Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
__PSM__ schreef:De rijfoto in je profiel geeft mij een veel fijner beeld, en daar heeft ze een stuk meer lengte, en iets meer voorwaartse drang, ookal is het daar ook nog niet zoals het hoortmaar dat is niet erg bij zo'n jong beest
avalonnancy schreef:ik ben de eigenaresse van het paard, en heb de les gefilmd.
wij moeten haar van onze instructeur juis terugrijden in tempo omdat ze op die manier op de achterhand komt en meer verzameling krijgt waardoor ze licht wordt in de hand.
wij kunnen haar niet met meer lengte rijden, dit is omdat het een heel heet paard is die erg rillerig kan zijn. wij hebbe dus van onze instructeur geleerd om op deze lengte te rijden omdat dit het best werkt voor haar en voor ons, omdat ze zo niet de kans heeft om weg te springen of ervandoor te gaan.
wij rijden met een hoge stille hand waar we weerstand op geven en daar moet zij zelf op nageven. dus wij rijden zonder druk. op het moment dat ze nageeft EN ontspant dan kunnen wij onze handen naar voren zetten en zo iets meer hals en bovenlijn creeeren. maar dat kan dus alleen als ze helamaal ontspannen is op dr omgeving en dat is bij haar dus heel zelden.
zoals ze nu loopt op het filmpje loopt ze heel fijn ontspannen en is ze op twee vingers te rijden zo fijn is de aanleuning! alleen er hoeft maar iemand te bewegen aan de bakrand en ze is weg! dus vandaar dat wij haar niet die ruimte kunnen geven voor onze veiligheid maar ook voor de veiligheid van de andere ruiters.
kijk maar eens naar totilas dan zie je waar ze het karakter van heeft! edward kan die ook geen ruimte geven hoor want dan is hij hem ook kwijt als er ook maar iets gebeurd.
patricia ik ben hartstikke trots op jullie!
als je het verschil ziet met hoe ze liep en nu loopt dan loopt ze nu met veel meer lengte in haar hals en is ze veel fijner te rijden!
ga zo door!
eerder lui
, ik rijd hem dan juist voorwaarts.
... Ik heb wat gevlogen!
Ze is 4 toch? Dan hoor je je nog niet druk te maken over verzameling ed! Zorg er eerst maar eens voor dat dat paard vertrouwen krijgt in zijn ruiter en de dingen uit de omgeving! Ik beken eerlijk dat ik mijn Gribaldi ook altijd in de smiezen hield, maar dat deed ik niet door hem in één houding te dwingen 'opdat hij maar geen kant op kan'. Probeer de hals eens kleine stukjes te laten zakken. Daarbij kun je 'm gerust rond houden, maar kijk eens of dat je met kleine stukjes de hals ietsje meer lengte kan geven. Al zijn dat maar stukje van 5 meter, deze kun je later vanzelf uitbouwen.