Umberto Z2 (oscar x cabouchon) @ Fotoshoot.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 08:55

Wat een reacties! heel erg bedankt!!
Ik zal even uitleggen wat betreft het oranje draadje, lessen, open mond en stang teugel ;)

Umberto is zeker niet de makkelijkste en een enorme buldozer (zeker geen excuus, maar wel iets ik moet vertellen)
Met namen in de galop wil hij graag gaan vooral hele ruime en trage galop sprongen nemen, dat moest toen gewoon allemaal nog wat flitsender.
Ook de draf is een heel stuk veranderd en op de foto's daar was hij gigantisch fris en druk, vandaar dat ik hem denk iets meer op de stangreed (doe ik zeker niet dagelijks wan heb genoeg foto's waarbij hij totaal los hangt) om te zorgen dat hij meer onder me bleef zonder zo onder me vandaan te wandelen ;)
En het is een paard van 1.76, behoorlijk lang en toch wat meer moeite mee om hem bij elkaar te rijden ;)
De foto's zijn begin september gemaakt, ik ben nu sinds een paar weken overal mee op gaan letten met mn trainer, maar nu kan het ook gewoon.
Ik kan jullie verzekeren dat mn stang nu gewoon iedere dag op de goede lengte hangt en als ik hem er weer bij pak en hij is te strak wijst mn trainer me daar wel op ;)

Het oranje draadje wat je op de foto's ziet is mn oortje, zo kan mn trainer me helpen tijdens het rijden :)

Verder les ik al een tijdje bij dezelfde trainer en daar ga ik voorlopig niet bij weg ;)

Ik hoop dat jullie het nu iets meer begrijpen, maar het natuurlijk geen excuus en ik geef ook toe dat hij op de foto's te straks staat.
Maar het zijn dan ook 5 foto's dacht ik van de fotoshoot met rijden, en een momentopnamen uit een les van 40 min. ;)

Edit: ik las ook nog van een aantal mensen dat hij er gespannen enz uitzag, oren naar achteren enz.
Zo loopt hij altijd, gewoom geconcentreerd, heeft hij altijd al gedaan en hij heeft nergens last van (iedere 6 weken gaat hij naar de fysio en ieder half jaar naar de tandarts) zo is hij gewoon en kan ik ook verder niks aan veranderen ;)

De open mond dat is iets, dan word hij op links (hij doet het alleen links) heel sterk en wil ik hem wat meer doorbuigen, op dat moment als ik dat wil doen doet hij zn mond open, als ik dan mn hand weer ontspan doet hij hem weer dicht, maar dan is hij nog niet losser ;)
Dus op de foto's wil ik hem net wat meer buigen op links, of in iedergeval wat losser maken, en dan doet hij ff zn mond open.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 09:06

AlaskaTorrie schreef:
Poeh, dat is even schrikken. De winterfoto vond ik een leuke voorbereiding, een ontspannnen, opwaarts lopend paard. Toen al wel een strakkere stangteugel. Nu ziet het paard er echter zuur, gefrustreerd, stijf en stug uit. Qua bespiering ziet hij er al wel een stuk beter uit, daar dus echt een compliment voor! Wb het rijden; gooi die stangteugel eens los, ga even terug naar ontspannen basiswerk, neem extra les (misschien ook eens van een ander iemand) en bouw het rustig op. Jullie zouden heel ver kunnen komen, maar niet op deze manier.

Zuur en gefrustreed ziet het er misschien voor u/jou uit, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat hij ook zo is ;)
Dat is hij echt verreweg van.
Maar goed, ik kan me er wel in vinden dat je hem er stug uit vind zien, hij kan namenlijk nog wel eens stug zijn, en als je mn rede hierboven even leest, was hij die dag ook sterker en stugger dan normaal.
Stijf is hij ook zeker niet, hij is heel los in zn lijf, wil alleen op links wat sterk worden af en toe.
Ook trainen wij thuis samen met mn trainer maar 1 keer in de week wedstrijd gericht en de rest van de week ontspanning en basiswerk ;)
En als jij een manier kan vinden om meer les te nemen, ben je een held ;)
Ik les met umberto 4 keer in de week, en 1 dag in de week rijd mijn trainer hem en 1 dag wedstrijd en 1 dag rust ;)
Kan hem moeilijk 2x op een dag gaan rijden :P
Ook lessen wij al een tijdje bij dezelfde trainer, en dat bevalt echt super en mn paarden gaan er gewoon veel beter bij, het klikt met mij, alles klopt gewoon dus daar gaan we voorlopig niet weg ;)
Bedankt voor je reactie!
Ik zal er nog meer op gaan letten op mn stang teugel, maar het is nu al stukke beter.
Esmee komt binnenkort nog een keer foto's maken, ook die zal ik dan plaatsen en dan kunnen jullie het verschil zien ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:06

