfs nog wat stro uit steken, dus daar is ook aan gedacht. Ventilatie voldoende, raam staat goed open (oke, opletten voor tegenliggers anders een onthoofde pony). Maar verder toch goed zo? De pony wordt vervoerd van A naar B. Zou een mooie foto zijn om in de ANWB Kampioen te plaatsen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:10

Volgens mij stond die foto van dat paard in die Griekse laadbak ook in de ANWB Kampioen, zal het nog eens nakijken.

bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:58

Romkabouter schreef:
Jouw honden zitten misschien vast Billy, maar vele anderen niet. En als je dan een ongeluk krijgt gaat dat behoorlijk fout.
Ik vind dat honden ook in een kar moeten als je ze vervoert.

dus dan zo ik eigenlijk een hele grote kar moeten kopen voor mij mini beest die vind het geweldig om op schoot te zitten ik vind het niet zielig hoor dat mijn hondje mee gaat in de auto ze wil altijd graag mee waarom niet Verward

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:03

dit vind ik echt zielig gewooN! zo vervoer je een pony toch niet? en die vent voorin zit nog te glimlachen ook....
en dat dat beessie het ook verdraagt!.... Boos!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:08

echt zielig vind ik het niet, maar het is wel gewoon dom.
vooral als zo'n pony in paniek raakt. en deze auto is ook wel een beetje klein voor deze pony.

en dat een hond speciaal in een kar moet vind ik ook onzin. zolang de hond netjes op de achterbank of in de kattenbak blijft is er nix aan de hand. pas als je een hond hebt die steeds naar voren wil komen, zou je een speciale kooi of gewoon een rek achter in de auto moeten plaasten. wij hadden voor onze hond ook altijd een rek tussen de kattenbak en de achterbank.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:09

whahahahahaha *LOL* hoe leuk joh, echt grappig.

Was is er eigenlijk zielig aan, volgesn mij vind de pont het niet erg hoor. Alleen niet zo slim dat zijn hoofdje uit het raam steek, je zal het toch niet zien Scheve mond

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:15

Leuke foto.
Zo zul je ze in Nederland niet snel zien rijden op de snelweg. Misschien wel een shetje wat in de achterbak past, maar de meeste Nederlanders zullen hun auto er niet aan wagen.

Ik ben benieuwd wat straks de regels zullen worden voor blindegeleide-pony's. Ik ben blind en rij met mijn pony met iemand mee, maar niet zonder trailer.... Had ik nou toch maar een Labrador uitgekozen... *LOL*

Gelukkig hoeft mijn hond niet in een aanhangwagen, maar zit ze in de gordel op de achterbank of achterin achter een net.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:54

whaha, dat er zulke domme mensen zijn *LOL*

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:22

Wat ik me dus ook zat te bedenken is dat als de pony poept gatverdarrie zeg lekker luchtje onderweg...
Alle ramen open en je pony wordt ook nog eens ziek mischien..

Monique

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:03

nu enkele jaren geleden was er ook een duitser op de appaloosa keuring.
had/heeft een dikke mercedes.
en had een mini/shet op de keuring gekocht.
tja denk men nu waar slaat dit op, nu zal jullie vertellen.
deze zette de pony op de achterbank (net als deze foto) en zeten het kind er bij achter met een emmer.
we hebben staan kijken we waren echt over donderd, van dat doe je toch niet.
zeker niet met een dure auto.
ben benieuwd hoe hij de grens over gekomen is.
het beest zal maar in paniek of zo iets raken.
maar goed er zijn dus mensen die dat doen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:41

Ach.... Toen ik mijn kalf kocht op de veemarkt om 6 uur 's ochtends heb ik haar ook thuisgekregen door haar in de achterbak van mijn golfje te zetten...
Ze bleef braaf staan en mijn vriend zat voor de zekerheid op de achterbank. Maar een koe is wat rustiger dan een pony en ik zou het alleen in noodgevallen doen denk ik.
Maar ieder zijn eigen mening. Wel leuke foto's trouwens!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:49

Kijk voor een soortgelijke foto (in dit geval een veulen, deel van een te vroeg geboren tweeling die het WEL heeft gered)

Afbeelding

Afbeelding

En het complete verhaal achter "Gracie, the wunderfoal" - voor degenen die de engelse taal machtig zijn:

http://www.julhar.com/Gracie_home.htm

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:45

Wij hebben vroeger ook wel eens een veulen in de achterbak vervoerd. Het veulen was nog heel klein en was ziek, ik weet niet meer precies wat er was (was toen nog heel klein). De dierenarts kon niet komen en we hadden geen trailer. De vader van een vriendin van me had een stationwagon en ze hebben toen het veulen in de achterbak gelegd. Ik en mijn vriendin zijn erbij gaan zitten en we zijn zo naar de dierenkliniek gereden. Frusty
Als ik er nu overna denk vind ik het ook onverantwoordelijk maarja we konden toen niets anders.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:56

bij mijn oude verzorgponies heeft die man een hele stellage voor achter in zijn bus, die klemt hij vast en daar tussen kan hij precies 2 shetlanders vervoeren.
Eerlijk gezegt vind ik dat beter dan in een grote trailer. Ze staan veel "vaster". En mochten ze gaan trappen, ze hebben net zoveel ruimte achter zich als in een trailer.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 09:04

Ethelate schreef:
bij mijn oude verzorgponies heeft die man een hele stellage voor achter in zijn bus, die klemt hij vast en daar tussen kan hij precies 2 shetlanders vervoeren.
Eerlijk gezegt vind ik dat beter dan in een grote trailer. Ze staan veel "vaster". En mochten ze gaan trappen, ze hebben net zoveel ruimte achter zich als in een trailer.

Nou eerlijk gezegt ik niet want het is gewoon om het E rijbewijs vaak te omzeilen....Volgens de Nederlandse wet hoor je zoiets gewoon niet te doen. Daar staat een boete op.....
De wet is er niet voor niks.. een kleine pony is net zo als een schaap enz
Er zijn ook kleine trailers/aanhangers precies gemaakt voor klein vee..
Die zijn kleiner en lager smaller..Bovendien zitten daar ventielatie gaten en vakken in.en zijn er dier vriendelijke laad kleppen om het dier in en uit de trailler te zetten.

Een Bus is geen vee vervoer voertuig.

maar oke iedereen zijn eigen mening...

Monique

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:18

ze hebben een trailer staan, maar de shets hebben niks aan een te hoog tussenschot.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 12:09

Ethelate schreef:
ze hebben een trailer staan, maar de shets hebben niks aan een te hoog tussenschot.

Dan is de trailler niet geschikt voor kleine pony's dus..

Monique