ubero Mey Z @work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:38

Ga eerst goed aan je eigen houding werken. Een verkeerde houding zit je paard alleen maar in de weg en het is moeilijker om je paardje correct te rijden. Dus rechtop gaan zitten, schouders naar achteren, tenen naar binnen en probeer je eigen lang te maken.

samj1

Re: ubero Mey Z @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:14

ik ben een jongen!?!
heb een prima instructeur die haar lesbewijs heeft en de gogue stond daar te strak heb niet gereageerd vanwege computer dat kapot was maar dat paard word momenteel sinds een week met losse teugel gereden zodat hij zijn evenwicht moet zoeken door mij
is mijn eigen paard en neem weldegelijk 2 maal les per week
heb al heb wel al 2 lessen gemist door ziekte en ben een jongen met lang haar!!!

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:15

komt van zangersheide
vader:ulrich z
vader van vader:darco
vader van vader moeder:ramiro z

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:19

samj1 schreef:
ik ben een jongen!?!
heb een prima instructeur die haar lesbewijs heeft en de gogue stond daar te strak heb niet gereageerd vanwege computer dat kapot was maar dat paard word momenteel sinds een week met losse teugel gereden zodat hij zijn evenwicht moet zoeken door mij
is mijn eigen paard en neem weldegelijk 2 maal les per week
heb al heb wel al 2 lessen gemist door ziekte en ben een jongen met lang haar!!!

Blijf daarom ook oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Maar die hulpteugel uit. Je rijdt zelf nog niet lang genoeg om daar ervaring mee te hebben. Als je direct met zo'n ding gaat rijden leer je zelf ook niet rijden :n

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:25

hulpteugel is tijdelijk tot ze me leren een paard onderin te rijden en staat voor de 1000ste keer te strak staat nu veel losser was nog een raar stuk bij da ik niet kende staat er nu op en is een gewoon bit en tanden zijn nagekeken zijn oké neem ook 2 maal per week les lees de openingspost!!

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:25

en neen ik luister naar tips en neem 2 maal per week les!!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:26

ja maar dan moet je wel lessen bij iemand die ook goed les kan geven.
anders kan je net zo goed les nemen van swaffelpiet.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:27

ze heeft een diploma voor les te geven

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:29

je kan tegenwoordig maar al te makkelijk een diploma halen hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:30

samj1 schreef:
hulpteugel is tijdelijk tot ze me leren een paard onderin te rijden en staat voor de 1000ste keer te strak staat nu veel losser was nog een raar stuk bij da ik niet kende staat er nu op en is een gewoon bit en tanden zijn nagekeken zijn oké neem ook 2 maal per week les lees de openingspost!!

Zucht... Snap je dan niet dat je op deze manier meer slecht doet dan goed?
Wat voor diploma heeft je lesgever?

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:32

ze is een goede lesgeefster wees daar maar zeker van de gogue is tijdelijk tot ik leer een paard naar de ontspanning toe te rijden
ze een een a en b brevet en haar lesgeefbrevet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:32

wat houd "lesgeefbrevet" in?
Een gespannen paard in deze houding trekken is slechter dan hem in zijn eigen houding te laten lopen...

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:33

Sam :
Ten eerste waarom rijd je voor de show met een mexiaanse neusriem?
Wil je de gogue er a.u.b vanaf halen het staat veeels te strak en word ook niet op een goede manier gebruikt.
Het paard oogt ook een beetje groot voor je :o
En ga een andere lesgever zoeken. Ze zegt dat ze lesbrevetten heeft maar heb je die wel eens gezien? :+
Verder nog commentaar :
Rechtop zitten,Handen Hoger,Tenen Uitdrukken,En zonder hulpteugel rijden en de mexicaanse neusriem is nergens voor nodig.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:37

samj1 schreef:
ze is een goede lesgeefster wees daar maar zeker van de gogue is tijdelijk tot ik leer een paard naar de ontspanning toe te rijden
ze een een a en b brevet en haar lesgeefbrevet

Je kan best een paard onstpannen rijden zonder hulpteugels.
Je kan een paard zelfs ontspannen rijden zonder hoofdstel en zadel .

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:43

de lesgeefster daar hoeven jullie niet over te oordelen die geeft weldegelijk goed les!!!! hoofdstel doe ik niet weg past beter bij hem hij dat altijd gewoon geweest dus oogt wel groot maar is braaf das wat telten voor de 1000ste keer hulpteugel zat voor die 1ne keer te strak wat nu niet meer is!!!!

palbertly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:45

Ik denk dat je paard naar ontspanning rijden makkelijker is als je de gogue er af doet!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:45

Heb je dan vergelijkingsmateriaal qua instructie? Soms kan er echt een wereld voor je open gaan als je van iemand anders les krijgt.
Ik vind je paard erg leuk, maar ik vind jou erg klein voor hem. Over de hulpteugels is al genoeg gezegd, ik sluit me hierbij aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:48

Ik vrees eerlijk gezegd dat je haar diploma nooit gezien hebt. :D Er is bij mijn weten maar 1 echte organisatie waar je diploma's kan krijgen voor instructie en dat zijn niet je a en b brevetten :D Ja, diploma's. Het eerste diploma is amper prive les waardig, da's voor groepslessen en manegelessen.... Dus wélk diploma heeft ze?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:48

ik neem aan dat hij uit belgie komt dus daar zal het wel een lesgeefbrevet heette ;)

Zoals ik het kan lezen rij je nu een jaar en heb je nu een vrij groot 6 jarig paard,best wel pittig maar met de juiste instructie moet het zeker lukken :j
misschien kan je wat fotos plaatsen van hoe het er nu uitziet en hoe je nu met je paard rijd?

Edit ziet dat pharagirlke ook uit belgie komt en het waarschijnlijk toch niet een lesgeef brevet heet ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:50

Nee daar noemt het zeker niet "lesgeefbrevet" :') We kunnen er hier hier een aantal verschillende halen. ;) Een vijftal om precies te zijn. :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:52

pharagirlke schreef:
Nee daar noemt het zeker niet "lesgeefbrevet" :') We kunnen er hier hier een aantal verschillende halen. ;) Een vijftal om precies te zijn. :D

had gekund toch? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:54

Ja het had gekunt :D Maar ik vrees stiekem een beetje dat hij geen gediplomeerd instructrice heeft, an sich hoeft daar niets mis mee te zijn hoor. Mijn instructrice heeft ook geen diploma ( t is hier bij mijn weten nog niet verplicht en de ingangsexamen zijn een beetje ehm "duf" zeg maar.) en die doet het prima.... Maar als ik deze foto's zie...

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:00

je hebt een leuk paard!
maar de gogue is bedoeld voor een onspannende en aanleunende werking, maar als je gogue zo strak staat kan dat niet! als je dat dan echt wil met een hulpteugel doe het dan met een elastiek.
ook zou het goed zijn om les te nemen want daar zal je zelf beter van worden en je paard ook en het gebruik van de gogue zal er waarschijnlijk van afnemen.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 19:59

neem 2 x per week les morgen gaan we terug foto's nemen heb hem vandaag in de piste uitgelaten hij was wel blij hoor instructrice heeft denk ik c en d als dat al bestaat maar zij is een goede lesgeefster mag a en b brevetten gaan afnemen in andere maneges dus

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:09

Da's gek. De diploma's die ik ken zijn initiator, trainer b (dressuur of springen ) en trainer a (eveneens dressuur ofs pringen). :+

A en b brevetten hebben niets met lesgeven te maken :D