Wat een ontzettend stoere Oscar heb je toch!! Erg ruig :D

Jasmijn76

Re: Umberto Z2 (oscar x cabouchon) @ Fotoshoot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:12

het is zeker een schitterend paard!...en het lijkt wel of die van kleur is verandert!?....en wacht vol spanning op de volgende foto's!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:35

TS ik snap je verhaal, maar als jij uit een les van 40 minuten alleen deze foto's plaatst kun je je natuurlijk voorstellen dat je commentaar krijgt op hoe je paard op deze foto's loopt ;) Wij kunnen niet de rest van de tijd erbij verzinnen dat hij daar beter liep.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:05

Wauw wat is die opgeknapt. Knap dier hoor. Idd jammer van je stangteugel, maar daar is al genoeg over gezegd. Moet natuurlijk nog wel ff kwijt, dat ookal issie sterk en lang, tis geen excuus om dan toch ff meer de stang erbij te pakken :)

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:07

Djilan: Dat is ook niet wat ik ermeee bedoel te zegggen.
Het is altijd erg moeilijk om van een foto te beoordelen.
Als jij een paard op internet ziet staan, en het ziet er allemaal super uit en je besluit om te gaan kijken, dan kan het ook wel zijn dat het er heel anders uit ziet ;)
Dat is andersom natuurlijk hetzelfde.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat dit moment opnamens zijn uit een hele les, en dat er eerst ook nog ontspannen is losgereden maar daar zijn geen foto's van.
En mede doordat hij op de foto's zn mond open heeft (overigens maar op 2) komt Esmee nog een keer langs ;)
Dit zijn ook de enige foto's van het rijden die gelukt waren.

Jasmijn76: hij is niet van kleur veranderd hoor :P
Op de eerste foto was hij net geschoren, en de andere foto's nog niet.
Ook is hij s'zomers deze kleur die je daar ziet, en tegen de winter word hij nog donkerder (bijna koffievos) ;)

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:09

Miss_Blimm schreef:
Wauw wat is die opgeknapt. Knap dier hoor. Idd jammer van je stangteugel, maar daar is al genoeg over gezegd. Moet natuurlijk nog wel ff kwijt, dat ookal issie sterk en lang, tis geen excuus om dan toch ff meer de stang erbij te pakken :)

Is het ook niet, en dat heb ik er ook bij gezet! ;)
Maar als hij overal zo oplettend bij is en als je maar iets teveel doet hij onder je weg is, red jij het echt niet om hem bij je te houden op alleen een trensje hoor :)
Maar bedankt! :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:16

Hey!
Dat is bij Stal Arends hé!
Worldgirl is een dochter van mijn merrie!
Ik ga op de maandagavond priveles weer volgen bij Cora!
Dan zie ik je vast wel een keer!

Mooi beestje hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:18

mooi paard met veel uitstraling!
ik wilde wat zeggen over je stang,maar las net je uitleg...
het ziet er allemaal makkelijk en soepel uit op de foto's....daarom is het moeilijk in te schatten dat het een niet al te makkelijk paard is...

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:28

O_FUN_ schreef:
Hey!
Dat is bij Stal Arends hé!
Worldgirl is een dochter van mijn merrie!
Ik ga op de maandagavond priveles weer volgen bij Cora!
Dan zie ik je vast wel een keer!

Mooi beestje hoor!

Ooh wat leuk!
Ik zal je vast en zeker een keer tegen komen ik les eind van de middag op maandag, maar ben er toch wel tot eeen uur of 7 te vinden :)
Wat leuk zeg dat jij de moeder hebt van Worldgirl!
WG is echt een knapperd en een super goed paard:)
Ik zie je vast wel een keer ;)

geerke schreef:
mooi paard met veel uitstraling!
ik wilde wat zeggen over je stang,maar las net je uitleg...
het ziet er allemaal makkelijk en soepel uit op de foto's....daarom is het moeilijk in te schatten dat het een niet al te makkelijk paard is...

