Ik zal even uitleggen wat betreft het oranje draadje, lessen, open mond en stang teugel

Umberto is zeker niet de makkelijkste en een enorme buldozer (zeker geen excuus, maar wel iets ik moet vertellen)
Met namen in de galop wil hij graag gaan vooral hele ruime en trage galop sprongen nemen, dat moest toen gewoon allemaal nog wat flitsender.
Ook de draf is een heel stuk veranderd en op de foto's daar was hij gigantisch fris en druk, vandaar dat ik hem denk iets meer op de stangreed (doe ik zeker niet dagelijks wan heb genoeg foto's waarbij hij totaal los hangt) om te zorgen dat hij meer onder me bleef zonder zo onder me vandaan te wandelen

En het is een paard van 1.76, behoorlijk lang en toch wat meer moeite mee om hem bij elkaar te rijden

De foto's zijn begin september gemaakt, ik ben nu sinds een paar weken overal mee op gaan letten met mn trainer, maar nu kan het ook gewoon.
Ik kan jullie verzekeren dat mn stang nu gewoon iedere dag op de goede lengte hangt en als ik hem er weer bij pak en hij is te strak wijst mn trainer me daar wel op

Het oranje draadje wat je op de foto's ziet is mn oortje, zo kan mn trainer me helpen tijdens het rijden

Verder les ik al een tijdje bij dezelfde trainer en daar ga ik voorlopig niet bij weg

Ik hoop dat jullie het nu iets meer begrijpen, maar het natuurlijk geen excuus en ik geef ook toe dat hij op de foto's te straks staat.
Maar het zijn dan ook 5 foto's dacht ik van de fotoshoot met rijden, en een momentopnamen uit een les van 40 min.

Edit: ik las ook nog van een aantal mensen dat hij er gespannen enz uitzag, oren naar achteren enz.
Zo loopt hij altijd, gewoom geconcentreerd, heeft hij altijd al gedaan en hij heeft nergens last van (iedere 6 weken gaat hij naar de fysio en ieder half jaar naar de tandarts) zo is hij gewoon en kan ik ook verder niks aan veranderen

De open mond dat is iets, dan word hij op links (hij doet het alleen links) heel sterk en wil ik hem wat meer doorbuigen, op dat moment als ik dat wil doen doet hij zn mond open, als ik dan mn hand weer ontspan doet hij hem weer dicht, maar dan is hij nog niet losser

Dus op de foto's wil ik hem net wat meer buigen op links, of in iedergeval wat losser maken, en dan doet hij ff zn mond open.