Dat is ook het moeilijke van foto's, je kan niet van een foto af zien hoe het paard aanvoelde.
Het zijn allemaal momentopnamens, en daar moet je het mee doen, daar zit geen gevoel bij ofso.
maar heel erg bedankt!
Ik zal op mn stang gaan letten, maar het is al een stuk minder dna toen :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:30

Wooooooooooooooooooooooooowww!!! Ontzettend goed!
Ps: stangteugel moet losser, stang staat bijna recht naar achteren (hoek is te groot) en paard loopt met open mond.
*D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:34

Ziet er goed uit indd je stang teugel mag wat losser maar dat voel jij beter aan als ik;)

ik betrap me er zelf ook welles op dat hij wat te strak zit hoor :o
Maar dat voel je helemaal zelf aan als je paard gaat draken etc;)

Maar je wist al dat ik jou paard helemaal leuk vind;)

Liefs

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:42

mooi paard! ik heb het idee dat jij niet ontspannen zit, adem vast houd of iest. Hierdoor krijg je een wat stug beeld. probeer echt naar je buik te ademen.

staat clairudith nog bij stal arends? moeder van mijn paard en oma van mijn 3 jarige

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:46

heel erg bedankt!

Claudianoa: heb niet het idee dat ik dat doe met mn adem ;) :P
Maar ziet er idd wel zo uit, zal er op lettten :)
Volgens mij wel, weet het niet zeker maar vorig jaar heeft ze nog een veulen gehad dacht ik ;)

Jessj22: ja idd, dat kan je vanaf een foto niet zien, maar hij voelt wel zo.
Ik heb ook wel eens dat hij echt klote voelt maar dat het er voor eht beeeld heel mooi uit ziet :+
Maar goed, dat komt allemaal wel goed ;)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:49

claudianoa schreef:
mooi paard! ik heb het idee dat jij niet ontspannen zit, adem vast houd of iest. Hierdoor krijg je een wat stug beeld. probeer echt naar je buik te ademen.

staat clairudith nog bij stal arends? moeder van mijn paard en oma van mijn 3 jarige

Hey!
Jij ook hier! haha!
had je de foto's van Excellent al gezien?
Een grootte familie hé! haha

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:53

Heel mooi paard met veel beweging. Een echte 'Van Norel afstammeling' ;)
Het is trouwens Cabochon, en geen Cabouchon.

Wel vind ik (maar dat is al vaker hier gemeld) dat je hem met erg strakke stangteugel rijdt. Iig op de foto's.
Ik zie je paard op veel foto's de mond open sperren... En dat doet ie niet voor niets.

Succes in de ZII.

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:56

Wat een ontzettend mooi paard! Echt super.
Ik heb zelf ook zo'n joekel (1.80 m.) dus ik weet goed wat je bedoelt. Het is heel lastig als ze zo sterk zijn om niet meer op je teugels te gaan rijden.
Als ik puur de foto's bekijk, zou je van mij iets ontspannener mogen zitten. Op bijna alle foto's kom je (iets) uit het zadel. Maar misschien is dit een momentopname.
Ga zo door, je bent volgens mij echt heel goed bezig, ook met je instructeur, dus dat komt vast wel goed.
heel veel succes met deze mooierd!!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:00

Nadita: Het is idd een echte Van Norel, zowel een oscar en een cabochon (sorry dacht dat het met een u was :') )
Over die mond heb ik al genoeg over verteld, bovenaan deze pagina staaat een heel stukje ;)

Marit78: Mn zit is idd was gespannen, ben ik de afgelopen weken al heel erg mee bezig geweest en is al stukke beter.
Umberto kan gigantisch bewegen wat niet altijd even makkelijk zit :P
Heel erg bedankt!!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:01

waauw, wat een super mooi paard heb je onder je kont. :~ :~

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:01

Aansprekend paard hoor! Mijn merrie is op dit moment dragend van Oscar :D !
Inderdaad mag je wat onstpannender zitten in mijn ogen.
Over S&T is genoeg gezegdt .

Veel succes in de toekomst :D

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:02

Leuk ben benieuwd wat voor een veulen er uit gaat komen! :)

Heel erg bedankt allemaal!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:04

marillion schreef:
Jasmijn76: hij is niet van kleur veranderd hoor :P
Op de eerste foto was hij net geschoren, en de andere foto's nog niet.
Ook is hij s'zomers deze kleur die je daar ziet, en tegen de winter word hij nog donkerder (bijna koffievos) ;)

..ik zat al te kijken of die geschoren was maar dacht het niet te kunnen zien..lekker toverballetje dus....we hebben ze hier ook staan :D

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:06

WAUW wat een ongelofelijk mooi paard heb je!
niet normaal het straalt ervanaf!
Ga zo door! je bent nooit uitgeleerd.
heel veel Succes met dit paard toegewenst voor in de toekomst:)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:13

vind het ook een leuk paard zeg! echt een sprekend hoofdje en een kleur waar diepte in zit! mooi!

waarschijnlijk is het voor de verzameling ofzo, maar soms lijk je wel echt te "hangen" aan je teugels, of hem uit macht tegen te houden